کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۷۰
تاریخ خبر:

بررسی شش خودروی خارجی در سامانه فروش خودرو

بررسی شش خودروی خارجی در سامانه فروش خودرو

پُر‌رنگ شدن ردپای ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها در وارداتی‌ها

هفت صبح| با باز شدن مجدد واردات خودرو در یک سال و نیم اول فقط شاهد حضور چینی‌ها در بازار وارداتی‌ها بودیم. کم‌کم کره‌ای‌ها هم به داستان اضافه شدند و اگرچه ماشین‌های بعدی که با اسم کشورهای دیگر می‌آمد رگه‌های چینی داشتند. مثل جتا که محصول آلمانی و چینی بود. اما با گذشت چندی و در این دوره در سامانه فروش خودروهای وارداتی شاهد حضور ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها هستیم. مانند میتسوبیشی و اوپل.

 

در این پرونده درباره وارداتی‌های جدید سامانه توضیحاتی خواهیم داد.

 

میتسوبیشی‭ ‬اوتلندر - ۲۰۲۴ 

میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر تک‌ دیفرانسیل وارداتی آرین موتور، هر‌چند ‌ در 3 تیپ مختلف وارد کشورمان شده است‌ اما هر سه تیپ، مشخصات فنی یکسانی داشته و مجهز به موتور توربوشارژ ۱/۵  لیتری (4B40) با قدرت تقریبی 160 اسب‌بخار و گشتاور 280 نیوتن‌متر هستند. گیربکس هر سه تیپ نیز از نوع CVT با 8 دنده مصنوعی است.

 

نسل جدید اوتلندر، هم در مدل‌های 5 نفره و 7 نفره عرضه می‌شود، هم نمونه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل دارد و هم به لحاظ سطح آپشن‌ها، قرار است در چندین تیپ مختلف به‌دست مشتریان ایرانی برسد. در نمای جلو شاهد طرح جدید جلوپنجره به همراه چراغ‌های باریک LED در نقش دی‌لایت و چراغ راهنما هستیم که از کانسپت انگلبرگ تاثیر گرفته و نمایی تازه و البته قدرتمند به این خودرو هدیه کرده است. وظیفه نوردهی اصلی به چراغ‌های سه‌گانه روی سپر جلو محول شده که مه‌شکن را هم شامل می‌شوند.

 

بنابر اظهار شرکت سازنده، نوار کرومی C شکل در دو طرف جلوپنجره برای یادآوری گارد نصب شده روی میتسوبیشی پاجرو در سال‌های گذشته طراحی شده درحالی‌که بازشوهای بخش پایینی سپر جلو هم یادآور میتسوبیشی لنسر اوولوشن X خواهد بود. طراحی فضای کابین میتسوبیشی اوتلندر جدید کاملاً متحول شده ولی در عین حال تاثیرات طراحی کابین نیسان ایکس-تریل کاملاً مشهود است.

 

میتسوبیشی ASX 

میتسوبیشی ASX

علی‌رغم اینکه میتسوبیشی ASX در سال 2023 وارد دومین نسل خود شده ‌ اما شرکت آرین‌موتور، همچنان نسل اول این کراس‌اوور خوش‌نام را به کشورمان آورده است. در واقع، مدلی که آرین موتور‌ آن را رونمایی کرده، مربوط به سومین فیس‌لیفت از نسل اول ASX است که سال 2019 معرفی شده بود ولی با مدل 2020 به بازار جهانی عرضه شد.

 

این فیس‌لیفت، شباهت غیرقابل انکاری به نسل چهارم اوتلندر دارد و به همین دلیل است که برخی رسانه‌ها، آن را «اوتلندر کوچک» یا Baby Outlander لقب می‌دهند. جالب است بدانید که هم فیس‌لیفت اول و هم فیس‌لیفت دوم این خودرو، در سال‌های قبل و توسط شرکت آرین‌موتور، به بازار ایران آمده بودند.

 

میتسوبیشی ASX مدل 2024 ابتدا با پیشرانه یک لیتری توربوشارژ با 90 اسب‌بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس شش سرعته دستی وارد بازار اروپا می‌‌شود. مدتی بعد، نسخه هیبرید مجهز به پیشرانه ۱/۳  لیتری با 138 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده شش سرعته عرضه خواهد شد. در نسخه مجهز به گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، خروجی پیشرانه به 154 اسب‌بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

 

در فضای کابین میتسوبیشی ASX مدل 2024 هم تغییرات به نصب نشان رنو و گرافیک جدید نمایشگرها محدود می‌شود.

 

 

اوپل‭ ‬کورسا‭ ‬1200

اوپل کورسا

 

اوپل کورسا، هاچ‌بک کوچک این شرکت که در دهه 70 در ایران محبوبیت زیادی داشت، این بار در نسل ششم و با نام کورسا F وارد سامانه یکپارچه واردات خودرو شده است. کورسا F که از سال 2019 تولید می‌شود، در سال 2023 دستخوش به‌روزرسانی‌هایی شده است.

 

این هاچ‌بک با پیشرانه ۱/۲  لیتری بنزینی 100 اسب بخاری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.سیستم تعلیق جلوی کورسا F از نوع مک‌فرسون و عقب آن تورشن بیم است. امکانات این خودرو شامل 6 کیسه هوا، کروز کنترل، ترمزهای دیسکی، سیستم کنترل پایداری، سنسورهای پارک، دوربین عقب، آینه‌های گرمکن برقی، چراغ‌های ال‌ای‌دی و سیستم پایش باد لاستیک‌هاست. در بازار اروپا، هنوز هم می‌‌توانید این خودرو را با یک پیشرانه احتراق داخلی سفارش دهید.

 

این پیشرانه که از نوع تنفس طبیعی است، ۱/۲ لیتر حجم داشته و می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 75 اسب‌بخار تولید کند. البته این پیشرانه تنفس طبیعی، برای مدل پایه اپل کورسا عرضه شده و فقط به همراه یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی به فروش می‌رسد. پلتفرم این ماشین اروپایی با نسل جدید پژو ۲۰۸ یکسان است و به همین دلیل نیز استایل اوپل کورسا جدید شباهت زیادی به پژو ۲۰۸ نسل دوم دارد.

 

اوپل‭ ‬موکا‭ ‬1200

اوپل موکا

با ورود به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، پرشیا خودرو آمادگی خود را برای عرضه اوپل موکا در بازار ایران اعلام کرد.این خودروی ساب‌کامپکت آلمانی تازه‌ترین محصول پرشیا خودرو برای بازار وارداتی خواهد بود که قرار است به زودی روانه بازار شود و از دیروز وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی شده است.

 

اوپل موکا از سری محصولات آلمانی-فرانسوی گروه استلانتیس است که پس از ادغام اوپل در شرکت پژو-سیتروئن به تولید رسیده است. نسل جدید این کراس‌اوور کوچک روی پلتفرم مشترک پژو-سیتروئن معروف به CMP ساخته شده و از همین رو شباهت‌هایی با محصولات دیگر این گروه خودروسازی دارد.

 

طراحی اسپرت و جوان‌پسند از ویژگی‌های بارز اوپل موکا نسل جدید است. خطوط تیز و زاویه‌دار بدنه، چراغ‌های باریک جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیومی و رنگ دو‌ تونی بدنه، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این کراس‌اوور کوچک را جذاب و خاص جلوه دهند.

 

در داخل کابین نیز طراحی خلاقانه و زیبایی به چشم می‌خورد. ترکیب خطوط شکسته و تزئینات قرمز رنگ، جلوه اسپرت به داشبورد بخشیده است.

 

سیستم اطلاعاتی و نمایشگر دیجیتال لمسی بزرگ نیز به‌روزآمدی کابین موکا را تضمین می‌کنند. از نظر ایمنی، موکا مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل آغاز حرکت در شیب است.

 

سوزوکی‭ ‬جیمنی

سوزوکی جمنی

سوزوکی جیمنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای نه‌تنها سوزوکی بلکه در بین کل برندهای خودروساز جهان محسوب می‌شود. آنطور که اعلام شده، تاکنون بیش از ۳ میلیون دستگاه سوزوکی در جهان فروخته شده است.

 

این خودروی جذاب ژاپنی از باب جعبه‌ای بودن شباهت‌هایی به محصول پرطرفدار مرسدس بنز یعنی جی کلاس دارد. به نوعی می‌توان گفت جیمنی، جی کلاس ژاپنی محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد، این خودرو در دو نسخه ۳ در و ۵ در به بازار ایران آمده است.

 

در نمای بیرونی جیمنی کاملا مشخص است که با یک خودروی آفرود مواجه هستیم. نوع طراحی سپر و چراغ‌های جلو و عقب و همچنین قرارگیری زاپاس روی در صندوق مشابه خودروهای آفرودی است.

 

در نمای داخلی جیمنی همانطور که انتظار می‌رود شاهد طراحی عجیب و غریبی نیستیم. طراحی کابین کاملا ساده است و خبری از المان‌های لوکس نیست؛ موردی که در یک خودروی آفرود هم قرار نیست شاهد آن باشیم.

 

در بخش فنی هم جیمنی از پیشرانه ۱/۵  لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۰۱ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این توان توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به محورها منتقل می‌شود.

 

اشکودا‭ ‬سوپرب

اشکودا سوپرب

اشکودا سوپرب یکی از کم متقاضی‌ترین و جنجالی‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران است که شرکت پارس ساتر هوشمند در ابتدا اصلاً قصد عرضه آن به بازار ایران را نداشت اما ناگهان شاهد حضورش در لیست فروش سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بودیم.

 

سوپرب مجهز به پیشرانه۱/۴  لیتری توربوشارژ است که می‌تواند ۱۵۰ اسب بخار توان و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو تحویل دهد.مصرف سوخت ترکیبی این سدان اروپایی ۵/۹  لیتر در هر 100 کیلومتر است و حداکثر سرعتش نیز ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده.

 

از مهم‌ترین امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار بین خطوط، هشدار خستگی راننده، ۶ ایربگ، سیستم پایش فشار تایرها (TPMS)، سنسور پارک جلو و عقب، پارک خودکار، کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی، صندوق برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شارژر وایرلس، صندلی راننده برقی با مموری، مولتی‌مدیا ۹ اینچی، سنسور نور و اتولایت، دی‌لایت، سنسور باران، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

کدخبر: ۵۶۱۲۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر