کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۴۶۳
تاریخ خبر:

یک گزینه جذاب برای واردات!

یک گزینه جذاب برای واردات!

معرفی ب.ام.و «سری 2 اکتیو تورر» مدل ۲۰۲۴؛ یک خودروی لوکس که تحت شرایط خاص می‌تواند روانه بازار ایران شود

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان | دهه‌هاست که کمپانی ب.ام.و به طراحی و ساخت خودروهای اسپرت شهره است. از هاچ‌بک‌های سریع گرفته تا کوپه‌های آتشین و حتی شاسی‌بلندهای وحشی. ناگفته پیداست که عمده مشتریان و طرفداران این برند آلمانی را طیف جوانان متمول‌ یا افراد میانسال تشکیل می‌دهند که «لذت رانندگی» برای آنها مهم‌ترین فاکتور در خرید خودرو به‌شمار می‌آید.

BMW-2-Series_Active_Tourer-2022-1024-62

اما طی یک دهه اخیر، شرکت ب.ام.و نگاه ویژه‌ای به سایر کلاس‌ها از جمله «ون‌ها» یا اصطلاحا MPVها داشته است. کلاسی که بیشتر باب میل خانواده‌های پرجمعیت یا راننده‌های مسن‌تری است که «ابعاد خودرو» و «فضای داخل» نیز به اندازه لذت رانندگی برای‌شان اهمیت دارد.

 

سری 2 اکتیو تورر همان محصولی است که ب.ام.و برای این دسته از مشتریان ساخته و پرداخته است. خودرویی که به‌نظر می‌رسد می‌تواند در فهرست خودروهای مجاز وارداتی برای جانبازان سربلند، قرار گیرد.

 

چهره ظاهری 
سری ۲ جدید شکل و شمایلی ساده و کاملا آلمانی دارد. طول، عرض و ارتفاع این MPV به ترتیب 4386، 1825 و 1576 میلی‌متر بوده که برای یک خانواده 5 نفره کاملا کافی به نظر می‌رسد. همچنین محفظه بار این خودرو فضای 470 لیتری داشته که در صورت خواباندن صندلی‌ها به 1455 لیتر می‌رسد.

BMW-2-Series_Active_Tourer-2022-1024-79

شرکت ب.ام.و برای کاهش وزن این خودرو برای نخستین بار از ترکیب مواد آلومینیومی و پلاستیک نرم استفاده کرده که این موضوع سبب شده نسخه جدید سری 2 اکتیوتورر به مقدار 10 درصد سبک‌تر از مدل قبلی باشد. ب.ام.و همچنان به موضوع هندلینگ و لذت رانندگی وفادار مانده و با طراحی خاص بدنه این خودرو، ضریب درگ را به رقم 0/26 رسانده که برای محصولی در این کلاس رقم مناسبی است.

 

در داخل کابین نیز با طراحی ساده اما مدرن مواجه هستیم. طبیعی است که نمای داخلی شباهتی به مدل‌های سری 5 یا سری 8 نداشته باشد اما با این حال در همه نقاط کابین، مولفه‌های طراحی آلمانی به چشم می‌خورد. ضمن آنکه مشتریان ب.ام.و می‌توانند از بین ب.ام.و 5 نوع رنگ‌بندی و تودوزی، یکی را انتخاب کنند.

 

ویژگی فنی 
مهندسان آلمانی برای سری 2، چند پیشرانه بنزینی، دیزلی و هیبریدی در نظر گرفته‌اند. اولین انتخاب مشتریان می‌تواند یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 218 اسب بخار باشد که در نسخه 230i به کار گرفته خواهد شد. همچنین یک پیشرانه 3 سیلندر 1/5 لیتری با قدرت 170 اسب بخار در نسخه 223i و یک پیشرانه 3 سیلندر با قدرت 136 اسب بخار در نسخه 220i در دسترس خواهند بود.

BMW-2-Series_Active_Tourer_UK-Version-2022-1024-09

شتاب صفر تا 100 مدل‌های 230i، 223i و 220i به ترتیب 7، 8/5 و 9 ثانیه اعلام شده است. همچنین نسخه دیزل این خودرو با نام 218d به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز شده که می‌تواند 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب این نسخه نیز 8/8 ثانیه اعلام شده است. آنطور که پیداست نسخه‌های هایبریدی سری 2 نیز، تابستان سال آینده وارد بازار خواهند شد.

 

موقعیت در بازار ایران 
با توجه به اینکه طی روزهای گذشته ثبت‌نام ب.ام.و سری ۳ و انواع محصولات «مینی» برای جانبازان آغاز شده، دور از انتظار نیست که سری ۲ نیز در فهرست خودروهای مجاز وارداتی قرار گیرد. هنوز نمی‌توان با قطعیت از قیمت این خودرو در ایران صحبت کرد‌ اما تردیدی نیست که محصول جدید ب.ام.و قیمت بالای ۵ میلیارد تومان در کشورمان خواهد داشت.

BMW-2-Series_Active_Tourer-2022-1024-92

سری 2 اکتیوتورر در زمینه تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز با دست پر به میدان آمده. از جمله این تجهیزات می‌توان به سیستم صوتی حرفه‌ای ساخت «هارمن کاردون» با 12 اسپیکر، صفحه نمایش 10/5 اینچی، شارژر بدون سیم موبایل، سانروف پانورامیک، گرمکن و سردکن فرمان، صندلی‌های برقی مجهز به ماساژور، کنترل کروز هوشمند، سامانه پارک خودکار، سامانه هشدار خواب‌آلودگی راننده، دوربین 360 درجه، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، سامانه هوشمند کنترل کشش و سیستم تعلیق هوشمند با امکان انتخاب نوع رانندگی اشاره کرد.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۴۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر