کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۱۱۴
تاریخ خبر:

دستگیری مرد عنکبوتی قبل از خودکشی

دستگیری مرد عنکبوتی قبل از خودکشی

سارق سابقه‌دار اهوازی در جریان عملیات تعقیب و گریز پلیس به ضرب گلوله از پا در آمد و دستگیر شد

هفت صبح| بامداد روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه امسال صدای آژیر ماشین پلیس در یکی از محله‌های جنوب شهر اهواز پیچید.در حالی که اهالی کنجکاوانه به دنبال علت ماجرا می‌گشتند دقایقی بعد خودروهای آتش نشانی و اورژانس هم از راه رسیدند و همین سبب شد سیل جمعیت نیز به خیابان جاری شود. در میان همهمه مردم مشخص شد که یک نفر قصد خودکشی و پریدن از یک ساختمان بلند را دارد اما نیروهای امدادگر آتش نشانی و اورژانس تلاش خود را برای نجات جان او آغاز کرده بودند. مردم فکرش را هم نمی‌کردند شخصی که قصد دارد به زندگی خود پایان دهد همان سارق سابقه‌داری است که بارها به دام پلیس افتاده و اهالی محل را عاصی کرده است.

  

ماجرا چه بود؟

 

غروب همان روز یکی از اهالی محله از پشت بام خانه شان سر و صدایی شنید که توجهش را جلب کرد.در حالی که اخیرا چند بار از خانه همسایه‌ها سرقت شده بود و اتفاقا سارق از پشت بام وارد خانه شده بود؛‌ این فرد پاورچین پاورچین از پله‌ها بالا رفت و آهسته وارد پشت بام خانه‌شان شد.

 

همان موقع سایه مرد را دید که از روی دیوار کوتاه بام به پشت‌بام همسایه بغلی پرید و فرار کرد.حالا دیگر برای مرد صاحبخانه شکی باقی نمانده بود که این فرد همان کسی است که آوازه‌اش در میان همسایه‌ها پیچیده بود و به بیش از ده خانه با همین ترفند دستبرد زده بود.

 

سارق سابقه‌دار وقتی می‌دید پنجره‌ای باز است از دیوار خانه بالا می‌رفت و وارد خانه می‌شد.بعد هر چیزی جلوی دستش بود برمی‌داشت و از خانه فرار می‌کرد.بعد از راه پشت بام خانه به بام خانه‌های مجاور رفته و از مهلکه می‌گریخت.

 

به این ترتیب مرد صاحبخانه که متوجه حضور این سارق شد بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و اعلام کرد سارق فراری را در پشت بام خانه‌شان دیده است.

 

با اعلام این خبر خیلی سریع ماموران راهی محل حادثه شده و سارق را که هنوز در حال پریدن روی بام خانه‌ها بود شناسایی کرده و به او فرمان ایست دادند.

  

خودم را می‌کشم

 

سارق سابقه‌دار زمانی که فرمان ایست را از سوی ماموران پلیس دریافت کرد بی اعتنا به آن به فرار خود ادامه داد.اما بالاخره به جایی رسید که دیگر توان و امکان ادامه دادن به فرار را نداشت چون وارد ساختمانی شده بود که در مجاورت آن ساختمان دیگری نبود که بتواند روی آن بپرد.برای همین لبه پشت بام رفت و ماموران پلیس را تهدید کرد که اگر از سر راهش کنار نروند خودش را می‌کشد.

 

یک مقام آگاه انتظامی درباره این لحظه به خبرنگار ما گفت:«سارق سابقه دار بیش از 17 فقره سابقه کیفری دارد.سوابق او شامل سرقت از منزل،سرقت محتویات خودرو، کیف قاپی و غیره می‌باشد.اما به دلیل اینکه او حتی برای رسیدن به طبقه سوم یک ساختمان هم از دیوار بالا می‌رود نام مستعار او مرد عنکبوتی است و همه اهالی و آشنایانش او را به این نام می‌شناسند.»

 

این فرد در ادامه گفت:«شب حادثه سارق لبه پشت بام رفته و گفته بود خود را می‌کشم.به این ترتیب عملیات ویژه ماموران ما آغاز شد تا بتوانند هم از فرار سارق جلوگیری کنند و هم از خودکشی او.»

 

ماموران پلیس بلافاصله با آتش نشانی و اورژانس تماس گرفتند و امدادگران با در اختیار داشتن تجهیزات لازم برای نجات جان سارق در محل حاضر شدند اما سارق 38 ساله همچنان لبه پشت بام ایستاده و با تهدید نیروهای پلیس از آنها می‌خواست که از محل دور شوند.

  

زمینگیر شدن سارق

 

در حالی که دقایقی گذشته بود و سارق جوان حاضر به تسلیم کردن خود در برابر ماموران پلیس نبود، در نهایت یکی از ماموران مجبور شد با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت پای سارق شلیک کند تا او را زمینگیر کرده و وادار به تسلیم کند.

 

گلوله شلیک شده به قوزک پای سارق اصابت کرده و سرانجام ماموران سارق را در حالی که مجروح شده بود دستگیر کردند.

 

به این ترتیب رسیدگی به اتهامات این سارق بعد از مداوای او در بیمارستان و همچنین تکمیل مراحل تحقیقاتی در جریان قضایی قرار خواهد گرفت.

 

کدخبر: ۵۵۹۱۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر