کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۴۱۹
تاریخ خبر:

۳۲ هزار دلار بگیرید و در توسکانی ایتالیا زندگی کنید

 ۳۲ هزار دلار بگیرید و در توسکانی ایتالیا زندگی کنید

هوای پاک، کوهستان سبز، خانه‌های سنگی‌ و یک مشت دلار

هفت صبح| ‌دولت ایتالیا به منظور احیای مناطق روستایی منطقه توسکانی، طرحی را با عنوان «اقامت در کوهستان ۲۰۲۴» اعلام کرده ‌ بر اساس آن افراد برای زندگی در این مناطق تا ۳۲ هزار دلار مشوق مالی دریافت می‌کنند. این طرح به افرادی که مایل به نقل مکان به جوامع روستایی هستند، مشوق‌های مالی ارائه می‌دهد. بر اساس این برنامه، دولت ایتالیا کمک هزینه‌هایی بین 10/7تا 32/1هزار دلار برای خرید و بازسازی خانه به متقاضیان پرداخت می‌کند. هدف اصلی این طرح، تشویق به افزایش جمعیت و احیای اقتصادی-اجتماعی مناطق کوهستانی است که با حاشیه‌نشینی مواجه شده‌اند.

توسکانی

توسکانی در مجموع بودجه‌ای معادل ۳ میلیون دلار برای این طرح اختصاص داده است. این کمک هزینه‌ها تا ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به خرید و بازسازی خانه در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۵ هزار نفر را پوشش می‌دهند. متقاضیان باید ملک را به عنوان محل اقامت دائمی خود انتخاب کنند.

 

شرایط لازم شامل داشتن تابعیت ایتالیایی، شهروندی اتحادیه اروپا یا اقامت بلندمدت حداقل ۱۰ ساله برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است. آنها باید متعهد شوند که در یک شهر ایتالیایی ثبت‌نام کنند و در حال حاضر ساکن شهر کوهستانی دیگری نباشند. مهلت ارسال درخواست‌ها تا ۲۷ ژوئیه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی توسکانی است.

1-2

این نوع طرح‌ها در ایتالیا مسبوق به سابقه است. در سال ۲۰۲۲، دولت ساردنی به هر نفر حدود 7/14هزار دلار برای نقل مکان به این جزیره مدیترانه‌ای پرداخت کرد. در منطقه کالابریا، به ساکنان جدید ۳۳ هزار دلار وعده داده شد، در حالی که در روستای سانتو استفانو دی سسانیو، افراد می‌توانستند تا ۵۲ هزار دلار کمک هزینه دریافت کنند. جیانلوکا گالو، یکی از مشاوران منطقه‌ای، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان در سال ۲۰۲۱ گفت: هدف، تقویت اقتصاد محلی و دمیدن جان تازه در جوامع کوچک است.

 

خرید خانه در توسکانی و مهاجرت معکوس

‌مهاجرت معکوس‌ عبارتی است که در دوران‌های مختلف، معانی متفاوتی داشته است. در کشورهای اروپایی که طی دهه‌های گذشته مورد هجوم مهاجران از مبدا کشورهای آسیایی و آفریقایی قرار گرفت، این عبارت تا سال‌های اخیر به معنای بازگشت این افراد به وطن بود. اما روند کند فرزندپروری و مهاجرت از روستاها به شهرهای مختلف سبب شد تا کشورهای اروپایی با معضل «خالی از سکنه شدن» مناطق روستایی مواجه شوند.

1-4

حالا آن‌ها با تغییر معنی عبارت مهاجرت معکوس، سعی دارند تا اقشار مختلف شهرنشین، به ویژه جوانان پرانرژی و خوش ذوقی که از زندگی شهری و تبعاتش آزرده‌خاطر شدند، به مهاجرت به روستاها و سکونت طولانی‌مدت در این اماکن و مناطق ترغیب کنند. توسکانی هم یکی از همین مقصدهاست. لقب توسکانی، بهشت گمشده است و مناطق روستایی آن، لکه سبز و پاک و تکه‌ای از تاریخ هستند.

 

به خانه‌ای که در عکس‌ها قرار دارد نگاه کنید؛ این خانه سنگی مربوط به ابتدای قرن ۱۸ میلادی است و بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد. دیوارهای آن از صدها سنگ ساخته شده و همچنان استوار است. این خانه تاریخی با دقت و ظرافت  بازسازی و مرمت ‌ و وسایل مدرن درون آن جانمایی شده است. زیربنای این خانه بیش از ۳۸۰ متر است و اطرف آن را باغی انبوه از درختان زیتون فرا گرفته است.

توسکانی ایتالیا

مساحت باغی که متعلق به این خانه است ۵۳۰۰ متر مربع برآورد شده است. به علاوه، تراس پانوراما، فضای داخلی جذاب با سقف‌های طاق‌دار متقاطع و کف‌های سفالی، از دیگر جذابیت‌های این خانه تاریخی به شمار می‌رود. همچنین، یک کلیسای تاریخی نیز در همسایگی این خانه باغ قرار دارد. به تمام آنچه گفته شد، هوای پاک و آرامش ابدی را نیز باید آماده کرد. شاید باورش کمی سخت باشد اما قیمت این خانه باغ تنها ۲۸۵ هزار دلار است.

 

کدخبر: ۵۶۳۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر