کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۴۹۴
تاریخ خبر:

واردات نسل نو تویوتا یاریس| خودروی مورد نظر در دسترس می‌باشد!

واردات نسل نو تویوتا یاریس| خودروی مورد نظر در دسترس می‌باشد!

یک شرکت واردکننده تلفن همراه، نسل جدید «تویوتا یاریس» را در کشورمان عرضه خواهد کرد

هفت صبح| ‌ بازار خودروی ایران، این روزها آدمی را به سرگیجه می‌اندازد. در شرایطی که اخبار تاییدنشده‌ای از ممنوعیت ثبت سفارش انواع خودروهای وارداتی به گوش می‌رسد، خودروهای جدیدی جهت ورود به کشورمان به صف شده‌اند. در این بین یک شرکت صنایع مخابرات و تلفن همراه اقدام به ثبت سفارش خودروهای تویوتا کرده. نسل نو تویوتا یاریس ‌ جزو نخستین محصولات این شرکت در کشورمان خواهد بود.

تویوتا یاریس

البته اگر دست‌های غیبی مانع واردات خودرو نشوند! هاچ‌بک کوچک تویوتا که در بازارهای جهانی با رنج گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی شامل پیشرانه‌های 1/3 لیتری، 1/5لیتری و 1/6 لیتری122 اسب بخاری عرضه می‌شود، پیشتر و در اواسط دهه 80 خورشیدی در دو نوع صندوق‌دار و هاچ‌بک وارد کشور شد و توانست اسم و رسمی برای خود دست و پا کند. حالا نزدیک 15 سال از آن روزها می‌گذرد و حالا نسل نو یاریس در دور جدید واردات خودرو به کشور، قرار است مهمان خیابان‌های ایران باشد.

 

یاریس؛ کوچک اما جذاب

نسل نو تویوتا یاریس با چند نوع پیشرانه بنزینی و هیبریدی به بازارهای جهانی عرضه می‌شود. شنیده شده که قرار است ابتدا مدل 1/5 لیتری هیبریدی در بازار کشورمان عرضه شود. این مدل از یک پیشرانه ۳ سیلندر 1/5 لیتری بهره می‌برد که 89 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ضمن آنکه یک پیشرانه برقی 59 کیلوواتی نیز به کمک پیشرانه اصلی آمده و مجموعا 113 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهند.

یاریس

همچنین نسخه بنزینی ۴ سیلندر نیز با موتور 1/5 لیتری که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را داراست در صف انتظار ورود به بازار کشورمان قرار دارد. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت اعلام شده. نکته نه‌چندان دلچسب در مورد یاریس شتاب اولیه این خودرو است که در حدود 13 ثانیه است. اما از نقاط قوت یاریس می‌توان به مصرف سوخت فوق‌العاده این خودرو اشاره کرد. مدل هیبریدی یاریس با مصرف سوخت 2/5 درصدی در سیکل ترکیبی و به لطف حجم مخزن سوخت 42 لیتری‌اش خریدارش را زود زود روانه پمپ بنزین نخواهد کرد.

Toyota-Yaris-2024-1024-68

در یک کلام «یاریس» را باید یک تویوتا کرولای جمع و جور نامید که رانندگی خشک و اسپرتی را به همراه دارد. در کل با اینکه توانایی‌های حرکتی یاریس، راننده خودرو را در کورس‌های دوستانه به هیچ عنوان روسفید نخواهد کرد اما فضای داخلی وسیع به لطف طراحی مدرن ستون‌های خودرو و فاصله مناسب محور جلو با عقب به دست آمده و البته کیفیت بسیار خوب مونتاژ و بهره‌مندی از لوگوی «تویوتا»، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

 

بازار فروش

هرچند ‌ نسل پیشین تویوتا یاریس (به خصوص گونه هاچ‌بک) در بدو ورود به بازار کشور رقبای مستقیمی را پیش روی خود مشاهده نمی‌کرد اما امروز و در شرایط فعلی بازار، این کوچولوی ژاپنی کار سختی را برای رقابت با رقبای قدرتمند خود در بازار ایران دارد که از مهمترین آنها می‌توان به میتسوبیشی میراژ، کیا پیکانتو و هیوندای i20 اشاره کرد.

Toyota-Yaris-2024-1024-0a

نسل جدید تویوتا یاریس در نخستین فاز ورود به کشور در دو رده تجهیزاتی ساده و فول‌آپشن به فروش خواهد رسید که از تجهیزات نسخه فول‌آپشن، رینگ‌های 5 یا 8 پره اسپرت، تنظیم برقی فرمان، زیرآرنجی صندلی عقب، بال صندوق عقب در گونه صندوق‌دار و چراغ‌های مه‌شکن جلو را می‌توان نام برد. حالا باید چند ماهی منتظر ماند و دید نسل نو یاریس با چه قیمتی به دست مشتری ایرانی خواهد رسید. با توجه به اینکه انواع خودروهای چینی حاضر در بازار ایران، قیمت میلیاردی پیدا کرده‌اند، اصلا بعید نیست که یاریس جدید با قیمت نجومی به دست مشتریان برسد.

 

کدخبر: ۵۶۳۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر