کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۹۰۵
تاریخ خبر:

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار داخلی‌ها

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار داخلی‌ها

دناپلاس، شاهین، تارا و همه داخلی‌ها در سرازیری کاهش قیمت افتادند

هفت صبح|  طبق بررسی روند بازار خودرو در چند روز اخیر و نظر کارشناسان بازار خودرو در همه عرصه‌ها یعنی خودروهای وارداتی، چینی و مونتاژی و تولید داخل شاهد ریزش قیمت این محصولات بودیم. در بازار خودروهای تولید داخل طبق بررسی و گفته‌ها، این ریزش حدود 2درصد بوده است. البته روند باز شدن سامانه فروش خودروهای وارداتی برای عموم در این امر بی‌تاثیر نیست.

 

شاید هم وعده‌های انتخاباتی که منوط بر افزایش واردات خودرو است نیز بر کاهش قیمت‌ها تاثیر گذاشته ‌. به گفته مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، در ثبت‌نام جدید خودرو‌های وارداتی، ۱۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. وقتی 130 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند یعنی تعداد بیشتری خودروی وارداتی به بازار سرازیر خواهد شد که متعادل‌سازی قیمت‌ها را نیز در پی خواهد داشت.

 

طرح آخر ثبت‌نام خودروهای وارداتی در واقع بزرگ‌ترین گشایش سامانه از زمان آغاز مجدد واردات خودرو محسوب می‌شود که اتفاقا برندهای خودرویی زیادی نیز در این طرح برای ثبت‌نام قرار داشتند. به نظر می‌رسد امکان حضور متقاضیان جدید در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی سیگنال جدی صمت به بازار خودرو به‌خصوص بازار خودروهای وارداتی است و این مسئله فروشندگان خودروهای وارداتی حاضر در بازار را تهدید می‌کند.

 

بنابراین فروشندگان به تکاپو خواهند افتاد تا هر چه زودتر خودروی در اختیار خود را برای فروش عرضه کنند. حضور بیشتر فروشندگان در بازار خودروهای وارداتی با توجه به کاهش تعداد مشتریان می‌تواند روی قیمت‌های بازاری این خودروها تاثیر گذاشته و فتیله قیمت را در بازار پایین بکشد.

 

ویروس کاهش قیمت خودروهای وارداتی می‌تواند به تدریج به بازار خودروهای مونتاژی و خودروهای دخلی نیز سرایت کرده و تا حدودی قیمت بازاری این خودروها نیز تحت تاثیر قرار دهد. البته که نقش کاهش قیمت دلار را نیز باید در این کاهش قیمت‌ها دخیل دانست. از سوی دیگر، فروش شرایطی و اقساطی‌ای که شرکت‌های خصوصی آغاز کرده‌اند، باعث رکود بیشتر در بازار آزاد و البته که کاهش قیمت خودروهای تولید داخل شده است.

قیمت کدام داخلی‌ها ریزش داشت

‌تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۳۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۷۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. این خودرو در طول ۱۰ روز گذشته ۶۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

 

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ در حدود ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۲۰ میلیون تومانی، ۹۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

 

قیمت شاهین دنده‌ای نیز سقوط کرد. در آگهی‌های بازار خودرو، شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر سه‌شنبه بیست و ششم تیر ماه ۵۹۰ میلیون تومان به فروش رسید؛ همچنین در آگهی دیگری شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ با کارکرد ۵۵ هزار کیلومتر، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

 

منبع این قیمت‌ها سایت فروش خودرو باما است. سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار در حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان و ۷۷۰ میلیون تومان فروخته شد. پژو پارس TU5 و پژو 207 اتوماتیک پانوراما از محصولات پرطرفدار این شرکت، هر کدام با افت چهار میلیون تومانی و 11 میلیون تومانی به قیمت 863 میلیون تومان و 980 میلیون تومان  به فروش می‌رسد.

 

کدخبر: ۵۶۲۹۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر