کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۶۲۸
تاریخ خبر:

جنایت خونین‌ ساوجبلاغ در‌ بامداد‌ شنبه

 جنایت خونین‌ ساوجبلاغ در‌ بامداد‌ شنبه

سرباز جوان بعد از قتل یک سرباز دیگر و مرد بوتیک‌دار با شلیک ماموران کشته شد

روزنامه هفت صبح، فاطمه شیخ علیزاده| در بهمن ماه امسال در پی سه حادثه متفاوت سه سرباز اقدام به تیراندازی‌های مرگبار کردند که آخرین حادثه شنبه 21 بهمن ماه در ساوجبلاغ استان البرز رخ داد. اول بهمن، دوازده بهمن و حالا 21 بهمن ماه. در یک ماه سه حادثه کشتن سربازها به دست سرباز دیگر.

سرباز

در مورد اول یک سرباز در پادگان باغین کرمان 5 سرباز وظیفه را در آسایشگاه پادگان به گلوله بست که 4 سرباز اهل استان کرمان بودند و یکی از ایرانشهر بود. این سرباز که خودش اهل کرمان بود حین فرار با سلاح و خشاب دستگیر شد. مورد بعدی 12 بهمن ماه، سرباز کلانتری پاکدشت پس از تیراندازی به سوی مامور دیگر به سوی خودش شلیک کرد و جانش را از دست داد.

 

در توضیح این حادثه اعلام شد؛ این سرباز بر اثر اشتباه سهوی و تیراندازی بی‌هدف باعث مرگ سرباز دیگر شده است. مورد آخر هم که 21 بهمن ماه است. اوایل بامداد روز شنبه یعنی درست زمانی که عقربه‌های ساعت چند دقیقه‌ای از 12 نیمه شب گذشته بود

 

جوان 30‌ساله‌ای به نام مصطفی بذرپور که صاحب یک بوتیک در شهر هشتگرد ساوجبلاغ است، مغازه خود را تعطیل کرد. مصطفی بعد از اینکه کرکره‌های مغازه را پایین کشید در حال عبور از عرض خیابان برای رسیدن به خودروی خود بود که ناگهان صدای تیراندازی در خیابان پیچید.

 

به‌رغم اینکه در ساعات پایانی شب و دیروقت این حادثه رخ داده بود اما با توجه به اینکه شب تعطیلی بود هنوز خیابان شلوغ بوده و حتی تعداد زیادی از مغازه‌ها نیز باز بودند. برای همین جمعیت زیادی با شنیدن صدای تیراندازی که از یک خیابان فرعی خلوت‌تر شنیده شده بود، هراسان به سمت منبع صدا می‌گشتند.

 

در همان لحظه بود که مصطفی هم به خودروی خود رسیده بود که یکدفعه جوانی با لباس سربازی به سمت او حمله کرد و در چشم برهم زدنی با شلیک گلوله از اسلحه‌ای که در دست داشت به سمت مرد بوتیک‌دار، پشت فرمان خودرو او نشست و اقدام به سرقت خودرو کرد و پا به فرار گذاشت.

 

جسد مرد بوتیک‌دار بی‌گناه غرق در خون روی زمین افتاد و چند متر آن طرف‌تر جسد سرباز جوانی روی زمین افتاده بود که مشخص بود تیراندازی ابتدایی به سمت این سرباز بوده که سبب شده او به کام مرگ فرو رود. بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و خودروی سرقتی که سرباز جوان راننده آن بود تحت تعقیب قرار گرفت.

 

خودرو در همان حوالی محل وقوع جنایت توسط ماموران پلیس شناسایی شد و در حالی که با سرعت در حال فرار بود عملیات تعقیب‌وگریز آغاز شد. البته خبرگزاری ایرنا در خبر اولیه اعلام کرده بود متهم در حال فرار به سمت استان‌های غربی کشور بوده است.

 

در حالی که سرباز مسلح بی‌توجه به دستور ایست از سوی ماموران به فرار ادامه می‌داد، ماموران پلیس با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که منجر به چپ شدن خودروی مسروقه و در پی آن فوت سرباز متهم به قتل شد.

 

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که این جنایت توسط سرباز یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ رقم خورد که به همراه یک سرباز دیگر در حال گشت‌زنی بودند. متهم ناگهان اسلحه را سمت سرباز وظیفه به‌نام محمدجواد شقاقی گرفته و اقدام به تیراندازی می‌کند. اهالی ساوجبلاغ که از وقوع این حادثه شوکه شده‌اند به خاطر از دست رفتن یکی از کسبه محل و حتی سرباز وظیفه ناراحتند.

 

یکی از اهالی که در شب حادثه در نزدیکی محل وقوع جنایت حضور داشته در مورد این حادثه به خبرنگار ما می‌گوید:«هیچ یک از اهالی در مورد انگیزه سرباز از این تیراندازی مرگبار چیزی نمی‌دانند. در رسانه‌ها هم راجع به این موضوع چیزی گفته نشده است. فقط می‌دانیم که این دو نفر بی‌گناه کشته شدند.

 

مصطفی اهل تنکمان (بخش تنکمان یکی از بخش‌های شهرستان نظرآباد در استان البرز ایران است) بود و برای کسب یک لقمه نان حلال اینجا کار می‌کرد. در مورد او چیز زیادی نمی‌دانیم جز اینکه جوان سر به زیر و اهل کار بود.» در حالی که کشته شدن عامل جنایت سبب شده انگیزه او برای ارتکاب این جنایت در هاله‌ای از ابهام باقی بماند اما تحقیقات ماموران جنایی برای روشن شدن ابعاد پنهان پرونده ادامه دارد.

 

اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی البرز بعد از وقوع این حادثه اعلام کرد که علت تیراندازی جنون‌آمیز سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ به سمت یکی از ماموران در حال گشت، در دست بررسی است.

 

اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان البرز در ادامه با صدور اطلاعیه‌ای در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد:«اوایل بامداد روز شنبه، سرباز وظیفه یگان امداد شهرستان ساوجبلاغ، به دلیل نامعلوم، به سمت یکی از پرسنل این یگان که به اتفاق هم در حال گشت‌زنی بودند، در یک اقدام جنون‌آمیز و با اسلحه در اختیار، شلیک می‌کند که منجر به فوت او می‌شود.

 

قاتل در ادامه و پس از تیراندازی به سمت یکی از شهروندان که منجر به فوت وی نیز می‌شود، خودروی آن شهروند را به سرقت برده و بی‌هدف، به سمت استان‌های غربی حرکت می‌کند که با اقدام اطلاعاتی صورت گرفته، خودرو شناسایی می‌شود.

 

طی تعقیب و گریز، قاتل بدون توجه به دستور ایست پلیس، به مسیر خود ادامه می‌دهد که عوامل انتظامی با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، به سمت خودرو شلیک می‌کنند که به دلیل واژگونی خودرو، ضارب فوت می‌کند.

 

در پی این حادثه، بلافاصله فرمانده انتظامی استان البرز دستور ویژه رسیدگی به پرونده برای روشن شدن زوایای آن را صادر کرد که نتایج حاصله، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

 

کدخبر: ۵۵۳۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر