کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۸۲۵
تاریخ خبر:

چهار قتل ظرف ۲۴ ساعت در پایتخت

چهار قتل ظرف 24 ساعت در پایتخت

سه زن و یک مرد در حادثه‌های جداگانه در یک شبانه‌روز تهران به قتل رسیدند

روزنامه هفت صبح| ‌چهارشنبه 25 بهمن ماه امسال در رخدادی کم سابقه 4 قتل در 4 نقطه تهران تنها در عرض 24 ساعت رخ داد که موسی رضازاده، بازپرس کشیک قتل پایتخت رسیدگی به این پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

 

هر چند جزئیات این جنایات ارتباطی با یکدیگر ندارند اما هم زمانی آن‌ها در یک روز و در یک کشیک جنایی رخدادی بسیار کم سابقه است که روزی مشقت بار برای تیم جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران رقم زد.

 

از این چهار جنایت یکی در محدوده شمال تهران و سه جنایت در محدوده غرب تهران رقم خورده بود. سه زن و یک مرد جزو کشته‌ها قرار دارند که هر کدام در جنایتی جداگانه کشته شده‌اند. قتل دختر جوان در شب ولنتاین، کشته شدن راکب موتور در تعقیب‌وگریز پلیس، کشف جسد یک زن میانسال و کشته شدن یک زن در تالار پذیرایی سوژه این پرونده‌هاست. در این گزارش جزئیات این جنایت‌ها را شرح می‌دهیم.

 

شلیک پلیس به موتورسوار مشکوک 
اولین حادثه صبح روز چهارشنبه 25 بهمن ماه امسال در محدوده کلانتری شهرک غرب رقم خورد. ماموران گشت پلیس زمانی که در حال گشت‌زنی در این محدوده بودند با موتورسوارانی برخورد کردند که به دلیل مخدوش بودن پلاک موتورسیکلت به راکب و ترک‌نشین مظنون شده و اقدام به تعقیب آنها کردند تا متوجه شوند آیا خطایی از آنها سر می‌زند یا نه.

 

در همین حین دو موتورسوار متوجه شدند که تحت تعقیب ماموران پلیس هستند و بی‌توجه به اخطار پلیس اقدام به فرار کردند. بنابراین عملیات تعقیب‌وگریز رقم خورد اما راکب موتورسیکلت بی‌توجه به دستور ایست به مسیر خود ادامه می‌داد. به همین دلیل یکی از ماموران پلیس برای متوقف کردن موتورسواران اقدام به تیراندازی به سمت آنها کرد که در جریان این تیراندازی یکی از گلوله‌ها بر جان راکب موتور نشست و باعث مرگ او شد.

 

در همین حال گلوله دیگری به ترک‌نشین نیز اصابت کرد و باعث شد که او دچار مجروحیت شود. به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار بازپرس جنایی قرار گرفت و تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا رقم خورد. در حالی که فرد مجروح جهت انجام اقدامات درمانی و مداوا بلافاصله توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، در همان حال تحت بازجویی نیز قرار گرفت و در اولین اظهارات خود گفت:

 

«من و دوستم موتور یکی دیگر از دوستانم را قرض کرده بودیم تا با آن دور دور کنیم و هیچ نیت بدی در سر نداشتیم. ما می‌دانستیم که مالک موتور یک ماسک پزشکی روی پلاک موتور بسته اما دلیل این کارش را نمی‌دانستیم. فکر هم نمی‌کردیم که این کار باعث ایجاد دردسر شود اما وقتی متوجه شدیم که تحت تعقیب هستیم از ترسمان پا به فرار گذاشتیم چون احتمال می‌دادیم موتور امانتی توقیف شود.»

 

در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که موتور سرقتی نبوده اما مالک اصلی موتور که دوست مقتول است، سابقه سرقت دارد. همچنین بازپرس جنایی دستور بررسی سوابق کیفری مقتول و دوست مجروحش را صادر کرد. علاوه بر این نحوه برخورد گلوله منجر به فوت و میزان رعایت قانون به کارگیری سلاح بررسی خواهد شد.

 

 مرگ معمایی زن میانسال در خانه خودش 
ظهر روز چهارشنبه 25 بهمن ماه امسال رسیدگی به قتل زن 50ساله‌ای با کشف جسد او در خانه‌اش واقع در اتوبان نواب در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. در اولین تحقیقات مشخص شد که صبح روز حادثه شوهر مقتول با همسایه طبقه پایین تماس گرفته و به او گفته بود که همسرش پاسخ تلفن را نمی‌دهد، برای همین او نگران است.

 

شوهر مقتول در ادامه از همسایه‌شان خواسته بود هر طور شده وارد خانه آنها شده و از حال همسرش با خبر شود. بنابراین با توجه به اینکه در خانه قفل نبود، همسایه با ابزارآلات اقدام به باز کردن در خانه کرده و وقتی در باز شد با جسد زن میانسال که در هال خانه افتاده بود مواجه شد که یک روسری دور گلوی او پیچیده شده و خفه شده بود. بررسی‌های ابتدایی تیم تشخیص هویت حکایت از این داشت که در زمان کشف جسد یعنی حدود ظهر، بیش از 8 ساعت از قتل این زن گذشته بود.

 

اولین شخصی که هدف تحقیقات جنایی قرار گرفت شوهر این زن بود که در اظهارات ابتدایی خود گفت:«من و همسرم صاحب 3 فرزند هستیم که صبح روز حادثه مطابق هر روز راهی مدرسه شدند. بعد از رفتن بچه‌ها من و همسرم با هم صبحانه خوردیم، سپس من از خانه خارج شده و به محل کارم رفتم.»

 

در حالی که تحقیقات اولیه حکایت از سابقه درگیری عمیق و ریشه دار زن و شوهر داشت، مشخص شد آنها حتی در سال‌های اخیر یک‌بار متارکه کرده اما مجددا به زندگی‌شان رجوع کرده بودند. با این حال اختلافات و درگیری آنها شدت گرفته بود. همچنین مشخص شد که سند خانه محل زندگی مقتول و همچنین ماشین شوهرش به نام اوست که این موضوع یکی از موضوعات اختلافات آنها بوده است.

 

در ادامه نیز مشخص شد که شوهر مقتول که کارمند بانک است، قبل از کشف جسد همسرش دو بار محل کار خود را ترک کرده است. بنابراین با دستور بازپرس پرونده، شوهر مقتول به عنوان مظنون اصلی پرونده بازداشت شد اما تاکنون منکر هرگونه ارتباط با قتل همسر خود است.


قتل زن جوان در تالار عروسی 
ظهر روز چهارشنبه گزارش جنایتی دیگر روی میز بازپرس موسی رضازاده قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که مدیر یک تالار عروسی واقع در محله گلبرگ زمانی که متوجه غیبت نگهبان تالار شد به اتاق او سرک کشید و با جسد زن جوانی مواجه شد که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

 

به این ترتیب مدیر تالار مراتب موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع داد و رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. با توجه به اینکه جنایت در اتاق نگهبانی رخ داده بود، نگهبان فراری که یک جوان افغان است به عنوان متهم اصلی پرونده تحت تعقیب قرار گرفت و در عرض چند ساعت رد او توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران زده شد و متهم به دام افتاد.

 

نگهبان جوان در اولین مواجهه با بازپرس جنایی لب به اعتراف گشود و به قتل زن جوان به نام نسیم اعتراف کرد و گفت:«نسیم متاهل بود اما از مدتی قبل با من وارد ارتباط شده بود.کم‌کم او اعتماد من را به خودش جلب کرد تا حدی که وقتی از من 70 میلیون تومان پول قرض خواست من قبول کردم و این پول را به او دادم. قرار شد به ازای هر بار که با من ارتباط برقرار می‌کرد از طلبش کم کنم. مدتی بود او در مورد حساب و کتابمان حرف‌هایی می‌زد که من قبول نداشتم و احساس می‌کردم قصد دارد سر من را کلاه بگذارد.»

 

متهم در ادامه گفت:«روز حادثه باز هم با نسیم در اتاقک نگهبانی قرار گذاشته بودم ولی دوباره به خاطر اختلافات مالی بحثمان شد. در جریان این درگیری من عصبانی شدم و با چاقو چند ضربه به نسیم زدم که نقش زمین شد.» با اعتراف متهم به قتل رسیدگی به پرونده برای طی روال قانونی در شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران در جریان است.


قتل عاشقانه در روز ولنتاین 
در ساعات پایانی روز چهارشنبه 25 بهمن امسال، مرد جوانی سراسیمه با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد که پیکر نیمه جان برادرش را در کنار جسد دختر مورد علاقه او در خودروی 206 برادرش در محله تهرانپارس پیدا کرده است.

 

با اعلام این خبر بلافاصله تیم جنایی برای رسیدگی به موضوع در محل کشف جسد حاضر شد و پسر جوان که با اصابت ضربات چاقو به شدت مجروح شده بود در حالی به بیمارستان منتقل شد که در حالت بیهوشی قرار داشت.

 

برادر این پسر جوان در اولین تحقیقات به بازپرس جنایی گفت:«برادر 27 ساله‌ام از حدود 6 سال قبل به این دختر خانم به نام رویا 23ساله علاقه پیدا کرد.آنها همدیگر را دوست داشتند اما به خاطر مشکلات و اختلافاتی که بین آنها پیش آمد ازدواجشان چندین بار به تعویق افتاد. مدتی بود که با یکدیگر ارتباط نداشتند تا اینکه متوجه شدیم به مناسبت روز ولنتاین تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر قرار ملاقات بگذارند.»

 

این جوان در ادامه گفت:«چند ساعت بعد از اینکه برادرم سر قرار با رویا رفت به من پیامی داد. او لوکیشن محل کشف خودروی خود را برایم فرستاده و از من کمک خواسته بود. وقتی به این محل آمدم دیدم که برادرم و رویا غرق در خون داخل خودرو بودند.» در حالی که چاقوی خونین داخل خودرو کشف شد فرضیه قتل رویا به دست پسر عاشق و سپس خودزنی این پسر قوت گرفت اما تحقیقات جنایی برای روشن شدن راز ماجرا در دستور کار جنایی ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۵۳۸۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر