کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۶۰۲
تاریخ خبر:

نسل جدید آئودی A۵ معرفی شد؛ مخصوصِ مشکل‌پسندان!

نسل جدید آئودی A5 معرفی شد؛ مخصوصِ مشکل‌پسندان!

یک سدان جذاب که می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای جوانان و البته رانندگان میانسال باشد

هفت صبح| ‌صنعت خودروسازی آلمان را باید یکی از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین صنایع خودروسازی در سراسر دنیا دانست که طرفداران پروپاقرصی در چهار گوشه جهان دارد. هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که این کشور چه حق بزرگی بر صنعت خودروسازی داشته و دارد.

Audi-S5_Sedan-2025-1024-09

هرچند ‌ بسیاری از علاقه‌مندان، صنعت خودروسازی آلمان را در دو برند «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» خلاصه می‌کنند اما واقعیت این است که خودروسازان دیگری از جمله آئودی، فولکس‌واگن و پورشه، دهه‌هاست که موی دماغ دو غول آلمانی به‌شمار می‌آیند. در این بین حساب آئودی از دیگر خودروسازان جدا بوده و شاید بتوان این برنده کهنه‌کار را جدی‌ترین رقیب مرسدس بنز و ب.ام.و دانست. حالا شرکت آئودی از جدیدترین محصول خود که یک سدان نیمه‌لوکس بوده، رونمایی کرده و به مصاف رقبای قلدر خود رفته است. در ادامه بیشتر با آئودی A5 مدل 2025 آشنا خواهیم شد.

 

زیباتر از هر زمان دیگری

اوایل سال 2007 بود که آئودی برای نخستین بار از یک محصول جدید رونمایی کرد. آئودی نام این محصول جدید را A5 گذاشت تا فاصله بین دو مدل A4 (در کلاس کامپکت اقتصادی) و A6 (محصول نیمه‌لوکس خانوادگی) را پر کند. نسل اول A5 در بازارهای جهانی موفق عمل کرد و حدود یک دهه بی‌وقفه ‌روی خط تولید رفت. سال 2017 بود که شرکت آئودی برای عقب نماندن از کورس رقابت، از نسل دوم این خودرو رونمایی کرد و حالا بعد از گذشت حدود 8 سال، نسل جدید این خودرو متولد شد.

Audi-S5_Sedan-2025-1024-11

نسل جدید A5 را می‌توان ادامه راه مدل قبلی دانست. خودرویی نسبتا اقتصادی (در مقیاس یک محصول آلمانی) که تلفیقی استادانه از یک خودروی لوکس و اسپرت است. طراحی نسل جدید A5، نه آنقدرها شلوغ و پرزرق و برق است که بیننده را یاد محصولات شرقی اندازد و نه آنقدر ساده و محافظه‌کار است که دل خریداران جوان و مدگرا را بزند. پر بیراه نیست اگر بگوییم این سدان آلمانی با هر عینک سخت‌گیرانه نیز، زیبا و موقر به نظر می‌رسد.

 

پرقدرت و کم‌مصرف

شرکت آئودی برای نسل نوA5 پیشرانه‌های متنوع و کارآمدی در نظر گرفته است. اگر چندان اهل ویراژ دادن نباشید و صرفا می‌خواهید از پرستیژ برند «آئودی» لذت ببرید یک پیشرانه 2 لیتری 190 اسب بخاری از نوع دیزل می‌تواند کار شما را راه بیندازد! اما اگر آنقدرها هم سالخورده نشده‌اید، می‌توانید روی پیشرانه 2 لیتری بنزین‌سوز با قدرت 252 اسب بخار فکر کنید. اما اگر این اعداد و ارقام هم برای شما جذاب نبود، گزینه آخر، گزینه شماست!

Audi-S5_Sedan-2025-1024-05

یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری که به توربوشارژر مجهز شده و می‌تواند 354 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. حالا دیگر A5 با این پیشرانه، چابک‌تر از همیشه خواهد بود. گفتنی آنکه پیشرانه مذکور تنها 4/7 ثانیه زمان می‌خواهد تا این خودرو را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر‌ساعت برساند. همچنین مشتریان A5 حق انتخاب جعبه‌دنده از بین گیربکس 7 سرعته اس-ترونیک و 8 سرعته تیپ ترونیک را خواهند داشت.

 

شرایط در بازار

تجربه نشان داده که شرکت آئودی در تجهیز محصولات خود به امکانات رفاهی، هرگز خساست به خرج نمی‌دهد. از مهمترین تجهیزات این خودرو می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی (MMI) با نمایشگر 10 اینچی، سامانه کاهش میزان مصرف سوخت در ترافیک، سامانه هوشمند حرکت بین خطوط، سامانه تشخیص خواب‌آلودگی راننده، صندلی‌های تمام چرمی با تنظیم برقی در 8 راستا، دوربین 360 درجه، سامانه پارک خودکار، رادار نقطه کور و کنترل کروز هوشمند اشاره کرد. تولید این محصول ظرف چند هفته آینده در بزرگ‌ترین سایت تولیدی آئودی در شهر «اینگولشتات» آلمان آغاز می‌شود و طبق گفته سازنده، قیمت پایه نسخه جدید A5 از حدود 45 هزار دلار شروع خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۳۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر