کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۵۲۰
تاریخ خبر:

بهترین سواحل چابهار در شب

بهترین سواحل چابهار در شب

رپورتاژ آگهی| چابهار دارای سواحل متعددی است که از دیدنی‌ترین سواحل آن می‌توان سواحل شب‌ تاب، درک، تنگ، بریس و صخره‌ای اشاره کرد. مناظر ساحل‌های چابهار هنگام غروب آفتاب و در تاریکی شب همانند بوم نقاشی است، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود که برای بازدید از این سواحل، در ساعات شبانه به آن‌ها مراجعه کنید. بسیاری از سواحل چابهار در خارج از شهر قرار دارند؛ به همین دلیل بازدیدکنندگان می‌توانند با خودرو شخصی خود به بازدید از آن‌ها بپردازند. برخی هتل ‌های چابهار در نزدیکی دریای خلیج‌فارس و عمان بنا شده‌اند، ازاین‌رو واحدهای اقامتی آن‌ها چشم‌انداز زیبایی روبه دریا و ساحل دارند. از بهترین هتل های رو به دریا چابهار برای اسکان می‌توان به هتل ‌های لیپار، لاله، شاهان، ونوس و آذین اشاره کرد.

بهترین سواحل چابهار در شب

ساحل شب تاب چابهار

ساحل شب تاب چابهار، در نزدیکی شهر کنارک و خارج از شهر چابهار قرار گرفته است. لوکیشن ساحل شب تاب چابهار به گونه‌ای بوده که در همسایگی ضلع جنوبی آن، دریای عمان قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند با طی مسافتی حدود 1 ساعت، خود را به این ساحل رویایی برسانند. در ساعات شبانه آوای دلپذیری از امواج آب در این ساحل به گوش می‌رسد. عواملی چون جذب طعمه، جفت‌گیری و... باعث به وجود آمدن پدیده شگفت‌انگیز نور آبی هنگام تاریکی شب در ساحل شب تاب چابهار می‌شود. هتل‌های لیپار، ونوس و لاله از هتل ‌های ساحلی و لوکس در نزدیکی این ساحل هستند که امکانات خوبی را برای مسافران ارائه می‌دهند. اتاق‌ های هتل لیپار چشم‌اندازی روبه باغ و دریا دارند و این هتل دارای امکانات تفریحی مدرن چون سالن بیلیارد و باشگاه بدنسازی است.

ساحل تنگ چابهار

بندر تنگ از زیباترین سواحل چابهار در شب و از بنادر جنوب ایران به‌شمار می‌رود که در فاصله 80 کیلومتری از چابهار قرار گرفته است. این بندر در مجاورت با روستای تنگ قرار دارد که در ساحل آن اسکله‌ای جهت صید ماهی تعبیه شده است. در بندر تنگ، همواره ماهی‌گیران بسیاری را مشاهده خواهید کرد که در حال صید ماهی هستند.

جالب است بدانید که در ساعات شبانه، وجود پلانکتون‌های ریز در شن‌های ساحل باعث ساطع‌شدن نورهای درخشان می‌شوند، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود که در تاریکی شب به بازدید از ساحل تنگ چابهار بپردازید. اقامت‌گاه بوم‌گردی تیاب مکران در روستای تنگ، در نزدیکی ساحل آن قرار گرفته است که در کل 8 واحد اقامتی با دکوراسیون سنتی دارد. تعدادی از اتاق‌های این هتل چشم‌اندازی روبه ساحل تنگ و دریا دارند. از امکانات این اقامتگاه نیز می‌توان به چای‌خانه سنتی، رستوران محلی و پارکینگ روباز اشاره کرد.

ساحل و اسکله بریس چابهار

ساحل و اسکله بریس، از دیدنی‌ترین سواحل چابهار در شب است که در ساعات شبانه می‌توانید در آن‌جا صحنه‌های شگفت‌انگیزی را تماشا کنید. تماشای موج‌فشان‌های دریای بریس، قایق‌ها و لنج‌های ماهی‌گیری در ساحل و مشاهده انواع خرچنگ و لاک‌پشت در این مکان برای بازدیدکنندگان خالی از لطف نخواهد بود. از نزدیک‌ترین اقامتگاه‌ها به این ساحل می‌توان به اقامتگاه بریس اشاره کرد. این اقامتگاه سنتی، ظرفیت پذیرش 50 مسافر را دارد و در فاصله کوتاهی از دریای بریس قرار گرفته است. این هتل بوم‌گردی، از امکاناتی چون پارکینگ غیرمستقف و رستوران سنتی برخوردار است که در رستوران آن می‌توانید انواع غذاهای لذیذی چون تنورچه، تخلان، خوراک خرما و پلوزعفرانی را میل نمایید.

ساحل و اسکله بریس چابهار

ساحل درک چابهار

ساحل درک به عنوان یکی از پاک‌ترین سواحل چابهار در شب شناخته شده است که می‌توانید هنگام غروب خورشید به بازدید از منظره چشم‌نواز آن بپردازید. این ساحل در نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد که برای دسترسی به آن باید با جاده ترانزیتی کنارک به سمت جاسک بروید. بازدیدکنندگان در ساحل درک، می‌توانند به انجام تفریحاتی چون دوچرخه‌سواری، آفرود، عکاسی و پیاده‌روی بپردازند.

همچنین در ساحل درک نیمکت و آلاچیق‌های تعبیه شده تا بتوانید در آن‌ها به استراحت بپردازید. برای اقامت در روستای درک می‌توانید به هتل‌های آذین، لاله و شاهان سری بزنید. هتل آذین در 5 کیلومتری این ساحل قرار دارد که چشم‌انداز واحدهای اقامتی آن روبه دریای خلیج‌فارس و اطراف شهر است. از امکانات هتل آذین می‌توان به نمازخانه، رستوران، کافی‌شاپ و پارکینگ اشاره کرد.

ساحل صخره‌ای چابهار

از دیگر سواحل چابهار در شب می‌توان به ساحل صخره‌ای اشاره کرد که این ساحل به عنوان تنها بندر ایران که به آب‌های آزاد راه دارد، شناخته شده است. ساحل صخره‌ای در جوار دریای عمان قرار گرفته است که در آن می‌توانید به بازدید از موج‌های خروشان و جزر و مد های زیبای آن بپردازید. در این ساحل رستوران‌های متعددی برای صرف انواع غذاهای بومی و محلی بنا گردیده‌اند که می‌توانید در آن‌ها به صرف ناهار و شام بپردازید.

هتل لاله چابهار در 6 کیلومتری این ساحل قرار دارد که این هتل در جوار دریای عمان افتتاح شده است. از امکانات هتل لاله چابهار می‌توان به سالن‌های بدنسازی و بیلیارد، استخر و رستوران اشاره کرد. ناگفته نماند که چشم‌اندازهای اتاق‌های این هتل روبه دریا، حیاط، شهر یا خیابان است.

ساحل لیپار چابهار

ساحل لیپار چابهار از دیگر جاهای دیدنی پیشنهاد شده برای بازدید در ساعات شبانه است که به دلیل داشتن ساحلی با رنگ صورتی بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. ساحل لیپار که به ساحل صورتی چابهار معروف است، در مسیر جاده ساحلی چابهار، شرق این شهر و در نزدیکی روستای رمین قرار دارد. در این ساحل رویایی می‌توانید به تماشای پرندگانی چون فلامینگو، چنگر، کشیم، طاووسکن، تیهو و باقرقره بپردازید.

هتل پنج ستاره لیپار در 25 کیلومتری این ساحل قرار دارد که برای اقامت می‌توانید به آن مراجعه کنید. هتل لیپار دارای بنای سه طبقه‌ای بوده و امکاناتی چون رستوران، بدنسازی، سالن بیلیارد و فضای سبز را برای مسافران ارائه می‌دهد. برخی اتاق‌های این هتل ویوی روبه دریا و باغ دارند که شما در هنگام رزرو اتاق می‌توانید واحدی با چشم‌انداز روبه دریا، ساحل و باغ را انتخاب کنید.

ساحل لیپار چابهار

بهترین فصل بازدید از سواحل چابهار کدام است؟

سواحل زیبا و مرجانی چابهار یا کوه‌های مریخی و جنگل‌های آن از اماکن گردشگری جذاب برای بازدیدکنندگان است، ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود برای تماشای زیبایی‌های سواحل چابهار در شب به بازدید از آن‌ها بپردازید. فصول بهار و پاییز تاکنون به عنوان بهترین فصل سفر به چابهار تعیین شده‌اند. اگر به دنبال آب‌وهوای معتدل باشید، می‌توانید در فصل زمستان و پاییز به چابهار سفر کنید.

در زمستان شهر چابهار بسیار خلوت است و خلوت بودن شهر باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی به بازدید از اماکن مختلف این شهر و عکاسی بدون ایجاد مزاحمت بپردازید. البته فصل تابستان به دلیل برگزاری جشنواره‌های مختلف، زمان خوبی برای سفر به چابهار خواهد بود تا بتوانید در هنگام سفر از تخفیفات ویژه مراکز تجاری چابهار استفاده کنید.

 

کدخبر: ۵۶۰۵۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر