کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۲۳
تاریخ خبر:

ورود مجدد مزدا به ایران | مشخصات مزدا ۳ وارداتی چیست؟

ورود مجدد مزدا به ایران | مشخصات مزدا 3 وارداتی چیست؟

مزدا 3 و مزدا CX30 قرار است توسط بخش خصوصی وارد شوند

هفت صبح| یک شرکت خصوصی بنا دارد تا برند مزدا را مجدد به ایران بیاورد. سه مدل مزدا بنزینی، هیبریدی و برقی قرار است در بند محصولات این شرکت قرار بگیرد. طبق اعلام آفتاب خودرو، در فاز اول عرضه، دو مدل مزدا 3 و مزدا CX30 در دستور کار قرار گرفته‌اند. برنامه‌ریزی شده است که اولین عرضه با تیراژ 400 دستگاه و احتمالاً با مدل 2024 در اواخر شهریور ماه سال جاری انجام شود. این شرکت برای سال اول فعالیت خود تعیین کرده و قصد دارد نزدیک به 3000 دستگاه مزدا را وارد بازار ایران کند.

 

تاریخچه مزدا در ایران

در دهه 70 بازار خودروهای ایران شاهد حضور یکی از برندهای معتبر بین‌المللی بود که در دو نوع خودروی سدان و وانت وارد بازار شد و توانست جایگاه خوبی را در بین مشتریان ایرانی پیدا کند. مزدا ۹۲۹ اولین خودرویی بود که به صورت کوپه طراحی شده بود و به بازار ایران عرضه شد و مشتریان خوبی را نیز پیدا کرد. اوج حضور مزدا در ایران مربوط به مزدا 3 است که مجدد وعده حضورش در ایران داده شده است.

 

مشخصات مزدا 3 وارداتی چیست؟

طبق اعلام شرکتی که قرار است مزدا3 را مجدد به ایران بیاورد، تعداد ۲۰۰ دستگاه مزدا ۳ سدان برای بازار ایران خریداری شده است و تعداد بیشتری نیز به زودی خریداری خواهد شد. مزدا ۳ سدان دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۶۰، ۲۰۲۸ (با احتساب آینه‌ها) و ۱۴۰۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن ۲۷۲۵ میلی‌متر است. حجم صندوق این خودرو ۴۵۰ لیتر اعلام شده است.

 

در بخش کابین نیز سبک طراحی بسیار جذابی را می‌بینیم که تا حدی راننده‌محور است و به قرینگی نیز پایبند نیست. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مزدا ۳ وارداتی می‌توان به مانیتور، تهویه اتومات دوکاناله، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادار اختصاصی مزدا،‌ سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، تریم چرمی، ترمز پارک برقی، شیفتر روی فرمان، شارژر وایرلس، آینه الکتروکرومیک، ۶ اسپیکر، ورود و استارت بدون کلیدرادار نقطه کور، رادار هشدار ترافیک روبه‌رو

 

سیستم پایش سطح هوشیاری راننده، ۶ عدد کیسه هوا، رادار تابلو خوان، سنسور پایش فشار باد تایرها، رادار بین خطوط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی و… اشاره کرد. مزدا ۳ جدید با موتور موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران می‌شود. این موتور از سری اسکای اکتیو X مزدا به شمار می‌رود. این موتور دارای توان تولید ۱۸۶ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد.

 

مشخصات مزدا CX-30

مزدا CX30 نیز دیگر وارداتی وعده داده شده است. مزدا CX30 دارای ۴۳۹۵ میلی‌متر طول، ۱۷۹۵ میلی‌متر عرض، ۱۵۴۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۶۵۵ میلی‌متر فاصله بین دو محور است.در بخش کابین نیز همان سبک راننده محور و غیر قرینه را شاهد هستیم که تریم چرمی به همراه دوخت‌های قرمز و قطعات دکوراتیو کرومی، جذابیتی خوبی را همراه باهم برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند.

 

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مزدا CX-30 می‌توان به مواردی همچون چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، کروز کنترل، رادار هشدار خروج از خط، رادار حفظ حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز هوشمند جلو و عقب، رادار هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری در برخورد از جلو و عقب، سیستم پایش سطح هوشیاری راننده، سیستم صوتی Bose با ۱۲ اسپیکر، مانیتور ۸ اینچی، صندوق بار برقی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، اندروید اتو و اپل کارپلی، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی، ۷ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و… اشاره کرد.

 

کدخبر: ۵۶۲۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر