کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۲۴
تاریخ خبر:

آتش‌سوزی مبهم کارخانه تامین چراغ ری‌را، دنا و تارا

آتش‌سوزی مبهم کارخانه تامین چراغ ری‌را، دنا و تارا

آتش‌سوزی مهیب در کارخانه تولید قطعات خودرو در شهر فردوسیه واقع در شهریار

هفت صبح| شنبه 30 تیرماه بود که خبر آمد در دقایق اولیه شامگاه جمعه، در کارخانه تولید قطعات خودرو در شهر فردوسیه واقع در شهریار، آتش‌سوزی مهیبی رخ داده است. آتش‌نشانی در دقایق اولیه شامگاه جمعه در محل آتش‌سوزی حضور پیدا کرد ولی به دلیل گستردگی حریق، آتش‌نشان‌های شهرهای هفت‌گانه شهرستان نیز بلافاصله در محل آتش‌سوزی حاضر شده و نسبت به اطفاء حریق اقدام کردند.

 

علیرضا فاتحی‌نژاد، فرماندار شهرستان شهریار گفت: «آتش‌سوزی گسترده در محل دپو مواد اولیه و محل نگهداری برخی از اقلام تولیدی و آزمایشگاه این کارخانه در فضایی حدود 2هزار متر در دو طبقه اتفاق افتاد که منجر به سوختن لوازم موجود در این محل شد. آتش‌سوزی در کارخانه تولید قطعات خودرو تلفانی جانی نداشت اما خسارت سنگین‌ مادی به این واحد تولیدی وارد شده است.» 

 

*آتش گرفتن کارخانه تولید چراغ ری‌را، دنا پلاس و تارا

اما کارخانه قطعات خودرو که آتش گرفته چه محصولاتی داشت؟ این کارخانه تامین‌کننده انحصاری چراغ ری‌را، تارا و دنا پلاس محسوب می‌شد. در واقع کارخانه چراغ‌ ری‌را که به تازگی برای خبرنگاران تست تصادف و سرعتش به نمایش درآمد، با نام کامل گروه پژوهش صنعت مدرن تولید کننده‌چراغ انواع خودروهای سایپا و ایران خودرو است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان چراغ خودرو در کشور است و جزو زنجیره تامین OEM خودروسازان به شمار می‌رود.

 

هنوز علت اصلی این آتش‌سوزی مشخص نشده است. کارشناسان آتش‌نشانی منطقه شهریار نیز می‌گویند علت‌یابی وقوع آتش‌سوزی زمانبر است در صورتی که در سایر آتش‌سوزی‌ها علت اولیه اتفاق همیشه اعلام می‌شد. از سوی دیگر، ایران‌خودرو به هیچ عنوان درباره این حادثه که آتش گرفتن کارخانه تامین‌کننده اصلی چراغ سه خودروی مهمش که ری‌را به‌زودی قرار است راهی بازار شود؛ اظهارنظری نکرده است. این ابهامات این شبهه را به‌وجود می‌آورد که آیا رقبایی هم در زمین قطعات وجود دارند که این آتش‌سوزی به نفع‌شان باشد؟ 

 

کدخبر: ۵۶۳۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر