کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۴۷۸
تاریخ خبر:

فیات ۶۰۰E؛ پیکارجوی ایتالیایی در راه ایران

فیات 600E؛ پیکارجوی ایتالیایی در راه ایران

معرفی «فیات 600E» که ثبت سفارش شده و قرار است در کشورمان عرضه شود‌‌

هفت صبح|‌ بازار خودروی این روزهای کشور را می‌توان به «چهارشنبه بازاری» تشبیه کرد که نه متولی دارد و نه انضباط. از یک سو، خودروسازان وطنی هرطور که دلشان می‌خواهد قیمت محصولات را دستخوش تغییر می‌کنند و از سویی دیگر، واردکنندگان خودرو در یک بلاتکلیفی محض به‌سر می‌برند. نه قوانین واردات به‌طور دقیق مشخص و اجرایی می‌شود و نه مشتریان تحلیل درستی از آینده بازار دارند.

Fiat-600e-2024-1024-0a

شرایط سیاسی کشور و نزدیک شدن به موعد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز مزید بر علت شده تا رکود نسبی بر بازار حکمفرما شود. در این میان هرازچندگاهی، اخبار و شایعاتی از عرضه محصولات جدید به گوش می‌رسد که معلوم نیست در عمل تا چه اندازه رنگ واقعیت به خود بگیرند. جدیدترین محصول غیرچینی که گفته شده «به زودی» روانه ایران می‌شود، محصولی اروپایی به نام فیات 600E بوده که پس از برادر کوچک‌تر خود یعنی مدل 500 قصد ورود به بازار کشورمان را دارد.

 بامزه، جذاب و کارآمد

فیات 600E یک کراس‌اوور برقی به شمار می‌آید که استایل ظاهری آن بی‌شباهت به خودروهای هاچ‌بک نیست. این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای سایز کوچک شهری قرار می‌گیرد و فضایی نسبتا قابل‌توجه را برای خانواده‌ها به ارمغان می‌آورد. به طوری که صندوق بار این خودرو با ظرفیت 360 لیتری، فضای کافی را برای سفرهای طولانی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. شکل و شمایل ظاهری 600E را باید ادامه‌دهنده زبان طراحی جدید فیات دانست که این زبان را پیشتر در مدل 500 دیده بودیم.

Fiat-600e-2024-1024-05

خطوط نرم و سیال به همراه چراغ‌های دایره‌ای شکل، از 600E، خودرویی بامزه ساخته که می‌تواند طیف گسترده‌ای از جوانان و زنان را تحت تاثیر قرار دهد. در فضای داخل کابین نیز با همان طراحی آشنای مدل 500 مواجه هستیم که این بار امکانات بیشتری به آن اضافه شده.

شرکت فیات تاکید زیادی روی کیفیت متریال به‌کاررفته‌ در این خودرو دارد. هرچند تجربه ثابت کرده خودروهای اقتصادی ایتالیایی در موضوع کیفیت، هرگز به پای محصولات ژاپنی و آلمانی نمی‌رسند. فیات 600E در دو نسخه RED (پایه) و LAPRIMA (فول آپشن) عرضه می‌شود که شنیده شده نمونه‌های وارداتی به کشور از نوع فول‌آپشن خواهند بود. همچنین مشتریان فیات می‌توانند این خودرو را از بین 8 رنگ بدنه و 3 نوع تریم داخلی سفارش دهند.

Fiat-600e-2024-1024-0f

پیشرانه برقی مدرن

فیات 600E به یک پیشرانه تمام برقی 156 اسب بخاری مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند 600E را طی مدت 9 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. پیشرانه مذکور دارای پکیج باتری 54 کیلووات ساعتی بوده که یکی از کارآمدترین باتری‌ها در خودروهای برقی به حساب می‌آید.

Fiat-600e-2024-1024-02

ضمن اینکه برد مسافت این خودرو 400 کیلومتر اعلام شده است. ناگفته پیداست که یکی از مهمترین چالش‌های خودروهای برقی، مدت زمان شارژ کامل این محصولات بوده که مهندسان فیات با طراحی سیستم شارژ هوشمند کاری کرده‌اند که 600E در کمتر از 30 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ و آماده حرکت شود.

  بازار فروش

نسخه پایه فیات 600E با قیمت 35 هزار یورو در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. نسخه فول‌آپشن یا همان LAPRIMA هم قیمت 41 هزار یورویی دارد و این یعنی 600E ارزان‌تر از رقبای آلمانی خود خواهد بود. اما همه می‌دانیم که حساب بازار ایران از بازارهای جهانی جداست! با توجه به شرایط آشفته بازار داخلی، پیش‌بینی می‌شود ‌ این کراس‌اوور ایتالیایی با قیمت بالای 5 میلیارد تومان (و شاید بیشتر!) به دست مشتریان ایرانی برسد. البته اگر تا زمان عرضه این خودرو در ایران، قیمت ارز جهش‌های آنچنانی را تجربه نکند!

 

کدخبر: ۵۶۱۴۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر