کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۹۲۴
تاریخ خبر:

منتظر دو خودروی برقی سایپا در بازار باشید

منتظر دو خودروی برقی سایپا در بازار باشید

چانگان ایدو EV۴۶۰ و سینوگلد ۵ تانگو به‌زودی توسط خودروساز دولتی وارد می‌شوند

روزنامه هفت صبح| گروه خودروسازی سایپا به زودی خودروهای برقی چانگان ایدو EV۴۶۰ و سینوگلد ۵ تانگو را وارد و به بازار عرضه خواهد کرد. گروه خودروسازی سایپا در راستای استراتژی و برنامه‌ریزی وزارت صمت و همچنین مسئولیت اجتماعی خود اقدام به واردات خودروهای برقی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا کرده است.


بر این اساس در گام اول، سایپا محصول شرکت چانگان به‌نام ایدو EV۴۶۰ و سینوگلد ۵ تانگو را به سبد محصولات وارداتی خود افزوده ‌ و در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود این خودروها به بازار خواهیم بود.چانگان یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های خودروساز چینی است که در زمینه تولید خودروهای برقی اقتصادی و لوکس موفقیت‌های زیادی داشته است.

چانگان ایدو EV۴۶۰ مدل برقی سدان ایدو است که به عنوان یک محصول الکتریکی اقتصادی در بازار چین عرضه می‌شود. خودروهای تمام برقی یاد شده از باتری جدید و به‌روز ‌بهره می‌برند و همچنین قابلیت شارژ در منزل و شارژ سریع را دارند.


این خودروها با یک بار شارژ می‌توانند مسافت طولانی را پیمایش کنند. باتری این خودروها از سوی شرکت تولیدکننده گارانتی دارد.گروه خودروسازی سایپا در حال مذاکره با چند شرکت مطرح دیگر برای واردات خودروهای برقی در انواع کلاس‌های ابعادی و قیمتی است.


خودروهای برقی ویژگی‌های متعددی دارند که ازجمله آن می‌توان به کیفیت سواری بهتر به همراه راحتی سرنشین،‌ عدم نیاز به مراجعه به پمپ بنزین و توانایی شارژ خودرو در منزل، ‌هزینه نگهداری پایین‌تر نسبت به خودروی بنزینی، ‌قیمت کمتر برق (در سطح جهانی) نسبت به سوخت فسیلی و


آلایندگی پایین و دوستدار محیط زیست اشاره کرد.از دیگر امکانات و تجیزات این خودروها می‌توان به فرمان برقی، صفحه جلو آمپر بزرگ(Cluster)، سیستم نگه‌دارنده خودکار (Auto Hold)، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ... اشاره کرد.

 

مشخصات چانگان ایدو EV۴۶۰ برقی 
ماشین چانگان ایدو برقی نیروی لازم برای به حرکت درآوردن خود را از یک موتور برقی به قدرت ۱۲۰ کیلووات و حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر دریافت می‌کند. این موتور هم از طریق یک گیربکس تک‌سرعته چرخ‌های جلو را به گردش درمی‌آورد.

7

انرژی لازم برای روشن شدن موتور برقی چانگان ایدو از یک باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 47/8 کیلووات ساعت تامین می‌شود. این باتری می‌تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز جهت پیمایش ۴۰۱ کیلومتر مسافت را با یک مرتبه شارژ فراهم کند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سایپا، شتاب صفر تا 100 چانگان ایدو EV۴۶۰ چیزی نزدیک به 10/8 ثانیه خواهد بود.

 

این میزان شتاب برای یک خودروی برقی چندان هیجان‌انگیز نیست اما به عنوان یک ماشین خانوادگی، کاملا قابل‌قبول است و می‌تواند توقعات کاربران عادی را به‌نحوی مناسب پاسخ دهد؛ به ویژه که نهایت گشتاور این ماشین از بسیاری نمونه‌های بنزینی مشابه موجود در بازار بالاتر است و شتاب لحظه‌ای بسیار خوبی را جهت سبقت‌گیری یا مواقع دیگر ارائه می‌دهد.

 

در نتیجه راننده این ماشین خانوادگی هیچ وقت احساس کمبود نیرو در زمان شارژ بودن باتری نخواهد داشت.باتری چانگان ایدو برقی قابلیت شارژ توسط برق خانگی یا شارژرهای سریع را دارد. مدت زمان لازم برای فول شارژ شدن باتری این خودرو توسط برق منزل و شارژر معمولی حدود 5/8 ساعت است اما این زمان به کمک شارژرهای سریع تنها حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

مشخصات سینوگلد ۵ تانگو 
نمونه‌های اولیه سینوگلد جانژینگ که وارد شده، پیشرانه برقی 100 کیلوواتی دارد. این پیشرانه توانایی تولید 134 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور را دارد. باتری 48/16کیلووات ساعتی آن برد حرکتی برابر با 405 کیلومتر دارد. در کاتالوگ منتشر شده ‌ این خودرو حرفی از گشتاور نامی موتور الکتریکی زده نشده .

9

اما حداکثر قدرت تولیدی ۱۰۰ کیلو وات یا ۱۳۴ اسب‌بخار اعلام شده. پکیچ باتری سینو گلد ۴۸ کیلو‌وات ساعت و ساخت شرکت CATL چین است که این ظرفیت می‌تواند حداکثر پیمایش ۴۰۵ کیلومتر را در سیکل NEDC برای خودرو فراهم کند. شارژ سریع باتری‌های این خودرو در مدت زمان ۳۰ دقیقه و در پروسه شارژ معمولی ۷ تا ۹ ساعته پر می‌شوند.

 

کدخبر: ۵۵۲۹۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر