کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۶۷۸
تاریخ خبر:

سوزوکی گرند ویتارا؛ نهایتا ۲ میلیارد تومان

سوزوکی گرند ویتارا؛ نهایتا 2 میلیارد تومان

نسخه جدید گرند ویتارا که در ایران تولید می‌شد، دوباره وارد می‌شود

هفت صبح| سوزوکی گرند ویتارا سابقه مونتاژ در ایران را دارد. ماشینی که مدل‌های اولیه‌اش به‌طور کامل وارداتی بود اما از سال 1386 در ایران مجوز مونتاژش صادر شد. ایران‌خودرو در واقع تولید‌کننده اولین شاسی‌بلند خود در آن زمان بود. عرضه گرند ویتارا از سال ۱۳۸۶ توسط شرکت ایران‌خودروی خراسان کلید خورد و به مدت ۱۲ سال ادامه یافت. البته مدل‌های اولیه به طور کامل وارداتی بودند و از سال ۱۳۸۸ سوزوکی مجوز تولید را به ایران‌خودرو داد.

حالا بعد از گذشت سال‌ها این خودرو در نسل پنجمش به ایران آمده و با قیمت علی‌الحساب در سامانه فروش وارداتی‌ها قرار گرفته است. سوزوکی ویتارا بنزینی با قیمت تمام‌شده 18 هزار و 500 یورو و سوزوکی گرند ویتارا هیبرید با قیمت گمرکی تمام شده 19 هزار و 300 یورور است.

در سامانه فروش نیز با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و 640 میلیون تومان حضور دارد که در نهایت شاید قیمت کاملش به 2 میلیارد تومان برسد. به هرحال ویتارا از سال 1386 تا 1397 در ایران حضور داشت و البته در آن زمان برخی از بازاریابی و خدمات پس از فروش این خودرو چندان راضی نبودند. اما این مسائل منکر کیفیت خوب این خودروی کراس‌اوور شهری ژاپنی نیست.

سوزوکی گرند ویتارا

مشخصات ظاهری سوزوکی ویتارا 2024

این خودرو در نمای جلو و عقب از طراحی جدید و ترند روز خودروسازان استفاده می‌کند. چراغ‌های عقب به صورت به‌هم پیوسته است و در نمای جلو هم شاهد استفاده از دی‌لایت در بخش بالایی و چراغ‌های جلو در سپر هستیم. جلوپنجره بزرگ به همراه نوارهای کرومی هم باعث شده ظاهر این خودرو جذاب‌تر شود. در بخش جلوی ویتارا وارداتی راسا موتور از چراغ‌های جدا از هم که همسو با سبک طراحی جدید خودروها است، استفاده شده که جلوه به نسبت جذابی به خودرو می‌دهد.در قسمت عقب نیز با یک چراغ پیوسته رو‌به‌رو هستیم که در وسط با لوگوی سوزوکی از هم دیگر جدا می‌شوند. فرم سپر عقب ویتارا نیز حجم زیادی دارد که همین ویژگی می‌تواند ظاهری عضلانی برای عقبش فراهم کند.

گرند ویتارا

مشخصات فنی نسل پنجم گرند ویتارا

سوزوکی ویتارا  از پیشرانه 5/1 لیتری تنفس طبیعی همرا با یک موتور برقی ۱۲ ولتی بهره می‌برد که توان ۱۰۲ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد.گرند ویتارا با وزن ۱۶۵۰ کیلوگرمی خود شتاب صفر تا 100 را در ۱۵ ثانیه طی می‌کند.گیربکس هم از نوع ۶ سرعته اتوماتیک است. مصرف سوخت ویتارا هیبرید به واسطه استفاده از سیستم هیبرید روی حدود 6/5لیتر قرار دارد که بسیار عدد قابل قبولی است. محرک این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی، یک پیشرانه هیبرید است که از موتور 5/1 لیتری تنفس طبیعی ۱۰۲ اسب‌بخاری با ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور استارتر ۲ کیلووات با باتری ۱۲ ولت لیتیوم-یون تشکیل یافته.این پیشرانه که از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT محرک چرخ‌هاست، طبق کاتالوگ شرکت، 6/5 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی ویتارا

در بخش ایمنی این خودرو از امکاناتی نظیر ایربگ‌های جلو، جانبی جلو و پرده‌ای، کروز کنترل، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیک، TPMS، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک عقب بهره می‌برد. نسل جدید سوزوکی گرند ویتارا وارداتی سوار بر رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ و با قابلیت تنظیم حالت رانندگی بین چهار گزینه اتوماتیک، Sport، برفی و Lock در کشورمان عرضه خواهد شد. همچنین در لیست امکانات رفاهی سوزوکی گرند ویتارا وارداتی باید به مواردی نظیر ورود و استارت بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۹ اینج لمسی، هدآپ‌دیسپلی، GPS، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ۲ توییتر، تهویه اتوماتیک با خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، آینه‌های تا‌شونده برقی و سانروف پانورامیک با قابلیت باز شدن اشاره کنیم.

 

کدخبر: ۵۶۱۶۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر