کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۹۲۳
تاریخ خبر:

جنایت عشقی در حال مستی| قتل‌ به خاطر ابراز علاقه دوست به نامزد

جنایت عشقی در حال مستی| قتل‌ به خاطر ابراز علاقه دوست به نامزد

روز حادثه، به همراه پسر مورد علاقه‌ام به نام ناصر، در خانه او بودیم. یکی از دوستانش هم بود که ...

هفت صبح| رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد. دختر جوانی هراسان با اورژانس تماس گرفت و گفت در یکی از خیابان‌های شهریار مردی خونین رها شده است. با این تماس بلافاصله عوامل اورژانس به آدرس موردنظر رفتند و با جسد پسری جوان روبه‌رو شدند که کارت شناسایی همراهش نشان می‌داد، مهراد نام دارد و دقایقی از مرگش گذشته است. جسد خونین با دستور قضایی به پزشکی‌قانونی منتقل شد و پلیس در جریان جنایت خاموش قرار گرفت. در حالی‌که در ابتدا مشخص نبود این جوان به چه علت دچار جراحت مرگبار شده است، ردی از دختر جوان که موضوع را به اورژانس اطلاع داده بود، در دست نبود.

 

اولین سرنخ

در حالی‌که رسیدگی به موضوع در دستور کار جنایی قرار گرفت و بازپرس ویژه قتل به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شده‌اند، تحقیقات برای روشن‌شدن راز جنایت کلید خورد و در اولین قدم از تحقیقات، شناسایی هویت فردی که با اورژانس تماس گرفته بود، در اولویت قرار گرفت.در بررسی‌ها روشن شد دختری که با اورژانس تماس گرفته بود، فرشته نام دارد. فرشته ردیابی شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

 

دختر جوان در برخورد با پلیس گفت، شاهد جنایت بوده و هنگامی که در خانه نامزدش به نام ناصر حضور داشته، ناصر و مهراد با هم درگیر شده‌اند و نامزدش بلافاصله از محل گریخته است.این دختر جوان در اولین اظهارات خود گفت: «روز حادثه، به همراه پسر مورد علاقه‌ام به نام ناصر، در خانه او بودیم. یکی از دوستانش هم بود تا اینکه نفر چهارم به نام مهراد به جمع ما اضافه شد. ناصر و دوستانش با هم مشروب خوردند و هرسه نفرشان مست کرده بودند. 

 

من به اتاق رفته بودم که متوجه شدم آنها با هم درگیر شده‌اند. نمی‌دانم چه شد مهراد مجروح شد. ما خیلی ترسیده بودیم؛ برای همین او را به کوچه بردیم و من سریع اورژانس را خبر کردم تا به مهراد کمک کنند. بعد هم از ترسمان فرار کردیم.»

 

ردیابی عامل جنایت

با اطلاعاتی که فرشته به ماموران داده بود ناصر، ردیابی و بازداشت شد و به درگیری خونین با قربانی اعتراف کرد اما مدعی شد با شیشه نوشابه به سر قربانی ضربه زده و ضربه‌های چاقو را دوست دیگرش، امید به قربانی وارد کرده است.به این‌ترتیب، امید نیز ردیابی و بازداشت شد و روشن شد وی نیز هنگام جنایت در خانه ناصر حضور داشته است.

 

وقتی پزشکی‌قانونی علت تامه مرگ را ضربه به سر اعلام کرد و مشخص شد ضربه‌های چاقو غیرمنتهی به مرگ بوده، برای ناصر به اتهام قتل و برای امید به اتهام معاونت در جنایت کیفرخواست، صادر و پرونده‌شان به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

 در دادگاه

در دادگاه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس ناصر روبه‌روی قضات ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و فرشته به یکدیگر علاقمند هستیم و با هم قرار ازدواج گذاشته‌ایم. آن روز من و فرشته در خانه بودیم که مهراد و امید هم که از دوستان صمیمی‌ام بودند، به آنجا آمدند.

 

ما با هم مشروب خوردیم و در حال مستی، مهراد به یکباره به فرشته ابراز علاقه کرد. من از شنیدن حرف‌های مهراد عصبانی شدم و به او حمله کردم. من تحت‌تاثیر مصرف مشروب الکلی، اختیاری از خودم نداشتم و با شیشه به سر مهراد زدم. همان موقع امید هم چند ضربه چاقو به مهراد زد و با هم جسد او را به کوچه بردیم و رها کردیم؛ همان موقع فرشته با اورژانس تماس گرفت و ما از ترس فرار کردیم.» وی ادامه داد: «من ضربه به سر مقتول را قبول دارم اما ضربه‌ای با چاقو به او نزدم.»

 

وقتی امید در جایگاه ویژه ایستاد اتهام معاونت در قتل را نپذیرفت. متهم گفت: «وقتی مهراد به دختر موردعلاقه ناصر ابراز علاقه کرد، آنها با هم درگیر شدند و ناصر، مهراد را با ضربه‌های شیشه و چاقو کشت. من ضربه‌ای به او نزدم و اتهامم را قبول ندارم.»  در پایان جلسه نیز قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

 

کدخبر: ۵۶۳۹۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر