کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۱۰۶
تاریخ خبر:

خانم جورجیا ما را شگفت‌زده کرد

خانم جورجیا ما را شگفت‌زده کرد

درباره منش سیاسی خبرساز نخست وزیر ایتالیا

هفت صبح| مخاطبان فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی اگر بیشتر از ایتالیایی‌ها، اخبار جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا را دنبال نکنند، کمتر از آنها دنبال نمی‌کنند. این زن 46ساله که از پاییز سال 2022، مقام نخست‌وزیری را در رم در دست دارد، تبدیل به ستاره شبکه‌های اجتماعی شده است.

تصاویری از او، در حال اجرای حرکات موزون، تصاویری از چشم‌غره‌هایش به مکرون و تحویل گرفتن سوناک انگلیسی و خاویر میلی، ویدئوهایی است که در همین یک هفته مورد توجه قرار گرفته‌اند. جورجیا ملونی، اخلاق تند و تیزی دارد و یک سیسیلی به‌تمام معناست. او جوان و پرتحرک است، زندگی شخصی‌اش را در معرض دید می‌گذارد و یک راست‌گرای افراطی به‌حساب می‌آید.

 

سیاستمداران راست‌گرا، در اروپا اغلب ظاهری رسمی دارند. کت‌وشلوارهای خوش‌دوخت به تن می‌کنند و موهایشان را تاحد ممکن کوتاه نگه می‌دارند. نمونه خوبی از آنها، ماریا لوپن فرانسوی است. اما جورجیا ملونی، شباهت زیادی به این گروه ندارد. لباس‌هایش البته اغلب خوب دوخته شده‌اند و رسمی هستند، اما تصاویری از او در لباس‌های راحتی و سر و وضعی که شبیه هر زن دیگری در رم و سیسیل است، هم دیده می‌شود. ملونی گوشواره‌های بزرگ دست‌ساز می‌اندازد و تعداد زیادی دستبند به دست می‌کند که نه تنها جواهر یا از نظر قیمت ارزشمند نیستند بلکه شبیه آن‌هایی هستند که زنان جوان چپ‌گرای اروپایی در دوران کالج به دست می‌کنند.

 

ویدئویی از رفتار بد جورجیا ملونی با مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در روزهای اخیر و در نشست جی‌هفت تبدیل به یکی از پربازدید‌ترین ویدئوها شده. او در این تصویرها، به سردی با مکرون احوال‌پرسی می‌کند و بعد برای او پشت‌چشمی نازک می‌کند. ملونی و مکرون بر سر 3موضوع حیاتی با یکدیگر چپ افتاد‌ه‌اند.

در وهله اول، نخست‌وزیر ایتالیا معتقد است، فرانسوی‌ها زیادی مهاجران را لوس کرده‌اند. این رویکرد با مواضع ضدمهاجرت ملونی همخوانی ندارد. از طرف دیگر حمایت فرانسه از زلنسکی هم لج ملونی را در آورده است. البته او توقع دارد غرب باید کار پوتین را یک‌سره کرده و روسیه را سرجایش بنشاند اما با ارسال پول و تسلیحات به اوکراین هم میانه خوبی ندارد و تصور می‌کند از بی‌عرضگی رهبران اروپایی است که تا الان تکلیف جنگ میان روسیه و اوکراین مشخص نشده.

مسئله بعدی این است که ملونی نمی‌تواند پاریس را به‌خاطر تصویب قوانین سقط جنین ببخشد. او مخالف سرسخت چنین قوانینی است و بر سر آنها با هیچ‌کس شوخی ندارد. در عوض ریشی سوناک انگلیسی برای ملونی دوست بهتری به‌نظر می‌رسد.

به هر حال بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده و به ساز بقیه کشورهای اروپایی نمی‌رقصد و سیاست‌هایش را با برلین و پاریس هماهنگ نمی‌کند. برای ملونی احتمالا همین موضوع برای اینکه موقع سلام و علیک با سوناک، با او گرم بگیرد کافی است. اما این وضعیت وقتی عجیب‌تر می‌شود که او با خاویر میلی، سیاستمدار آرژانتینی است. میلی در بین راست‌گرایان افراطی از ترامپ و ماریا لوپن و... هم بدنام‌تر است؛ اما ظاهرا بین او و ایتالیایی‌ها نزدیکی فکری وجود دارد.

شاید تصور اولیه این باشد که ایتالیایی‌ها، خیلی دل خوشی از جورجیا ملونی نداشته باشند. این تصور غلطی است. آنها از این نخست‌وزیر شاد و شنگول با لباس‌های خوش‌آب‌ورنگ خوششان آمده است.

سیاست‌های ضدمهاجرتی او هنوز باعث رکورد در ایتالیا نشده و به همین‌خاطر، آنها او را با ترامپ یا لوپن مقایسه نمی‌کنند و نوعی ملی‌گرایی بی‌ضرر را به خانم ملونی نسبت می‌دهند.

 

کدخبر: ۵۶۱۱۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر