کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۲۱
تاریخ خبر:

خلاصی ری‌را از سامانه فروش یکپارچه خودرو| آغاز ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو

خلاصی ری‌را از سامانه فروش یکپارچه خودرو| آغاز ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو

فروش 5 خودروی ایران‌خودرو در طرح جدید با بلوکه کردن 230 میلیون تومان میسر شد

هفت صبح| سامانه یکپارچه فروش خودرو از آن داستان‌هایی است که همه متفق‌القول معتقدند یکی از باگ‌های‌ حوزه فروش خودرو است. سامانه‌ای که باید اول پول در حساب وکالتی بلوکه کرد بعد به سامانه رفت، ماشین مورد نظر را انتخاب و ثبت‌نام کرد، حالا اگر شانس بیاورید در قرعه‌کشی برنده شوید و با تکمیل وجه بعد از 90 روز اگر تاخیری در کار نباشد، خودرو را تحویل گرفت. ولی این بار داستان فرق می‌کند.

 

اواخر هفته گذشته قیمت ری‌را، کراس‌اوور ملی به طور رسمی به این شرح اعلام شد:« ایران خودرو قیمت رسمی و مصوب «ری‌را‌»  را ۹۷۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۶۲ تومان اعلام کرده است. این قیمت بهای مصوب خودرو در کارخانه است و به این عدد هزینه‌های مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، عوارض، بیمه و… اضافه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت ‌ قیمت نهایی ری‌را با احتساب هزینه‌های جاری، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان خواهد بود.»

 

روز پنجشنبه هم شرایط فروش ری‌را به این شکل اعلام شد که خارج از سامانه یکپارچه به فروش خواهد رفت و انگار به یُمن ورود ری‌را، اولین کراس‌اوور ملی برای نخستین بار برای فروش، چند خودروی دیگر ایران‌خودرو نیز به همین شیوه خارج از سامانه به فروش خواهند رفت.

 

شرایط جدید فروش ری‌را و سایر خودروها

ثبت درخواست خرید ری‌را و چند محصول دیگر ایران‌خودرو از هفته آینده آغاز می‌شود. ایران‌خودرو از اعلام نحوه ثبت درخواست متقاضیان ری‌را و برخی دیگر از محصولات خود در طرح‌های فروش فوق‌العاده و‌ پیش‌فروش و آغاز اجرای طرح در هفته آینده خبر داد.

 

براساس این اطلاعیه با توجه به تاکید کمیته خودرو و برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ایران‌خودرو، با حفظ اولویت و تحویل خودروهای سامانه یکپارچه، این خودروساز در نظر دارد، برای اجرای طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده محصولات خود در چارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری، نسبت به ثبت درخواست خرید متقاضیان اقدام کند.

 

بر همین اساس، این خودروساز طرح ثبت درخواست ری‌را، اولین خودرو کراس‌اوور (CUV) ملی و برخی دیگر از محصولات خود را از هفته آینده آغاز خواهد کرد‌.با توجه به اینکه افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 230 میلیون تومان، از الزامات شرکت در این طرح برای متقاضیان عادی است، به منظور ایجاد فرصت برابر، این شرکت مهلت یک هفته‌ای را برای افتتاح حساب وکالتی توسط متقاضیان عادی درنظر گرفته است.

 

طرحی که شرایط مشارکت در آن در اطلاعیه‌ای منتشر خواهد شد، مشمول متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده است.خودروهای قابل عرضه در این طرح شامل ری‌را، راناپلاس، پژو 207 دستی و گروه محصولات تارا، سورن پلاس بنزینی و هایما است. البته در این لیست مشخص نیست کدام مدل هایما قرار است برای فروش خارج از سامانه باشد.  یا مثلا کدام مدل رانا پلاس قرار است عرضه شود؟ فقط یک بخشنامه آمده اما توضیحات درستی هم داده نمی‌شود!

 

مشخصات ری‌را

این کراس‌اوور مجهز پیشرانه 1/65 لیتری توربو شارژ با فناوری Dual VVTI یا همان EFP است که قرار است ‌ روی محصولات دیگر ایران‌خودرو مانند دنا جوانان‌ یا نسخه‌هایی از تارا نیز قرار گیرد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE به چرخ‌های جلو منتقل کند.

 

گرمکن صندلی‌های جلو، ۴ کیسه هوای، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت‌های مختلف رانندگی، دسته‌دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و دو حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن‌هایی است که در تیپ پایه ری‌را دیده می‌شود.

 

مشخصات راناپلاس

رانا پلاس 85 گانه در کارخانه 461 میلیون تومان قیمت دارد. رانا پلاس ارتقایافته با پیروی از استانداردهای ۸۵گانه ساخته شده و کمبودهای مدل قبلی را جبران کرده است. رانا پلاس ارتقایافته کماکان از موتور 1/6 لیتری تنفس طبیعی TU5 استفاده می‌کند که ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

 

موتور TU5 با استاندارد آلایندگی یورو۵ سازگاری دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن 7/3 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. ایران‌خودرو در رانا پلاس از امکانات بیشتری نسبت به رانا استفاده کرده ‌است. کروز کنترل، رودری‌های جدید، عایق صداگیر موتور رانا پلاس و مجموعه داشبورد جدید، شامل جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند، صفحه نمایشگر روی داشبورد و نمایشگر بیرونی به اضافه ایزوفیکس به این ماشین، افزوده شده است.

 

 پژو 207 دستی

همه تیپ‌ها و مدل‌های این خودرو با موتور معروف و پرطرفدار 1/6 لیتری TU5 عرضه می‌شوند که جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته قدرت آن را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. جهت اطلاع اینکه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ هم با همین پیشرانه و گیربکس‌ها تولید و روانه بازار می‌شود.در چند سال گذشته فهرست امکانات نه‌چندان طولانی پژو ۲۰۷ دستخوش تغییراتی شده. از سال ۹۷ کروز کنترل و رینگ آلومینیومی از لیست آپشن‌های استاندارد ۲۰۷ دستی و رینگ آلومینیومی هم از روی ۲۰۷ اتومات حذف شده است و فقط در خودروهای سفارشی کار گذاشته می‌شود. ا

 

ما‌ فرمان برقی جدیدترین آپشن این خودرو است که مشتریان می‌توانند ‌ هنگام خرید سفارش دهند.از سال ۱۴۰۰ سیستم اطلاعات و سرگرمی پژو ۲۰۷ به‌روزرسانی شده و به جای دی‌وی‌دی پلیر مدل‌های قدیمی، سیستم میرور لینک به کار رفته تا رانندگان بتوانند به راحتی تلفن‌های همراه را به مالتی مدیا وصل کنند.ترمزهای چهار چرخ ۲۰۷ از همان ابتدا دیسکی بود، اما ترمز دیسکی از چرخ‌های عقب پژو ۲۰۷ پانوراما حذف شده و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه می‌توان نصب آنها را سفارش داد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای (فرمان هیدرولیک) ۸۵ گانه 334میلیون تومان قیمت دارد.

 

سورن پلاس بنزینی

بدنه سمند سورن پلاس جدید تفاوت چندانی با نسل قبلی این خودرو ندارد. طراحی بدنه آن تا حدودی محافظه‌کارانه و بدون خلاقیت یا جذابیت ویژه است؛ ولی با توجه به اینکه این خودرو از محصولات سدان اقتصادی با قیمت مناسب است، طرفدارن خاص خود را دارد.عمده‌ترین تفاوت سمند سورن پلاس جدید در مقایسه با نسل‌های قبلی این خودرو تغییرات جزیی در چراغ جلو و چراغ خطر عقب آن است که کمی حالت اسپرت‌تر دارد؛ اما بدنه کناری آن تقریبا مشابه نسل‌های قدیمی این خودرو طراحی شده است.

 

کابین داخلی سمند سورن پلاس تغییرات زیادی نسبت به نسل‌های قبلی این خودرو دارد. غربیلک فرمان آن مشابه خودرو دنا پلاس دارای دکمه‌های کنترلی است؛ با این حال داشبورد این خودرو حالت قدیمی دارد و خلاقیت و نوآوری چندانی در آن به‌کار نرفته است. اکنون ایران‌خودرو به تازگی مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی این نسخه جدید سورن پلاس را منتشر کرده است.

 

این خودرو با نام سورن پلاس عرضه می‌شود و موتور  TU7P از پیشرانه بهبود یافته TU7 دارد که همچنان از نوع 8سوپاپ با حجم 1761 سی‌سی و حداکثر توان 98 اسب بخار و حداکثر گشتاور 146 نیوتن متر است. گیربکس این خودرو 5 سرعته دستی و شتاب صفر تا 100 آن 13 ثانیه اعلام شده و مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در راستای بهبود فنی پیشرانه و همگام‌سازی آن با استاندارد روز به حدود 7 لیتر در 100 کیلومتر رسیده است. قیمت این خودرو 469 میلیون تومان است.

 

فعلا مدل تارا و هایما که قرار است عرضه شود مشخص نیست اما ری‌را این کراس‌اوور ملی ‌ باعث شده تا بقیه محصولات ایران‌خودرو از فروش در سامانه خلاص شوند.

 

 

کدخبر: ۵۶۴۳۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر