کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۰۶۳
تاریخ خبر:

مانور اشکودا، هوندا و کیا در برابر چینی‌ها

مانور اشکودا، هوندا و کیا در برابر چینی‌ها

بالاخره خودروهای عرضه شده در سامانه وارداتی‌ها مشخص شد

هفت صبح| بعد از حدود سه ماه بالاخره سامانه فروش و عرضه خودروهای وارداتی باز شد. سامانه‌ای که اولین بار در اسفند 1401 فروش خودروها در آنجا آغاز شد و یک سال و نیم طول کشید تا این دوره فروش در مرداد 1403 به پایان برسد. حالا در مهرماه دوباره سامانه باز شده، متقاضیان باید حساب‌ها را وکالتی کنند و 500 میلیون تومان نیز در حساب‌ها بلوکه شود.

 

از چهارشنبه 2 آبان ماه سامانه برای متقاضیانی که 24 ساعت قبل حساب را وکالتی کرده‌اند باز می‌شود و 6 روز این ثبت‌نام ادامه دارد. حالا بررسی کنیم چه خودروهایی به این سامانه عرضه شده‌اند. نکته مهم مانور خودروهایی مانند اشکودا، کیا و هوندا است که معادله بازی را در برابر خودروهای چینی به هم زده است. 19 مدل در سامانه عرضه شده‌اند که هشت خودرو با قیمت علی‌الحساب و 11 مدل با قیمت قطعی هستند.

 

بر اساس اعلام سامانه یکپارچه، 6هزار خودروی وارداتی در این طرح عرضه می‌شود و برندگان از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود. متقاضیان به ترتیب اولویت می‌توانند 5 انتخاب داشته باشند. در میان خودروهایی که قیمت قطعی آنها اعلام شده، کمترین قیمت مربوط به خودروی چانگان CS35 است که نارنجی‌پوشان جاده مخصوص مسئول واردات آن است، این خودرو یک میلیارد و 40 میلیون تومان قیمت خورده. 

 

بالاترین قیمت را هم سانگ‌پلاس PHEV  دارد. این خودروی چینی را که یکی از محصولات برند بی‌وای‌دی محسوب می‌شود، بی‌ام کارز وارد کرده و قیمت قطعی آن در مبادی ورودی 2 میلیارد و 231 میلیون تومان است. زمان تحویل خودروها به متقاضیان براساس آیین‌نامه حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان چهار ماه است.در این گزارش چند برندی که برای اولین بار عرضه شده‌اند یا مشخصات جالب‌تری دارند را بررسی می‌کنیم.

 

  اشکودا اکتاویا

این خودرو توسط پارس ساتر هوشمند ارائه خواهد شد. قیمت قطعی آن یک میلیارد و 868 میلیون و 220 هزار تومان است. عرضه این محصول که حاصل اروپای شرقی و فولکس واگن است برای اولین بار صورت می‌گیرد. این خودرو از پیشرانه 1/4 لیتری توربوشارژ با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر بهره می‌برد که از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک دوکلاچه 7 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این ترکیب پیشرانه و گیربکس باعث می‌شود که اکتاویا توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. همچنین شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو حدود 8/8 ثانیه است که در این کلاس رقابتی، عددی قابل قبول محسوب می‌شود.

اوکتاویا1

اشکودا کاروک

اشکودا کاروک هم توسط شرکت پارس ساتر هوشمند با قیمت قطعی یک میلیارد و 936 میلیون و 690 هزار تومان عرضه شده است. اشکودا کاروک نیز که به عنوان یک شاسی‌بلند کامپکت عرضه می‌شود، دارای مشخصات فنی مشابهی با اکتاویا است. این خودرو نیز از پیشرانه 1/4 لیتری توربوشارژ با توان تولید 150 اسب بخار و 250 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

کاروک 2

کاروک، با وجود ابعاد کوچکتر نسبت به خودروهای شاسی‌بلند بزرگ، توانسته به لطف بهره‌گیری از پلتفرم مشترک با گروه خودروسازی فولکس‌واگن، عملکرد مناسبی در محیط‌های شهری و جاده‌ای ارائه دهد. سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون در جلو و سیستم تورشن بیم در عقب، به بهبود تجربه رانندگی و پایداری خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کند. همچنین این خودرو با وزن 1365 کیلوگرم و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 8/8 ثانیه، می‌تواند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

کیا k5 

کیا k5  با شرکت کوشاخودرو عرضه خواهد شد. این خودرو با قیمت قطعی 2 میلیارد و 141 میلیون تومان و 120 هزار تومان به سامانه آمده است. کیا K5 توربو وارداتی در زیر کاپوت خود میزبان یک پیشرانه 1/5 لیتری توربو شارژ GDI با کد G4FS از سری اسمارت استریم کیا با توان ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور در دور موتور 2200 تا 4000 است که این پیشرانه از تکنولوژی‌های جذابی مثل سیستم دوال CVVD و DOHC هم بهره می‌برد. گیربکس کیا کی 5 توربوشارژ کوشا خودرو هم از نوع گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه خشک است که به تکنولوژی انتقال قدرت H-MATIC کیا هم مجهز شده و چرخ‌های محور جلو را درگیر می‌کند. 

کیا کی 5

هوندا سیتی

این خودرو با شرکت آذریورد‌سال عرضه شده و قیمت قطعی آن نیز 1 میلیارد و 928 میلیون و 360 هزار تومان است. هوندا سیتی را می‌توان با پیشرانه 1/5 لیتری بنزین‌سوز i-VTEC سفارش داد. این پیشرانه DOHC یا سرسیلندر با میل سوپاپ دوبل، 121 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. هوندا سیتی دارای طراحی بیرونی مدرن، رینگ‌های آلومنیومی، چراغ‌های LED جلو و عقب، سواری راحت و بی‌صدا و رنگ‌های مخصوص، خودرویی محبوب و مورد‌پسند است. . هوندا سیتی با رنگ‌های بدنه قرمز یاقوتی، خاکستری شهاب‌سنگ، سفید پلاتین، قهوه‌ای طلا و تودوزی داخلی پارچه‌ای مشکی / خاکستری، فضایی زیبا و دلنشین را ایجاد می‌کند.

هوندا-سیتی

سایر خودروهای عرضه شده در سامانه

سایر خودروهای عرضه شده در سامانه با قیمت قطعی شامل جتا وی اس وی، دانگ فنگ شاین مکس، چانگان 53sc، تویوتا لوین 1200،کیا اسپورتیج،لاماری وی ای اچ است. ام‌جی 5، ام‌جی  تی‌تی، تویوتا کرولا الیت، تانک 300، بایک ایکس 55 با قیمت علی‌الحساب عرضه شده است.

 

کدخبر: ۵۶۸۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر