کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۱۰
تاریخ خبر:

لطفا کمی تغییر کن!

لطفا کمی تغییر کن!

نگاهی به نسل نو «پورشه 911 کررا» که به لحاظ فنی، خودروی بی‌نقصی است اما چهره ظاهری آن حسابی تکراری شده

هفت صبح| بی‌شک لقب تنبل‌ترین طراحان دنیا برازنده تیم طراحی شرکت «پورشه» است! نگاهی به شکل و شمایل نسل نو پورشه 911 مدل 2025 کافی است تا این ادعا را بیش از هر زمان دیگری نزدیک به حقیقت ببینیم. پورشه 911 جدید با انبوهی از فناوری‌های مدرن و پیشرانه پرتوان به بازار آمد‌ اما بازهم با همان چهره تکراری که دهه‌هاست به تماشای آن عادت کرده‌ایم.

   

تکراری اما همچنان فریبنده

Porsche-911_Carrera-2025-1024-01

قانون نانوشته‌ای در دنیای خودروسازی وجود دارد که می‌گوید امکان ندارد اندک علاقه‌ای به صنعت خودروسازی داشته باشید اما عبارت «افسانه 911» به گوش شما نخورده باشد.

 

پورشه 911 به عنوان مشهورترین و هیجان‌انگیزترین محصول شرکت پورشه نخستین بار در سال 1963 به جهانیان معرفی شد. آوریل همان سال نشریه معتبر «Car and Driver» با تست نخستین نمونه 911، این خودرو را نقطه عطفی در تاریخ خودروساز اشتوتگارتی نامید. اکنون حدود 60 سال پس از آن روزها به وضوح مشاهده می‌کنیم که تعبیر این نشریه به چه اندازه درست از آب درآمد. چرا‌که بی‌تردید موفقیت روز‌افزون کمپانی پورشه ‌ طی دهه‌های اخیر مرهون موفقیت مدل افسانه‌ای 911 در بازارهای جهانی است.

 

پس از اینکه نسل پیشین مدل 911 با کد اتاق Type997 به مدت شش سال ‌روی خط تولید باقی ماند، شرکت پورشه برای سال جدید میلادی نسل نو 911 را روانه میدان ساخته است. طرفداران پورشه، مدل 911 را با طراحی کلاسیک منحصربه فرد خود که استخوان‌بندی آن در طی سه دهه اخیر تغییر چندانی را به خود ندیده است، می‌شناسند. نسل نو 911 نیز همان چهره‌آشنای اسلاف خود را دارد اما با این تفاوت که در تمامی ابعاد اندکی رشد کرده است!

 

شاید هنگامی که سخن از 911 به میان آید، عاقلانه‌ترین کار ممکن این باشد که از مباحث طراحی و ظاهری خودرو فاکتور گرفته و به دنیای بی‌در و پیکر فناوری‌های نوین پورشه بپردازیم. جدیدترین نسخه 911 نیز همچون گذشته قرار است که در چند مدل مختلف که طیف گسترده‌ای از مشتریان را هدف گرفته است، عرضه خواهد شد اما گل سرسبد نسل جدید 911 مدل Carrera است.

Porsche-911_Carrera-2025-1024-03

   

یک نسخه منحصر به‌فرد

 

نخستین فناوری مدرن در 911 Carrera-S استفاده از شاسی آلومینیومی-فولادی با مقاومت بسیار بالاست که این امر سبب کاهش وزن 45 کیلوگرمی این خودرو نسبت به نسل پیشین 911 شده است. این موضوع زمانی بیشتر جلب توجه می‌کند که بدانیم رقبای پورشه همچون «فراری» و «لامبورگینی» جهت کاهش وزن چند‌ده گرمی محصولات خود اقدام به حذف ادواتی چون دستگیره پلاستیکی در‌ می‌کنند!

 

جدیدترین نسخه Carrera هم با فناوری هیبریدی، مجهز به یک پیشرانه 6 سیلندر ۳/۶  لیتری 24 سوپاپه است که علیرغم افزایش قدرت، کاهش مصرف سوخت 16‌درصدی را نسبت به میزان مصرف سوخت پیشرانه قبلی 911 Carrera به ارمغان آورده است. این پیشرانه توانایی تولید 478 اسب بخار قدرت در 7000 rpm و 440 نیوتن متر گشتاور در 5600 rpm را داراست تا بدین ترتیب جدیدترین دستپخت مهندسان پورشه در کنار دیگر سوپراسپرت‌های باشگاه 400 اسب بخاری‌ها جا خوش کند.

 

عقربه سرعتسنج 911 Carrera جدید تنها 3 ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را از رقم صفر به عدد 100 کیلومتر بر‌ساعت برساند. همچنین این عقربه به راحتی خود را به رقم جنون‌آمیز 305 کیلومتر بر‌ساعت می‌رساند. مهندسان پورشه که تبحر خاصی در رسیدن به آمار و ارقام حیرت‌انگیز دارند، میزان مصرف سوخت ترکیبی نسخه Carrera-S 911 را تنها 5/11 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام کرده‌اند. لازم به ذکر است پورشه 911 کررا با قیمت پایه 122 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر