کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۵۵۰
تاریخ خبر:

۳۱ خودروی خارجی به سامانه یکپارچه فروش می‌آیند

31 خودروی خارجی به سامانه یکپارچه فروش می‌آیند

ثبت‌نامی‌های اسفند 1401 در تابستان 1403 نوبت‌شان شده و حق انتخاب چندانی هم ندارند

هفت صبح| خبرگزاری تسنیم خبری به نقل از سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی منتشر کرده با این مضمون که عرضه 31 خودروی وارداتی آغاز شده است. البته که ثبت‌نام جدیدی رخ نداده و درواقع کسانی که اسفند سال 1401 ثبت‌نام کرده و 100 میلیون تومان بلوکه کرده بودند و البته پس گرفتند اکنون حق انتخاب در میان 31 خودروی اعلامی را دارند. طبق خبر اعلامی از سوی سامانه فروش، به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند 1401 ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه سوم تیرماه تا ساعت 23:59 روز چهارشنبه ششم تیرماه در دسترس است.

متقاضیان در این مرحله می‌توانند پنج انتخاب از سبد محصولات اعلامی داشته باشند ولیکن در صورت تخصیص هر کدام از پنج انتخاب (براساس اولویت متقاضی و ظرفیت خودروی انتخابی) قابلیت لغو سفارش و تغییر خودرو در مراحل بعدی وجود ندارد؛ همچنین حتما وجود یک انتخاب برای هر متقاضی الزامی است. لذا پس از تخصیص خودرو و فراخوانی از سمت شرکت عرضه‌کننده، در صورت عدم واریز وجه، متقاضی محترم از لیست سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی حذف می‌‌شود. همچنین هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول که در اسفند ماه سال 1401 حساب خود را بلوکه کرده‌اند، است.

 

خودرو انتخاب نکنید، حذف می‌شوید

همچنین متقاضیانی که در عرضه 13 خودروی وارداتی در تاریخ (16 لغایت 18 اردیبهشت 1403) مشارکت داشتند و یکی از خودروهای برقی  EQM5EV،EJ7، ENS1، GRE  را انتخاب کرده‌اند و تمایل به تغییر خودروی خود دارند، فقط در این عرضه می‌توانند (در عرضه‌های آینده به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد) خودروی برقی خود را لغو و یکی از خودروهای موجود در این عرضه را انتخاب کنند. در صورتی که متقاضی خودروی برقی خود را لغو و خودرویی را انتخاب نکند، از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

همچنین پیرو پیامک ارسالی و با توجه به 15 مرحله عرضه صورت گرفته و فراهم بودن امکان تخصیص خودرو و عدم اقدام برای تعیین خودرو توسط برخی از متقاضیان، بدینوسیله اعلام می‌شود با عنایت به تنوع سبد محصولات قابل عرضه‌، در صورت عدم اقدام در این مرحله و مرحله بعدی، اولویت اعلامی این افراد حذف و در مرحله جدید ثبت‌نام که برای عموم مردم فراهم می‌شود، می‌بایست مشابه سایر افراد و براساس شرایط اعلامی اقدام کنند و هیچگونه اعتراضی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد. در این طرح عرضه، ۱۲ مدل خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و ۱۹ مدل خودرو دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند. در این مرحله شاهد حضور شش خودروی جدید خارجی در سامانه فروش هستیم. 

*عرضه 5 خودروی جدید در سامانه

در این دور از عرضه، 5 خودروی جدید شامل سوزوکی فرانکس، سوزوکی گرند ویتارا، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان کیکس و هاوال H6 عرضه می‌شوند. مشخصات خودروهای جدید وارداتی به این شرح است و نکته جالب اینجاست حضور چینی‌ها در بازار وارداتی‌ها کمرنگ شده است.

 ‌سوزوکی فرانکس

سوزوکی فرانکس در واقع یک محصول تازه متولد شده از خط تولید سوزوکی در کشور هندوستان است. سوزوکی فرانکس ۲۰۲۳ هیبریدی ویژه بازار ایران هم به یک پیشرانه ۳ سیلندر یک لیتری توربوشارژ مجهز است که ۹۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام نسخه‌های هیبریدی این خودرو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه هستند.سوزوکی فرانکس هیبرید با قیمت علی‌الحساب در سامانه یک میلیارد و 460 میلیون تومان است.

 ‌سوزوکی گرند ویتارا

نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا برای اولین بار به لیست خودروهای سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اضافه شده و این یعنی به احتمال زیاد، به زودی شاهد عرضه Grand Vitara خواهیم بود تا چرخه عرضه محصولات وارداتی Suzuki در کشورمان، کامل شود. نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا که ظاهر و ماهیتی کاملا متفاوت از آنچه ‌ ما از گرند ویتارای مونتاژی سراغ داریم، به بازار خواهد آمد. محرک این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی، یک پیشرانه هیبرید است که از موتور 5/1 لیتری تنفس طبیعی ۱۰۲ اسب‌بخاری با ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور استارتر ۲ کیلووات با باتری ۱۲ ولت لیتیوم-یون تشکیل شده است.قیمت علی‌الحساب این خودرو یک میلیارد و 640 میلیون تومان است. 

 ‌ میتسوبیشی اوتلندر

با توجه به شراکت میتسوبیشی با کمپانی رنو-نیسان، اوتلندر جدید نیز روی پلتفرم CMF-CD رنو-نیسان توسعه پیدا کرده و از این لحاظ با نیسان ایکس تریل مشابهت دارد. شرکت آرین موتور بعد از حدود شش سال وقفه نسبت به آغاز واردات محصولات میتسوبیشی اقدام کرده و مدل اوتلندر ۲۰۲۴ مایلد هیبرید با موتور 5/1 لیتری است. قیمت علی‌الحساب این خودرو 1 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

 ‌نیسان کیکس

نیسان کیکس، یک کراس‌اوور کوچک و اقتصادی است که برای استفاده شهری و خانواده‌های جوان طراحی شده است. این خودرو از سری محصولات پرفروش نیسان در سطح جهانی محسوب می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای نیسان جوک قدیمی در بازار داخلی باشد.‌از نظر ظاهری، طراحی نیسان کیکس حالت جوانپسندانه و اسپرت دارد که با ابعاد کوچک و جمع‌و‌جور آن ترکیب شده است. قیمت علی‌الحساب این خودرو یک میلیارد و 400 میلیون تومان است.

 ‌هاوال H6

قوای حرکتی این شاسی‌بلند از پیشرانه 4 سیلندر 5/1 لیتری مجهز به توربوشارژر با خروجی 5/147 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور، به همراه یک موتور الکتریکی به قدرت 174 اسب‌بخار تامین شده است‌ که در مجموع 321 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد.قیمت علی‌الحساب این خودرو یک میلیارد  و 800 میلیون تومان است.

 

 

کدخبر: ۵۶۱۵۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر