کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۰۳
تاریخ خبر:

مثل اینکه واقعا‌ با کیفیت هستند| بررسی کیفیت خودروهای وارداتی

مثل اینکه واقعا‌ با کیفیت هستند| بررسی کیفیت خودروهای وارداتی

امتیازدهی به خودروهای وارداتی طبق محاسبه وب‌سایت ادمونز

هفت صبح| ‌هفدهمین دوره از فروش خودروهای وارداتی همین هفته گذشته باز شد و در این دوره که گسترده‌ترین عرضه خودروها طبق آن انجام شد؛ 36 خودروی وارداتی در سامانه فروش قرار گرفتند. در این نوبت از عرضه خودروهای وارداتی که متقاضیان جدید نیز امکان ثبت‌نام را در کنار ثبت‌نام‌کنندگان مرحله‌‌ اول (اسفند ۱۴۰۱) داشتند، حدود ۱۳۰ هزار نفر، درخواست خودرویی خود را ثبت کرده‌اند.

 

تا آخر هفته هم قرعه‌کشی انجام شده و کسانی که برنده شوند، باید آماده تکمیل وجه باشند. با باز شدن مجدد واردات خودرو، در ابتدا بیشتر خودروهای وارداتی چینی بود اما کم‌کم شاهد حضور سایر برندها از ژاپن و کره هم بودیم. اگرچه ریشه اکثر خودروهای وارداتی به چین و هند می‌رسد اما به هرحال شاهد ورود خودروی خارجی هستیم.در این پرونده با توجه به اطلاعات وب‌سایت ادمونز که به خودروها امتیاز می‌دهد، درباره امتیاز و مشخصات خودروهای مشهور وارداتی خواهیم نوشت. نحوه امتیازدهی به این خودروها از 10 است.

 

تویوتا کرولا/ 2023/ امتیاز 7/4

نسخه‌های وارداتی تویوتا کرولا به ایران، ساخت چین هستند. در کابین کرولا 2023، هر کدام از ادوات سر جای خودشان قرار دارند. کنترلرهای فیزیکی نیز در کابین فراوان هستند و همانند خودروهای چینی، همه چیز لمسی نشده است. مطابق رویه طراحی خارجی بدنه، در کابین خودرو نیز شاهد اضافه شدن حجم به داشبورد هستیم. طراحی تویوتا کرولا 2023 همان‌ چیزی است که از یک خودروی پرفروش در کلاس جهانی انتظار داریم، این خودرو به نحوی طراحی شده است تا برای سلیقه‌های گوناگون زیبا و مقبول به نظر برسد. ظاهر کرولا در تمامی نسل‌هایش کم‌آلایش بوده ‌ و نسل دوازدهم نیز همین رویه را ادامه می‌دهد.

1

در نمای جلوی کرولا 2023، شاهد چراغ‌هایی هستیم که به سبک خودروهای لکسوس یک دهه پیش طراحی شده‌اند. جلوپنجره‌ای باریک، این چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند. مه‌شکن‌های خودرو نیز به صورت بسیار کوچک در دو طرف سپر جاسازی شده‌اند. اگر نسخه‌های قبلی تویوتا کمری که وارد کشورمان شده‌اند را به خاطر داشته باشید، در یافتن شباهت میان آن خودرو و کرولا 2023 دشواری نخواهید داشت. تویوتا کرولا وارداتی در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه قوی‌تر، یک پیشرانه 1/5 لیتری تنفس طبیعی داشته که سه سیلندر بوده و 120 اسب‌بخار قدرت و 149 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت تویوتا کرولا 1500 سی‌سی در سامانه 2میلیارد و 16 میلیون تومان است.

 

هیوندای توسان/ 2023/ امتیاز 7/9

با از سرگیری مجدد واردات خودرو به کشور، شاهد حضور چهارمین نسل هیوندای توسان در بازار ایران هستیم که شرکت کرمان موتور واردات و عرضه آن را برعهده دارد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های هیوندای توسان جدید، چهره ‌مدرن و جسوری است که به واسطه زبان طراحی جدید موسوم به «Sensuous Sportiness»، تحولی در این رده ایجاد کرده است. در اولین نگاه به توسان 2023، جلوپنجره بزرگ و مشبک آن توجه شما را جلب خواهد کرد. این جلوپنجره که با نام «Parametric Jewel Grille» شناخته می‌شود، از الماس‌های هندسی تشکیل شده و به چهره توسان 2023، ظاهری جسور و قدرتمند می‌بخشد.

2

چراغ‌های LED باریک و کشیده در طرفین جلوپنجره، به زیبایی و مدرن بودن این خودرو اضافه می‌کنند. خطوط تیز و برجسته بدنه، از دیگر ویژگی‌های بارز طراحی بیرونی توسان 2023 است. این خطوط که از کاپوت تا چراغ‌های عقب امتداد دارند، به عضلانی‌تر شدن توسان کمک کرده و حس پویایی و حرکت را به بیننده القا می‌کنند. نسخه درنظر گرفته شده برای بازار ایران، اکنون به پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1999 سی‌سی مجهز بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 154 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر را دارد. قیمت این خودرو در سامانه 2میلیارد و 450 میلیون تومان است.

 

کیا k5/ 2024/ امتیاز 8/3

تا قبل از ممنوعیت واردات اپتیما یکی از محبوب‌ترین خودرو ها بود‌ و سطح مناسبی از امکانات ایمنی و رفاهی و توانایی‌های حرکتی را ارائه می‌داد‌ اما اکنون با نام K5 به بازار خودروی ایران بازگشته‌ و نسبت به قبل تفاوت‌های چشمگیری دارد. K5 سدان سایز متوسط ​​کیا است که در سال ۲۰۲۱ پس از طراحی مجدد، جایگزین اپتیما شد. کیا K5 به لطف طراحی جدید خود، از همان ابتدا تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد و از این نظر، رقبای قدرتمندی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد را پشت سر گذاشت.

3

البته به دلیل محدودیت‌های واردات به کشور، کوشا خودرو نسخه فول‌آپشن اپتیما را وارد نکرده و بنابراین امکاناتی همچون صندلی‌های چرمی، سقف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی و ... در آن وجود ندارد.کیا اپتیما کوشا خودرو، به موتور 2 لیتری تنفس طبیعی با 150 اسب‌بخار قدرت و 196 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. فضای داخلی کیا K5 نیز همچون بدنه آن طراحی اسپرت دارد. مواردی همچون سردنده با طرح جدید که بنابر اعلام کیا از اهرم‌های هواپیما الهام گرفته است. قیمت این خودرو در سامانه 2میلیارد و 598 میلیون تومان است.

 

میتسوبیشی اوتلندر/ 2023/ امتیاز 7/9

سال 2018 آخرین سالی بود که شاهد عرضه اوتلندرهای وارداتی در بازار کشورمان بودیم. حالا پس از گذشت شش سال از آن تاریخ، شرکت آرین موتور خبر داده که به‌زودی نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر را به کشورمان خواهد آورد؛ خودرویی که در جریان نمایشگاه خودروی شیراز 1403 برای اولین‌بار در کشورمان رونمایی شد. خودروهای مدرن میتسوبیشی، از جمله کراس‌اوورهای اوتلندر و ASX در ایران سابقه فروش دارند. اوتلندر، همراه سیستم دو دیفرانسیل، یک شاسی‌بلند جادار محسوب می‌شود و حالا با نسخه‌‌ ۲۰۲۴ برای ورود به کشورمان آماده می‌شود.

4

نسل چهارم، سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و هم‌اکنون با پلتفرم مشترک با نیسان ایکس تریل، خط تولید فعال در چین و ژاپن دارد. استایل طراحی بدنه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده و جذابیت و گیرایی بیشتری به معرض دید می‌گذارد. برخلاف نسل قبل که اصطلاحا ظاهر پیرمردی داشت و شاید جوان‌ترها سخت می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند‌ اما نسل جدید به گونه‌ای طراحی شده که فرم تقریباً هندسی اما نه کاملاً جعبه‌ای دارد و با به خدمت گرفتن خطوط مستقیم و زوایای تندوتیز به ویژه در نمای چهره به همراه منحنی‌های ملایم، توانسته یک استایل همه‌پسند و البته مدرن را برای خود به وجود آورد.قیمت علی‌الحساب این خودرو 1میلیارد و 900 میلیون تومان است.

 

هیوندای کنا/ 2024/ امتیاز 7/9

از زمانی که فرآیند واردات خودرو‌ها آغاز شده، همواره خریداران از واردات خودرو‌های کم‌آپشن کره‌ای گلایه می‌کردند به همین دلیل شرکت KTL که تا پیش از این محصولاتی مانند هیوندای النترا، کرتا و… را وارد بازار کرده بود، تصمیم گرفت تا هیوندای کنا (HYUNDAI KONA)، به سبد محصولات خود اضافه کند. هیوندای کنا یک کراس‌اوور ساب کامپکت است که نام آن برگرفته شده از ‌ نام منطقه‌ای در هاوایی بوده و به لحاظ ابعاد و اندازه ‌بین خودرو‌هایی نظیر‌ هیوندای ونیو و توسان قرار می‌گیرد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و در ابتدا پلتفرم مشترکی با هیوندای I30 داشت.

5

نسل دوم هیوندای کنا که شرکت KTL آن را وارد بازار ایران می‌کند، در سال ۲۰۲۲ در مدل‌های بنزینی، هیبریدی و تمام برقی وارد بازار‌های جهانی شد و از این حیث خودروی به نسبت جدیدی محسوب می‌شود. قلب تپنده هیوندای کنا ۲۰۲۴ یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، از سری پیشرانه‌های Smart Stream گروه هیوندای کیا است که می‌تواند روی هم رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT مخصوص گروه هیوندای کیا، موسوم به IVT، به چرخ‌های جلو منتقل کند.قیمت این خودرو در سامانه 2میلیارد و 540 میلیون تومان است.

 

فیات 500/ 2023/ امتیاز 7/9

این خودرو به یک پیشرانه 1/2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 69 اسب بخار و گشتاور 102 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک 5 سرعته Dualogic با تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 102 کیلومتر و مصرف سوخت آن 4/8 لیتر اعلام شده است. از امکانات این خودرو می‌توان به فرمان کمکی برقی، سنسور پایش میزان باد تایرها، 7 ایربگ ایمنی، ترمزهای ABS، EBD و BA، کلاستر نیمه دیجیتالی، دستگیره‌های آسان بازشو، سنسور نور، سقف پانورامیک

6

ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های روز، سنسور هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، بالابرهای برقی شیشه‌های جانبی، تهویه مطبوع اتوماتیک، مولتی‌مدیا 7 اینچ لمسی، سامانه کنترل پایداری، آینه الکتروکرومیک، کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی و… اشاره کرد. داخل کابین، یک نمایشگر لمسی برای کنترل سیستم سرگرمی و اطلاعات خودرو تعبیه شده است. سیستم تهویه اتوماتیک نیز آسایش سرنشینان را در شرایط آب و هوایی مختلف تضمین می‌کند. همچنین، پشت آمپر دیجیتال این خودرو، اطلاعات دقیق و به روز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.قیمت این خودرو در سامانه 2میلیارد و 200 میلیون تومان است.

 

 

کدخبر: ۵۶۳۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر