کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۹۴۳
تاریخ خبر:

بازگشت محبوب قدیمیِ ژاپنی

بازگشت محبوب قدیمیِ ژاپنی

میتسوبیشی ASX جدید در ایران رونمایی شد

هفت صبح| محبوب قدیمی به ایران بازگشت. همان خودرویی که قبلا هم مثل اوتلندر در ایران بود و سال 2018 خداحافظی کرد.

 

خودروهای مختلف برند میتسوبیشی از جمله مدل‌های لنسر، ASX، میراژ و اوتلندر محصولات وارداتی آرین موتور در دوره پیشین واردات خودرو بودند. این شرکت اکنون و در دوره جدید نیز تصمیم دارد تا میتسوبیشی ASX و میتسوبیشی اوتلندر جدید را به بازار ایران بیاورد. از آنجایی که چند سال از آخرین حضور میتسوبیشی ASX و میتسوبیشی اوتلندر در بازار می‌گذرد، هر دو خودرو با نسل جدید خود به کشورمان خواهند آمد.

 

نسل فعلی میتسوبیشی ASX، از سال 2021 در بازارهای جهانی حضور دارد و به عنوان یکی از کراس‌اوورهای محبوب با قیمت مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. طراحی این خودرو در مقایسه با نسخه‌های موجود در ایران به کلی تغییر کرده است و اکنون می‌توان میتسوبیشی ASX را یک پاجرو کوچک دانست. با این حال همچنان نمای عقب میتسوبیشی ASX جدید شبیه ‌ مدل‌های قبلی است که در کشورمان حضور دارند. نسخه فعلی میتسوبیشی ASX، از نظر فنی شباهت بسیاری با نسل فعلی رنو کپچر دارد.

 

 

مشخصات فنی محبوب قدیمی

 

میتسوبیشی ASX جدید به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی مجهز است که بسته به تیپ و سفارش‌گذاری، 148 تا 150 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

 

سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز از جعبه دنده اتوماتیک CVT همانند مدل‌های پیشین استفاده می‌کند. میتسوبیشی ASX جدید در قالب دو تیپ تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل به بازارهای جهانی عرضه شده است که با توجه به قوانین محدودکننده واردات، هنوز مشخص نیست کدام تیپ این خودرو به بازار کشورمان وارد خواهد شد.

 

شتاب صفر تا 100 میتسوبیشی ASX به صورت رسمی حدود 10 ثانیه اعلام شده است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۸/۵  لیتر به ازای 100 کیلومتر پیمایش مسیر خواهد بود.

 

 

طراحی ظاهری خودرو

 

با نگاهی به چهره ASX جدید وارداتی به یاد اوتلندرهای موجود در بازار می‌افتیم چرا‌که میتسوبیشی برای طراحی بخش جلوی این کراس‌اوور کوچک از اوتلندرهای نسل قبل خود الهام گرفته. به عبارتی دیگر  ASXهای جدید وارداتی آرین موتور نسخه کوچک شده اوتلندرهای قدیمی‌اند.

 

 

امکانات رفاهی و ایمنی ASX وارداتی

 

به دلیل محدودیت‌های ارزی اعمال شده برای واردات خودرو، آرین موتور به ناچار مجبور شد تا نسخه پایه این کراس‌اوور جمع و جور را با آپشن‌هایی نظیر ۴ ایربگ، مولتی‌مدیا ۷ اینچی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سنسور پارک و سانروف برای عرضه در بازار ایران سفارش‌گذاری کند.

 

امکانات استاندارد میتسوبیشی ASX جدید شامل این موارد هستند: سقف پانوراما، کروز کنترل، رادار نقطه کور، سیستم تهویه اتوماتیک، رادار نگه‌دارنده بین خطوط، سیستم پیشگیری از برخورد جلو، تریم داخلی چرمی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی به همراه نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و هفت کیسه هوا. با توجه به تیپ‌های وارداتی به کشور، ممکن است امکانات بیشتری به این لیست اضافه شوند. با توجه به اینکه امکان واردات خودروهایی با قیمت بالای ۲۰ هزار یورو وجود ندارد، به احتمال زیاد بهای مدل ۲۰۲۴ ASX نیز زیر ۳ میلیارد تومان برای خریدار تمام خواهد شد.

 

 

کدخبر: ۵۶۰۹۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر