کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۵۷۸
تاریخ خبر:

شاسی‌بلند bZ۴x| قوی‌ترین نمونه برقی تویوتا هم آمد

شاسی‌بلند bZ4x| قوی‌ترین نمونه برقی تویوتا هم آمد

شاسی‌بلند ژاپنی الکتریکی حاصل سه شرکت بی‌وای‌دی، فاو و تویوتا است

هفت صبح| قوی‌ترین نسخه برقی تویوتا به ایران آمد. ژاپنی‌ که طبق روال سایر خودروهای وارداتی، رگه‌های چینی هم دارد. خودروی برقی که این روزها حرف‌ و حدیث‌های بسیاری برایش وجود دارد. مشخص نیست با رفتن عباس علی‌آبادی از وزارت صمت که سابقه مپنایی قوی‌ای داشت؛ وزیر صمت جدید چه نظری درباره واردات خودروهای برقی دارد.

1

اتابک که وزیر پیشنهادی وزارت صمت در دولت چهاردهم است، فعلا درباره حوزه خودرو نظرات چندانی نداده که بتوان قضاوت کرد. به هرحال خودروهای برقی‌ای که در دوران علی‌آبادی ثبت سفارش شدند، به ایران آمده‌اند و اگر بتوان منصفانه قضاوت کرد این نسخه برقی تویوتا از لحاظ ظاهر، امکانات و فنی جذابیت‌های خودش را دارد. این خودرو توسط یکی از واردکنندگان بخش خصوصی به ایران آمده است.

 

 مشخصات فنی تویوتا برقی

شاسی‌بلند bZ4x در تریم‌های مختلفی توسط تویوتا عرضه شده که شرکت واردکننده این خودرو تصمیم دارد نسخه دو دیفرانسیل (X-Mode) آن را به کشور وارد کند. پیشرانه برقی این خودرو دو موتور برقی دارد که قدرت و گشتاور آنها به ترتیب 80 کیلووات و 168 نیوتن‌متر است و مجموعا قدرت 217 اسب بخاری و گشتاور 336 نیوتن‌متری را ارائه می‌کند.

 

باتری این شاسی‌بلند برقی نیز گنجایش 66/7 کیلووات ساعتی دارد و به گفته تویوتا با استفاده از شارژ سریع ظرف مدت ۳۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. این باتری با هر بار شارژ کامل، شعاع حرکتی ۵۶۰ کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کند. شتاب صفر تا 100 و حداکثر سرعت خودرو نیز به ترتیب 6/9 ثانیه و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

مشخصات ظاهری و طراحی

تویوتا BZ4x در قسمت جلو، ورودی هوای شش ضلعی را در قسمت پایین سپر دارد و در کناره‌ها نیز ورودی‌های هوای دیگری به صورت عمودی طراحی شده‌اند. کاسه چراغ به صورت باریک طراحی شده ‌ که در آن چهار ال‌ای‌دی، چراغ‌های اصلی را تشکیل داده‌اند و چراغ روشنایی روز به صورت خطی و در امتداد خط جلویی کاپوت است.

4

در نمای کناری متوجه می‌شویم طراحی بدنه با خطوط پیچیده‌ای انجام شده است، به طوری که‌ برای درها سه خط در قسمت‌های بالایی، میانی و پایینی داریم. شیب و خط شکسته فوقانی در ستون C باعث شده است در نمای عقب، طراحی برجسته را در بالای گلگیر داشته باشیم. در نمای عقب خودرو چراغ‌های تمام ال‌ای‌دی را داریم که با یک نوار ال‌ای‌دی به هم متصل شده‌اند و طرح شکسته عمودی در چراغ‌ها باعث شده است طراحی عقب بسیار مدرن باشد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا برقی

صندلی‌های جلو برقی با قابلیت تنظیم 8 جهته، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با کنترل اتوماتیک، سانروف پانورامیک، شارژر بی‌سیم گوشی، درب صندوق عقب برقی با حسگر پا‌ و کلید هوشمند با استارت دکمه‌ای از جمله امکانات این خودرو هستند. در نسخه‌های بالاتر، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرمکن و تهویه هستند. در بخش تکنولوژی شارژ، bZ4X از شارژ سریع DC تا 150 کیلووات پشتیبانی می‌کند که می‌تواند باتری را از 10 تا 80 درصد در حدود 30 دقیقه شارژ کند.

6

همچنین امکان شارژ AC تا 11 کیلووات برای شارژ خانگی فراهم شده است.سیستم کنترل حرارت باتری یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته bZ4X است که کارایی و طول عمر باتری را در شرایط آب و هوایی مختلف بهبود می‌بخشد. این سیستم می‌تواند دمای باتری را در محدوده بهینه نگه دارد، چه در هوای بسیار سرد و چه در شرایط گرم.

 

کدخبر: ۵۶۴۵۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر