کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۳۲
تاریخ خبر:

حمله جی‌دی ونس به کامالا هریس و افشاگری علیه معاون جنجالی ترامپ

حمله جی‌دی ونس به کامالا هریس و افشاگری علیه معاون جنجالی ترامپ

این اتفاق برای کمپین انتخاباتی ترامپ همچون تیری زهرآگین است که به قلب پایگاه رای آن‌ها اصابت کرده ‌

هفت صبح| ‌‌معاونت جی‌دی ونس، قبایی بود که پسر ارشد ترامپ برای او دوخت. آنطور که از اندرونی عمارت مارالاگوی فلوریدا به گوش می‌رسید، خود دونالد ترامپ چندان تمایلی به ونس نداشت. شاید یکی از دلایل ترامپ، حملات ونس به خود او در جریان انتخابات ۲۰۱۶ و رقابت سخت و نفسگیر ترامپ با هیلاری کلینتون بود. ونس در روزگاری نه‌چندان دور، شمشیر را از رو برای ترامپ بسته بود و این رویه او تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه داشت تا اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ از راه رسید. ونس تصمیم گرفت از ایالت اوهایو برای حضور در مجلس سنا نامزد شود ‌. او عزم خود را جزم کرده بود تا به عنوان یک سناتور جمهوری‌خواه ضد ترامپ پا به عرصه بگذارد.

 

او برای تحقق این امر به سراغ استراتژیست‌های مشهور و ارشد اردوگاه جمهوری‌خواهان رفت و با آن‌ها مشورت کرد. در خلال این گفتگوها، ونس متوجه شد که مسیر موفقیت در حزب جمهوری‌خواه از ترامپ می‌گذرد و برای موفقیت در این مسیر چاره‌ای ندارد جز اینکه با ترامپ بسازد. در همان دوران، او به راحتی از مواضع خود کوتاه آمد و به دست‌بوسی ترامپ رفت. ترامپ کینه‌توز می‌دانست که ونس در کنه وجودش از او متنفر است اما با این حال با او ساخت و حمایت‌های جانانه‌ای از او کرد، به امید آنکه ونس از اوهایو روانه سنا شود و در ایام انتخابات ۲۰۲۴ تلاش کند تا برای جبران محبت‌ها و حمایت‌های ترامپ، مردم این ایالت را در حمایت از او متحد کند. برخی از منتقدان ونس در آن دوران، او را آفتاب‌پرستی بزدل خواندند که برای موفقیت، رنگ خود را عوض کرد. 

 

حالا همین ونس با شرکت در یک مصاحبه تلویزیونی، به کامالا هریس تاخت و زندگی او را دارای نقاطی دانست که می‌توان دست روی آن گذاشت و به واسطه این نقاط، هریس را آفتاب‌پرست خواند. البته مجری برنامه با اشاره به نظریات ونس درباره ترامپ، این اتهام را به خود او هم نسبت داد اما ونس گفت اگرچه نظریات او درباره ترامپ تغییر کرده است اما نمی‌توان او را آفتاب‌پرست خواند چرا‌که تفکرات او تغییر نکرده، بلکه شرایط کشور تغییر کرده و دیروز ترامپ را برای سکونت در کاخ سفید مناسب نمی‌دیده و حالا به این نتیجه رسیده که او مناسب‌ترین گزینه است.

 

هرچند استدلال ونس در این برنامه منطقی و قابل پذیرش به نظر می‌رسید اما اتفاقی پس از این برنامه رخ داد که کمپین ترامپ را در شوک فرو برد. پیش‌تر ونس نظر به شدت سخت‌گیرانه و افراطی خود را درباره زنان آمریکایی و افراد تراجنسیتی ابراز کرده بود. ونس در مصاحبه‌ای که ‌ با تاکر کارلسون، مجری جنجالی سابق شبکه فاکس نیوز صورت گرفت، درباره حضور فعال زنان در اجتماع با زبان انتقاد سخن گفت ‌:‌ «یک مشت زن بدون بچه که گربه نگه می‌دارند و از زندگی مشقت‌بار خود و تصمیماتی که گرفته‌اند راضی نیستند بنا دارند زندگی بقیه مردم مملکت را هم تیره و تار کنند».

 

او نسبت به افزایش عمل‌های جراحی تغییر یا تطبیق جنسیت هم با همین زبان سخن گفت و اعلام کرد ادامه این رویه را برنمی‌تابد. حالا عکسی از جی‌‌دی ونس جوان در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد او در دوران تحصیل در رشته حقوق در دانشگاه اوهایو و دوران سکونت در خوابگاه دانشجویی با کلاه گیس بلوند و لباس و آرایش زنانه در اتاق خود زندگی می‌کرد و با همین شمایل در شبکه‌های اجتماعی ظاهر می‌شده است.

 

این اتفاق برای کمپین انتخاباتی ترامپ همچون تیری زهرآگین است که به قلب پایگاه رای آن‌ها اصابت کرده ‌. حالا لقب آفتاب‌پرست، عنوانی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را برازنده ونس می‌دانند و او را فردی ریاکار و متقلب می‌خوانند. باید دید با این وضعیت، ادامه کار برای ونس و ترامپ چگونه رقم خواهد خورد. تا همین جای کار، ترامپ در ایالت‌های کلیدی از هریس عقب افتاده و با این شرایط، وضعیت از این هم خراب‌تر خواهد شد.

 

کدخبر: ۵۶۴۶۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر