کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۹۱۶
تاریخ خبر:

کانتیننتال GTC مدل ۲۰۲۵؛ بازتعریفِ تجمل!

کانتیننتال GTC مدل 2025؛  بازتعریفِ تجمل!

نگاهی به نسل نو «کانتیننتال GTC » مدل 2025 که تعریف جدیدی از یک خودروی مجلل را ارائه می‌کند

هفت صبح|‌ موتور 8 سیلندر هیبریدی؛ 780 اسب بخار قدرت؛ 1000 نیوتن متر گشتاور و شتاب صفر تا صد 3 ثانیه‌ای! اینها مشخصات جدیدترین سوپر اسپورت ساخت «بنتلی» است؛ کانتیننتال GTC. «کانتیننتال» (Continental) را باید معروف‌ترین محصول شرکت بنتلی دانست. آغاز تولید این محصول در شرکت بنتلی به سال 1952 یعنی زمانی که این شرکت 33 ساله بود، بازمی‌گردد. از آن سال تا به امروز، کانتیننتال یکی از نام‌های اصیل و اشرافی دنیای خودرو و اعتبار صنعت خودروسازی انگلیس به شمار می‌آید. نسل جدید این خودرو (در دو نسخه کوپه و روباز) به تازگی معرفی شده و قرار است روانه بازار شود.

 

Bentley-Continental_GTC_Speed-2025-1024-08


 

شکل و شمایل

 

طراحی کانتیننتال مدل 2025 را می‌توان یک طراحی پخته، مطابق با ذائقه اشرافی و دارای رگه‌های محسوس خودروهای اسپورت دانست. زبان طراحی «کلاسیک مدرنیته» در تمام زوایای طراحی این خودرو قابل رویت بوده و شخصیت با وقار و سلطنتی این کوپه انگلیسی از فاصله دور نیز به سرعت برای ناظر قابل تشخیص است. اما نسخه بنتلی کانتیننتال GTC را باید نمونه ارتقا یافته کانتیننتال دانست که برای راضی کردن مشتریان مشکل‌پسند طراحی شده است.

 

Bentley-Continental_GTC_Speed-2025-1024-02

 

جالب است بدانید مجرب‌ترین نیروی انسانی متشکل از مهندسان و کارکنان شرکت بنتلی تحت قوانین سختگیرانه و شرایط خاص این شرکت با بهترین مواد اولیه از جمله چوب درختان گردو و چرم پوست حیوانات پرورش یافته توسط زیرمجموعه‌ای از شرکت بنتلی به صورت دست‌ساز مشغول تولید هر یک از کانتیننتال‌های خروجی از خط تولید شرکت بنتلی هستند! 17 نوع چرم درجه یک به همراه طیف بسیار گسترده‌ای از پوشش چوبی یا کرومی در کنار 115 رنگ مختلف تنها بخش کوچکی از قابلیت انعطاف‌پذیری بنتلی در مقابل سفارش مشتریان این رودستر گرانقیمت است.

 

خداحافظی با موتور 12 سیلندر

 

نسل قبلی بنتلی کانتیننتال به یک پیشرانه ‌ 12 سیلندر به حجم 6 لیتر مجهز بود که می‌توانست بیشینه قدرتی برابر با 567 اسب بخار را تولید کند اما در نسل جدید خبری از پیشرانه 12 سیلندر نبوده و یک پیشرانه 8 سیلندر هیبریدی جای آن را گرفته. این پیشرانه 4 لیتری به کمک موتور الکتریکی خودرو، 780 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

 

Bentley-Continental_GTC_Speed-2025-1024-0b

 

یک باتری 26 کیلووات ساعتی نیز وظیفه شارژ پیشرانه را بر‌عهده دارد. مجموعه قوای محرکه کانتیننتال GTC می‌تواند این ماشین دوست‌داشتنی را به سقف سرعت 335 کیلومتر بر‌ساعت برساند. علاوه بر پیشرانه حجیم این خودرو که نقش اساسی را در خلق رفتار وحشی این خودرو ایفا می‌کند، جعبه‌دنده چنین خودرویی نیز باید خاص و منحصر به فرد باشد تا بتواند نیروی عظیم تولیدی پیشرانه را بدون درنگ و اتلاف زمان و انرژی به چرخ‌ها برساند.

 

مهندسان شرکت بنتلی نیز برای رودستر گرانقیمت این شرکت، یک جعبه‌دنده هشت سرعته هوشمند ساخت شرکت آلمانی ZF را در نظر گرفته‌اند که بتواند نیروی تولیدی پیشرانه را به هر 4 چرخ این خودرو منتقل کند. سامانه 4 چرخ متحرک این خودرو با آنالیز رفتارهای حرکتی خودرو در هر لحظه عکس‌العمل‌های مختلف نشان داده و فرامین متناسب با شرایط رانندگی را صادر می‌کند. به طوری که اگر حسگر دیفرانسیل احساس کند که اختلاف بیش از حد مجاز در گشتاور بین دو اکسل وجود دارد، به صورت خودکار وارد عمل شده و نیروی بیشتری را به چرخی که چسبندگی کمتری به زمین دارد ارسال می‌کند.

 

Bentley-Continental_GTC_Speed-2025-1024-03

 

شرکت بنتلی همزمان با رونمایی از نسخه جدید کانتیننتال GTC، پیش‌فروش این محصول را نیز در کشورهای دارای نمایندگی آغاز کرده است. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای کانتیننتال GTC از حدود 250 هزار دلار آغاز می‌شود و بنابر اعلام شرکت بنتلی، نخستین محموله این خودرو از نیمه دوم سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

کدخبر: ۵۶۱۹۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر