کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۱۹۹
تاریخ خبر:

خطرناک‌ترین جنایتکار سوئد که سر از ایران درآورد

خطرناک‌ترین جنایتکار سوئد که سر از ایران درآورد

رسانه‌های سوئد می‌گویند راوا مجید از زندان‌های ایران آزاد شده است

هفت صبح| یک روزنامه سوئدی ادعا می‌کند راوا مجید، مشهورترین جنایتکار این کشور که سال گذشته در مرزهای ایران دستگیر شده بود، از زندان ایران آزاد شده و حالا در افغانستان خود را مخفی کرده است. مجید سردسته عراقی یک باند خلافکار بزرگ است که در ایران به دنیا آمده و در کشورهای سوئد و ترکیه عامل تعداد زیادی قتل، قاچاق مواد مخدر و ... بوده است.

 

اما چه شد که پای این تبهکار دوباره به ایران باز شد؟ او حالا کجاست و از جنایات او چه می‌دانیم؟

 

وقتی مهر ماه سال گذشته رسانه‌های سوئدی به نقل از منابع آگاه خبر دادند که احتمالا راوا مجید در مرزهای ایران دستگیر شده، نه پلیس ایران و نه پلیس سوئد این خبر را تکذیب یا  تائید نکردند. حالا پدر این جنایتکار، با روزنامه آفتونبلادت مصاحبه کرده و دستگیری پسرش در ایران را تائید کرده است. او به این روزنامه گفته است: «یک بار از ایران به من زنگ زد و گفت پدر حال من خوبه. من در زندانم. آن‌ها به من احترام می‌گذارند و کاری با من ندارند. حتی به من دست هم نزده‌اند.» با این حال پدرش می‌گوید که آخرین تماسی که پسرش از ایران با او گرفته مربوط به یک ماه پیش است. او در این تماس به پدرش گفته است که از زندان آزاد شده و نزدیک افغانستان است. البته یک منبع سوئدی می‌گوید که این احتمال وجود دارد مجید از یک ماه پیش تا به حال، از افغانستان رفته باشد. از طرفی نمی‌توان به همه حرف‌های پدر راوا اعتماد کرد چرا که او نمی‌خواهد مکان اصلی پسرش را لو بدهد. در این صورت نه تنها ممکن است پلیس دوباره او را دستگیر کند، بلکه رقیبان و دشمنان راوا او را پیدا کرده و می‌کشند.

 

سال پیش منابع نزدیک به گروه جنایتکار «فاکس تروت»(گروهی که راوامجید سردسته آن است) به رسانه‌های سوئد گفتند که مجید معروف به «روباه کُرد» در خاک ایران و در یک نقطه مرزی میان شهر قلعه دیزه واقع در شرق کردستان عراق و شهر بانه در کردستان ایران به دام افتاده است.

 

راوا اصالتا اهل کردستان عراق است و به همین دلیل به او لقب روباه کرد را داده‌اند. ظاهرا او در حین یک بازرسی مرزی در ایران متوقف شده بود و پلیس فهمیده بود که گذرنامه و مدارک هویت او جعلی است. از قرار معلوم او با یک گذرنامه جعلی ایرانی از اروپا توانسته بود به ترکیه برود اما در ایران جعلی بودن مدارکش لو رفته بود. این اطلاعاتی است که رسانه‌های سوئدی داده‌اند اما پدر راوا می‌گوید که او با کارت شناسایی عراقی و بدون پاسپورت وارد ایران شده و به همین دلیل در ایران دستگیر شده است.

 

 

مجید نه از پلیس، بلکه از دست دوست سابقش فرار می‌کند

 

راوا مجید، 36 ساله که عامل تعداد زیادی قتل، حمله مسلحانه، بمب‌گذاری و قاچاق مواد مخدر در سوئد است، یک ماهه بود که به همراه والدینش که هر دو کرد عراق هستند به سوئد آمد. او در شهر اوپسالا ساکن شد و بعدا به همراه والدینش تابعیت سوئدی گرفت. جالب است که راوا مجید در راه سفر والدینش از عراق به سوئد در ایران به دنیا آمد و متولد ایران است.

 

این جنایتکار که حتی متهم به قتل مادر دوست و همدست سابق خود است، سال ۲۰۱۸ به ترکیه گریخت و سال ۲۰۲۰ با خرید ملک، تابعیت این کشور را به‌دست آورد. او در یک آپارتمان لوکس ۲ میلیون یورویی در یکی از مناطق توریستی ترکیه زندگی می‌کرد و آن را تبدیل به ستاد فرماندهی جنایات خود کرده بود.

 

سوئد در ماه اوت سال ۲۰۲۰ حکم بازداشت بین‌المللی او را صادر کرد، اما به دلیل تابعیت ترکیه، امکان استرداد او به سوئد وجود نداشت. با این حال اوضاع برای او آرام نماند و اعضای باند دوست سابق او اسماعیل عبدو، که مادر ۶۰ ساله‌اش به دست عوامل راوا مجید به قتل رسیده بود، برای قتل او در ترکیه بسیج شدند.

 

حالا همچنان دارو دسته عبدو به دنبال مجید می‌گردند و تشنه خون او هستند. از طرفی گروه‌های بزهکار دیگر که جمعا حدود ۵۰ میلیون کرون از او طلبکارند برای گرفتن طلب خود دست به کار شدند. همزمان مشخص شد راوا مجید تابعیت ترکیه‌ای خود را با مدارک هویتی جعلی عراقی تحت نام «میران عثمان» به‌دست آورده و در نتیجه ممکن است به حکم دادگاه، تابعیت ترکیه‌ای خود را از دست بدهد و امکان استرداد او به سوئد فراهم شود. به این ترتیب ترکیه برای راوا مجید ناامن شد و تلاش کرد تا از این کشور خارج شود اما مقامات ترکیه او را ممنوع‌الخروج کرده بودند. به نوشته مطبوعات ترکیه راوا مجید تلاش کرده بود از ترکیه خارج شود و به یک کشور اروپایی برود. او دارای چندین هویت و گذرنامه جعلی بوده و پلیس ترکیه قبلا یک گذرنامه جعلی ایتالیایی با عکس راوا مجید را توقیف کرده بود. سرانجام مجید سعی کرد به ایران فرار کند اما دستگیر شد و به زندان افتاد. با این حال در حال حاضر اطلاعات دقیقی از او در دست نیست و احتمال می‌رود که در افغانستان مخفی شده باشد.

 

کدخبر: ۵۵۹۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر