کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۵۴۰
تاریخ خبر:

دیه میلیاردی برای نجات جان مادر خرم‌آبادی از مرگ

دیه میلیاردی برای نجات جان مادر خرم‌آبادی از مرگ

زن جوان مربی ورزش که در جریان درگیری با شوهرش، مرتکب قتل او شده؛ با مهلت اولیای دم، سه‌ماه برای تامین‌ 4 میلیارد تومان فرصت دارد

هفت صبح| 21مهرماه سال 1400، زن جوانی به یکی از کلانتری‌های شهرستان خرم‌آباد مراجعه و با تسلیم خود در برابر ماموران پلیس به قتل شوهرش، اعتراف کرد.

 

به این‌ترتیب، جسد غرق در خون شوهر این زن که در جریان درگیری با همسرش به قتل رسیده بود، در خانه‌شان کشف و رسیدگی قضایی به پرونده آغاز شد.

 

به این‌ترتیب، زن جوان که متولد سال 67 و مربی ورزش است؛ در برابر بازپرس جنایی جزئیات درگیری مرگبار با شوهر خود را افشا کرد.

  

ماجرا چه بود؟

 

متهم در اولین اظهارات خود، جزئیات ماجرا را این‌طور روایت کرد: «مدتی قبل از وقوع حادثه بود که یک روز در خیابان گوشی من سرقت شد. چندین بار از شوهرم خواسته بودم که برایم گوشی بخرد اما او می‌گفت باید کمی صبر کنم. تا اینکه روز حادثه سر سفره ناهار نشسته بودیم و داشتیم غذا می‌خوردیم که پدرشوهرم با شوهرم تماس گرفت. چند دقیقه‌ای با هم صحبت کردند و من از محتوای حرف‌های آن‌ها متوجه شدم که پدرشوهرم درخواست قرض کردن مبلغی پول از شوهرم کرده بود.»

 

متهم در ادامه گفت: «وقتی فهمیدم موضوع صحبت آن‌ها چه بوده، از شوهرم پرسیدم پدرت پول می‌خواست؟ او پاسخ داد بله. گفتم می‌خواهی این پول را به او بدهی؟ و شوهرم گفت که چنین قصدی دارد. من به شوهرم اعتراض کردم و گفتم، وقتی خودمان پول را نیاز داریم چرا می‌خواهی چنین کاری کنی؟ همین اعتراض من باعث بروز مشاجره میان ما شد.»

  

اعتراف به قتل شوهر

 

متهم در حالی‌که در جایی از اظهارات خود بیان داشت از مدت‌ها قبل بر سر مسائل مختلف مشاجره و درگیری داشته و شوهرش او را کتک می‌زده؛‌ در ادامه اظهارات خود به قتل شوهرش اعتراف کرد و گفت: «وقتی مشاجره لفظی میان ما بالا گرفت، کار به درگیری فیزیکی رسید. شوهرم، من را کتک زد و ضربات متعدد مشت بر اندام‌های مختلف بدنم کوبید؛ به حدی که فکر کردم، دیگر می‌میرم و حتی اشهدم را نیز خوانده بودم.»

 

متهم ادامه داد: «بعد از اینکه از سرجایم بلند شدم، سمت آشپزخانه رفتم و چاقوی بزرگی در دست گرفتم. حال روحی‌ام چنان بد بود که می‌خواستم خود را بکشم اما جرئتش را نداشتم. چاقو در دستم بود که دوباره با شوهرم درگیر شدیم و من ناخواسته آن را به قفسه سینه‌اش زدم که در قلبش فرو رفت؛ اما قصد کشتن او را نداشتم.»

 

در همین‌حال از پسر متهم که در زمان وقوع حادثه، 9 سال داشت؛ تحقیقات به عمل آمد که مطلع خردسال اظهار داشت، مادرش بعد از اینکه از سوی پدرش کتک خورد به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت که با آن چاقو، ضربه‌ای به شوهر خود زد.

 

سپس چاقو را پرتاب کرده و از خانه خارج شد که با سروصدای فرزندانش به خانه برگشت و مشاهده کرد شوهرش غرق در خون روی زمین افتاده و همسایه‌ها نیز بعد از شنیدن سروصدا از راه رسیده و اورژانس را هم خبر کرده بودند.

 

با اعتراف متهم به قتل شوهرش، شمارش معکوس برای محاکمه او آغاز شد. در حالی‌که در ابتدا مادر و پدر مقتول به عنوان ولی دم پرونده، از سوی خود و به ولایت از دو نوه‌ تقاضای قصاص کرده بودند، ‌متهم به قصاص نفس محکوم شد.

  

شرط رهایی از قصاص

 

در حالی‌که شمارش معکوس برای اجرای حکم قصاص زن جوان آغاز شده بود، او در نامه‌ای که از زندان فرستاده بود، با اظهار ندامت و پشیمانی، تقاضای بخشش کرده و گفت: «شوهرم پسرعمویم بود و زندگی خوبی داشتیم. من عاشق دو فرزندم هستم. پسرم الان 13ساله و دخترم 6ساله شده. ما مثل هر خانواده خوشبخت دیگری هر روز در کنار هم دور یک سفره غذا می‌خوردیم تا اینکه روز حادثه، آخرین ناهار چهارنفره ما منجر به این اتفاق تلخ شد. من نمی‌خواستم عامل قتل شوهرم شوم و این اتفاق ناخواسته بود. حالا هم پشیمانم و تقاضای بخشش دارم.»

 

در حالی‌که قرار بود اواسط اردیبهشت‌ماه امسال حکم قصاص اجرا شود؛‌ با اظهار ندامت متهم و پادرمیانی افراد نیکوکار، اولیای دم، مهلتی سه‌ماهه به او دادند تا با تامین دیه بتواند از قصاص نجات پیدا کند.

 

اگر این مادرجوان و ورزشکار نتواند دیه درخواستی را تامین کند، مردادماه امسال پای چوبه‌دار خواهد رفت.

کدخبر: ۵۵۸۵۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر