کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۳۵
تاریخ خبر:

این شش خودروی برقی احتمالا وارد‌ شوند‌

این شش خودروی برقی احتمالا وارد‌ شوند‌

سقف ورود برقی‌ها 40 هزار دلار است، پس نیسان و هیوندای هم خواهند آمد

روزنامه هفت صبح| بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت، سود بازرگانی خودروهای برقی وارداتی، یک تا ۲۶ درصد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود سقف قیمتی ۴۰ هزار یورو وجود داشته باشد. یعنی همه چیز دست به دست همدیگر داده است تا وزیر صمت با سابقه مپنایی، عزمش را برای داشتن خودروی برقی به جد پیگیری کند و این آرزو را به تحقق برساند.

 

قبلا این شرایط و تسهیل‌گری برای واردات خودروی پاک برای خودروهای هیبریدی وجود داشت. حالا باید دید با این سقف تعیین شده چه خودروهای برقی‌ وارد خواهد شد. البته که منتظر تسلا و ... نباشید چون همچنان واردات آمریکایی‌ها ممنوع است. به هرحال باید دید با این شرایط کدام مدل‌های برقی قابلیت واردات ‌ دارند.پدال چند مدل از خودروهای برقی که احتمال واردات دارند را معرفی کرده است.

 

‌نیسان لیف 
دو مدل ۳۰ و ۳۷ هزار دلاری برای نیسان لیف ۲۰۲۴ وجود دارد که به ترتیب، ۱۴۷ و ۲۱۴ اسب بخار قدرت فراهم می‌کنند. دیگر تفاوت مهم این خودروها، باتری ۴۰ و ۶۲ کیلووات ساعتی است که توان پیمایش ۲۴۰ و ۳۵۰ کیلومتر ارائه می‌دهند.

نیسان


قوی‌ترین مدل نیسان لیف، در زمان ۷ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. اگر فرض کنیم نیسان لیف ۳۰ هزار دلاری با سود بازرگانی ۲۶ درصد و تحفیف گمرکی وارد ایران شود، حدود ۲ تا ۲/۲ میلیارد تومان برای مصرف‌کننده، هزینه خرید خواهد داشت.


هیوندای کونا EV 
2هیوندای
نسخه برقی از کراس‌اوور کوچک هیوندای کونا به قیمت ۳۴ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود. این محصول، ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در زمان ۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. مدل پایه، توان پیمایش ۳۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند و همراه باتری‌های سفارشی، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتر دارد. بر اساس اطلاعات موجود، می‌توان حدود قیمت هیوندای کونا EV را در ایران، دو میلیارد و 500 میلیون تومان پیش‌بینی کرد.


ام‌جی ZS EV 
کراس‌اوور برقی ام‌جی در چین تولید می‌شود؛ اما یک خودروی مشهور برای اروپا و استرالیا محسوب می‌شود. این محصول با آستانه قیمت ۲۶ هزار دلار، ۱۷۶ اسب بخار قدرت دارد و شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.

ام جی

ارزان‌ترین ام‌جی ZS EV در زمان ۸ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد. اگر ام‌جی ZS برقی با سود بازرگانی ۱۱ درصد و تعرفه‌های مرسوم وارد ایران شود، برای مصرف‌کننده تقریباً  یک میلیارد و 400 میلیون تومان  تا   یک میلیارد و 600میلیون تومان هزینه خرید خواهد داشت.


بی‌وای‌دی سی‌گال و دلفین 
خودروهای کوچک برای بسیاری از مردم، خصوصاً خانم‌ها و علاقه‌مندان تردد آسان در ترافیک شهری، جذاب هستند. هاچ‌بک بی‌وای‌دی دلفین و سی‌گال، با آستانه قیمت ۱۳ و ۱۰ هزار دلار، نمونه‌هایی از این سبک خودرو با پیشرانه الکتریکی هستند. بی‌وای‌دی سی‌گال، ۷۴ اسب بخار قدرت دارد و توان پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند.
بی وای دی

نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت و سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه، دیگر مشخصات این خودروی الکتریکی هستند.بی‌وای‌دی دلفین، ۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با یک شارژ تا مصافت ۳۰۰ کیلومتر قابل استفاده است. البته نسخه سفارشی این خودرو با شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر نیز تولید می‌شود که حدود ۱۷ هزار دلار قیمت دارد. بی‌وای‌دی دلفین در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.


چری آریزو ۵ برقی 
آریزو
چری آریزو ۵ برقی ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. باتوجه به قدرت مشابه مدل بنزینی و توانایی تولید گشتاور بیشتر، نسخه الکتریکی سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر برساعت ۱۰ تا ۱۱ ثانیه خواهد داشت. این خودرو با جعبه‌دنده‌‌ تک‌سرعته تولید می‌شود. آریزو ۵e همراه باتری لیتیومی 53/6کیلووات ساعت، با شارژ کامل، توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت ارائه می‌کند. شارژ باتری‌های آریزو ۵e با برق شهری، حدود ۹ ساعت زمان می‌برد.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۶۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر