کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۳۸۸
تاریخ خبر:

جذاب‌ترین ب.ام.و تاریخ؟ احتمالا بله!

جذاب‌ترین ب.ام.و تاریخ؟ احتمالا بله!

معرفی نسل نو ب.ام.و «سری 8» که به نظر می‌رسد جذاب‌ترین و کامل‌ترین محصول خودروساز شهیر آلمانی باشد.

روزنامه هفت صبح، ارسلان سلیمانیان | شرکت ب.ام.و پس از گذشت نزدیک به دو سال از معرفی نسل نو سری86، اخیرا از نسخه ارتقایافته و پرقدرت آن که تحت عنوان M8 COMPETITION شناخته می‌شود، رونمایی کرد. سال‌هاست که شیفتگان سرعت M8 را به خوبی می‌شناسند.

m8 4

اکنون نسل نو آن آمده است تا جایگزین خلفی برای اسلاف پیشین خود باشد که خواب را از چشمان رقبایی مثل مرسدس بنز، مازراتی و پورشه ربوده بودند. با آنکه بسیاری از منتقدان طراحی صنعتی، فرم کلی بدنه سری 8 را ساده و بی‌آلایش می‌دانند .اما شکل و شمایل ظاهری M8 COMPETITION جدید با اندک تغییرات اعمال شده نسبت به نسخه قبلی، خشن‌تر و تهاجمی‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد.

m8 2

از دیگر تغییرات ظاهری M8 COMPETITION مدل 2024 نسبت به دیگر برادران خود می‌توان به خروجی‌های سراگزوز به شکل دوگانه دوبل (مجموعا 4 عدد) و همچنین دیفیوزر عظیم‌الجثه جلو که به سبک خودروهای مسابقه‌ای ب.ام.و به‌رنگ مشکی درآمده، اشاره کرد. در یک کلام M8 جدید را می‌توان یکی از جذاب‌ترین کوپه‌های حال حاضر دنیا دانست.

 

نیروگاه متحرک! 
از استایل ظاهری M8 COMPETITION که بگذیم، دنیایی از تغییرات فنی و جدیدترین سامانه‌های حرکتی در زیر پوسته این خودرو آماده به خاک و خون کشیدن جاده است! مهندسان بخش M کمپانی ب.ام.و با تدارک پیشرانه 8 سیلندر به حجم 4/4 لیتر مجهز به سامانه Twin Power به استقبال رقبای خود رفته‌اند. پیشرانه 4/4 لیتری این خودرو که مجهز به دو توربوشارژر است توانایی تولید 625 اسب بخار قدرت را داراست.

 

همچنین قلب تپنده M8 COMPETITION که باید از آن به عنوان یک نیروگاه کوچک متحرک یاد کرد، می‌تواند 755 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و در اختیار راننده قرار دهد. متخصصان فنی شرکت ب.ام.و با بهره‌گیری از فناوری‌هایی چون سامانه «کنترل دائم متغیر میل بادامک‌ها»، سامانه «مدیریت زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها»‌ و سامانه خنک‌کاری پیشرانه با فناوری اینترکولر درونی توانسته‌اند از پیشرانه مذکور نهایت بازدهی را استخراج کنند که نتیجه آن افزایش 53 اسب‌بخاری قدرت این خودرو نسبت به نسل پیشین خود است.

m8 3

جعبه‌دنده هشت سرعته هوشمند دوکلاچه M8 COMPETITION نیز در کنار نیروگاه کوچک این خودرو آماده است تا محصول جدید ب.ام.و بدون آنکه خم به ابرو بیاورد، لاین سرعت جاده‌ها را تحت سیطره خود بگیرد!

 

علیرغم توانایی پرقدرت‌ترین نسخه سری 6 در دستیابی به سرعت بالای 350 کیلومتر برساعت، به دلایل ایمنی سقف سرعت این خودرو به رقم 305 کیلومتر برساعت محدود شده ‌‌اما تنها دغدغه مهندسان ب.ام.و در ساخت M8 COMPETITION جدید ثبت آمار و ارقام خیره‌کننده نبود

 

چراکه توجه ویژه آنها به مباحثی چون میزان آلایندگی و میزان مصرف سوخت، سبب شده تا با کمک فناوری‌هایی همچون Efficient Dynamics میزان مصرف سوخت نسخه کوپه نسل جدید M8 COMPETITION نسبت به مدل قبلی به میزان 30 درصد کاهش یابد. یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های به‌کارگرفته شده در M8 COMPETITION، فناوری Start/Stop با حالت اقتصادی (Eco-Pro) است که

m8 1

پیشرانه خودرو را در توقف‌های طولانی‌مدت به صورت خودکار از مدار خارج کرده و به مجرد فشردن پدال گاز، پیشرانه را روشن می‌کند. ضمن آنکه در مواقع ترمزگیری نیز انرژی حاصل از متوقف شدن خودرو را ذخیره کرده و در مواقع نیاز انرژی ذخیره‌شده را در کنار نیروی تولیدی پیشرانه آزاد می‌کند.


شرایط بازار 
با آنکه M8 COMPETITION در ردیف خودروهای اسپرت خیابانی قرار می‌گیرد اما مدیران ب.ام.و خواسته‌اند که بر چاشنی لوکس بودن این خودرو اندکی بیفزایند. به نحوی که M8 COMPETITION بیش از آنکه یک کوپه تنومند و چالاک به نظر برسد، محصولی با توانایی‌های رقابتی با کوپه‌های مجللی همچون «آستون مارتین Vantage» و «بنتلی کانتیننتال» خواهد بود.

 

خودروساز آلمانی قیمت پایه M8 COMPETITION را 140 هزار دلار برای نسخه کوپه اعلام کرده که این رقم در مدل فول‌آپشن به حدود 165 هزار دلار می‌رسد. قرار است نسل نو M8 COMPETITION در بزرگ‌ترین سایت تولیدی ب.ام.و در شهر «دینگولفینگ» آلمان به مرحله تولید برسد.

 

 

کدخبر: ۵۵۲۳۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر