کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۸۸۲
تاریخ خبر:

مانور ماشین‌های جدید در نمایشگاه شیراز

مانور ماشین‌های جدید در نمایشگاه شیراز

سه مدل اوپل رونمایی شد تا سبد وارداتی‌ها رنگین‌تر شود

هفت صبح|‌ نمایشگاه خودروی ‌شیراز که تا جمعه 25 خرداد ادامه داشت، برای خودروسازان و بازدیدکنندگان مثل همیشه جذاب بود. چرا‌که خودروهای جدید که این بار برقی‌ها هم به آن اضافه شدند، در این نمایشگاه به چشم می‌خوردند. مردم همیشه نمایشگاه‌های خودرو را دوست دارند؛ طبق همان سنت قدیمی که ایرانی‌ها ماشین‌دوست هستند. در غرفه‌ها جای حرکت نبود و از کشنده و کامیونت تا ماشین برقی و وارداتی که در معرض بازدید عموم بود، توسط بازدیدکنندگان امتحان می‌شد. از قیمت‌ها و مشخصات ماشین‌ها می‌پرسیدند و پشت فرمان آنها می‌نشستند و عکس می‌گرفتند.

اگرچه ‌‌خدمات نمایشگاهی برای نشان دادن خودروها واقعا بد بود و هنوز این سوال باقیست که چرا باید این همه نمایشگاه خودرو در کشور برگزار شود ولی به هرحال این نمایشگاه‌ها همیشه مورد استقبال است. در نمایشگاه امسال خودروهای برقی هم مانور خود را دادند. اما واقعیت این است که شرکت‌ها ریسک نمی‌کنند تا تعداد زیادی خودروی برقی وارد کنند چرا‌‌که مشخص نیست با عوض شدن وزیر، چه سرنوشتی برای این خودروها می‌توان متصور بود.

 

اگرچه ‌‌ماشین‌های جدید در نمایشگاه رونمایی شدند اما همیشه از عرضه تا فروش این خودرو‌ها فاصله بسیار است.

 

 

کدام محصولات رونمایی شدند

 

چند محصول بنزینی و برقی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شیراز به نمایش عموم گذاشته شدند.مدیران خودرو با حضور تمامی برندهای خود، یعنی ام‌وی‌ام، فونیکس، فونیکس NEV و اکستریم از محصولات فونیکس FX برقی و فونیکس تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل برای اولین بار رونمایی کرد. همچنین فونیکس آریزو ۸، سدان فول‌سایز مدیران خودرو نیز برای دومین بار به نمایش عموم گذاشته شد.

متقاضیان دیگر محصولات این شرکت هم می‌توانستند به صورت حضوری از آریزو ۵، ام‌وی‌ام X33 کراس، تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۸ پرومکس، اکستریم VX و اکستریم LX بازدید کنند. گروه بهمن با برند BMCARS از دو خودروی نتا GT و هاوال H6 برای اولین بار رونمایی کرد و دیگر محصولات این شرکت همچون هونگچی H5، هونگچی EQM5، بستیون T77، فیدلیتی XB1 و فیدلیتی پرستیژ هم که در گذشته رونمایی شده‌اند، در نمایشگاه خودرو شیراز حضور داشتند.میتسوبیشی ASX، میتسوبیشی اوتلندر پنج‌نفره و هفت‌نفره و همچنین لاماری ایمای برقی، محصولات وارداتی آرین پارس موتور محسوب می‌شوند که در نمایشگاه خودروی ‌ شیراز حضور پیدا کردند.

کرمان موتور از اولین خودروی باری خود با نام XT1856 و زیربرند کارمانیا رونمایی کرد و از سوی دیگر فردا موتورز با محصولات MG، پرشیا خودرو با اوپل و نیسان ترا در بیست‌ویکمین نمایشگاه خودروی شیراز حضور داشتند.

 

 

رونمایی از لاماری ایما برقی

 

لاماری ایما برقی توسط آرین پارس موتور در نمایشگاه خودروی شیراز به صورت رسمی معرفی شد. طراحی لاماری ایما EV بر اساس همان الگو‌ها و اصول کلی است که در لاماری بنزینی و هیبریدی دیده بودیم و تنها در برخی جزئیات تغییرات دیده می‌شود. سبک جدید و محبوب این روز‌های بازار چین را در این خودرو می‌بینیم؛ یعنی چراغ‌های روشنایی روز کشیده و خطی طراحی شده‌اند و چراغ‌های اصلی در قسمت پایین قرار می‌گیرند. پکیج دو قسمتی چراغ‌های این خودرو به صورت کلی در یک قاب مشکی بزرگ با شکل هندسی عجیب قرار گرفته‌اند که در نگاه اول ارتباط گرفتن با آن واقعا سخت است. در بخش انتهایی خودرو نیز دو در جداگانه برای پورت‌های شارژ AC و DC داریم و سپر نیز دستخوش تغییراتی شده و دیگر خبری از خروجی اگزوز برای این خودرو نیست.

 

 

میتسوبیشی اوتلندر 2024 وارداتی

 

شرکت آرین پارس موتور در نمایشگاه خودروی شیراز رسماً اقدام به رونمایی از میتسوبیشی اوتلندر کرد. این خودرو در هفت تیپ مختلف با پیشرانه 5/1 لیتری توربو عرضه خواهد شد. شتاب صفرتا 100 رسمی اوتلندر جدید حدود 10 ثانیه اعلام شده ‌ و حداکثر سرعت آن نیز 195 کیلومتر برساعت خواهد بود. این خودرو با دو چیدمان 5 و 7 نفره به بازار کشورمان می‌آید. مصرف سوخت ترکیبی نسخه 5 نفره 3/7 لیتر بر 100 کیلومتر و مصرف ترکیبی نسخه 7 نفره نیز 5/7 لیتر بر 100 کیلومتر خواهد بود.

 

 

سه مدل اوپل هم رونمایی شد

 

پرشیا خودرو در اتو اکسپو شیراز سه محصول وارداتی کورسا، کراس‌لند و موکا از برند اوپل را برای اولین رونمایی کرد. اوپل موکا، اوپل کراس‌لند و اوپل کورسا در شیراز رونمایی شدند. موکا با موتور۱/۲لیتری ۳ سیلندر توربو به ایران ‌می‌آید اما با این تفاوت که پیشرانه‌اش می‌تواند به جای ۱۰۰ اسب بخار و ۲۰۵ نیوتن متر (مشخصات فنی کورسا)، ۱۳۰ اسب بخار توان و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT تحویل دهد. کراس‌لند از لحاظ پیشرانه کاملاً با موکا یکسان است اما برای این کراس‌اوور از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT استفاده شده که در مقایسه با موکا کمی آن را ضعیف‌تر ‌ و زمان شتاب‌گیری‌اش را ۱ ثانیه بیشتر کند.

به طور کلی اوپل کراس‌لند از لحاظ ظاهری نیز نسبت به موکا ساده‌تر است و به همین دلیل احتمالاً قیمت آن ارزان‌تر از موکا برای خریدار تمام شود. اوپل کورسا نیز از لحاظ ساختاری موتور کاملاً با کراس‌لند و موکا یکسان است اما تنظیمات بخش کنترلی پیشرانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که موتور۱/۲ یتری توربو این خودرو ۱۰۰ اسب بخار توان و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نهایت خروجی پیشرانه کوچک این هاچ‌بک به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (مشابه موکا) تحویل داده می‌شود تا خودرو قادر باشد طی ۱۰/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

در این نمایشگاه خودروی مارس C300 اولین محصول آرشام موتور از برند دانگ‌فنگ، کشنده جدید KMC XT کارمانیا زیرمجموعه شرکت کرمان موتور و میتسوبیشی ASX نیز رونمایی شدند.

کدخبر: ۵۶۰۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر