کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۰۴
تاریخ خبر:

۹ کتاب پیشنهادی مالک تسلا و اسپیس ایکس که همه باید بخوانند

۹ کتاب پیشنهادی مالک تسلا و اسپیس ایکس که همه باید بخوانند

به توصیه ایلان ماسک ...

هفت صبح| باراک اوباما تافته جدا بافته‌ای از دیگر سیاستمداران و هم‌قطارانش بود، نه از این منظر که او اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا بود و تاریخ‌سازی کرد بلکه از این منظر که رفتارها و کردارهای ارزشمندی را بدعت‌گذاری کرد که در گذشته خبری از آنها در میان نبود.

 

این اقدام اوباما ابتدا نشان می‌داد او با همکارانش تفاوت‌های عمده‌ای دارد و سپس این معنا را به ذهن‌ها و دل‌های مردم متبادر می‌کرد که من هم یکی از شما هستم، با همان لذت‌ها و خوشی‌ها، با همان ترس‌ها و غم‌ها. یکی از بدعت‌های اوباما انتشار «فهرست کتاب‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور» بود که البته این بدعت در همان دوران ریاست‌جمهوری او و پس از آن به یک سنت بدل شد.

 

سرعت و دقت کتابخوانی اوباما مانند سرعت و دقتش در حرف زدن رشک‌برانگیز است. برای مثال تابستان ۲۰۱۶ که او برای آخرین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به جزیره مارتا سفر کرد تا استراحت کند و تعطیلاتش را بگذراند، ۵ کتاب خواند و سخنگوی کاخ سفید پس از بازگشت اوباما از تعطیلات مردم را از جانب او به خواندن این ۵ توصیه کرد.

البته پیش از این اقدام اوباما، اولین فهرست پیشنهادی برای مطالعه کتاب نبود و افراد مشهور، به ویژه ثروتمندان مانند وارت بافت و بیل گیتس نیز پیش از این دست به این اقدام زده بودند اما مسئله مهم این است که با ورود اوباما به این جمع، توجه افکار عمومی به این دست از فهرست‌ها بیش از پیش جلب شد.

 

حالا نوبت به ایلان ماسک رسیده است. او که صاحب و مالک تسلا، اسپیس ایکس، نئورالینک و شبکه اجتماعی ایکس است و یکی از موفق‌ترین افراد جهان به شمار می‌رود، ۹ کتاب پیشنهادی خود را معرفی کرده و معتقد است مطالعه آن‌ها می‌تواند برای همه سودمند باشد.

 

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک برای مطالعه

 

‌ آنچه ما به آینده مدیون هستیم

 

کتاب «آنچه ما به آینده مدیون هستیم» یکی از جدیدترین انتخاب‌های ایلان ماسک است که به موضوع بلندمدت‌گرایی می‌پردازد؛ نویسنده این کتاب در توصیف آن اینگونه گفته است :«نگرشی که تاثیر مثبتی بر آینده بلندمدت می‌گذارد، یکی از اساسی‌‌ترین اولویت‌‌های اخلاقی زمانه ماست.»

به گفته ایلان ماسک، این کتاب بسیار با عقاید او مطابقت دارد.

 

‌ هوش برتر: مسیرها، خطرها، راهبردها

 

ایلان ماسک همچنین چند کتاب در زمینه هوش مصنوعی معرفی کرده است که از آن‌ها می‌توان به کتاب «هوش برتر: مسیرها، خطرها، راهبردها» اشاره کرد. این کتاب سوالات مربوط به آینده زندگی هوشمند در جهانی که شاید ربات‌ها از انسان‌ها باهوش‌تر شوند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

اختراع نهایی ما: هوش مصنوعی و پایان عصر بشر

 

ایلان ماسک در مورد این کتاب که درباره هوش مصنوعی نوشته شده است، با انتشار توییتی در سال ۲۰۱۴ نوشت : کتاب اختراع نهایی ما که به بررسی خطرات و پتانسیل هوش مصنوعی می‌پردازد، ارزش خواندن را دارد.

 

زندگی ۳.۰: انسان بودن در عصر هوش مصنوعی

 

در این کتاب، مکس تگمارک که استاد دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است، در مورد تضمین آنکه هوش مصنوعی و پیشرفت فناوری برای زندگی انسان در آینده مفید باقی خواهد ماند، نوشته ‌.

 

صفر تا یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها یا چگونه آینده را بسازیم

 

پیتر تیل درس‌هایی را که از تاسیس شرکت‌هایی مانند پی پال و پالانتیر آموخته در این کتاب به اشتراک گذاشته است. ایلان ماسک درباره این کتاب گفته است: «تیل شرکت‌های موفق متعددی را تاسیس کرده است که کتاب صفر تا یک چگونگی انجام این کار توسط او را نشان می‌دهد.»

 

ارباب حلقه‌ها

 

به گفته ایلان ماسک، او در کودکی رمان‌های فانتزی و علمی-تخیلی زیادی مطالعه کرده ‌ که اثر کلاسیک جی.آر.آر تالکین یعنی سه‌گانه ارباب حلقه‌ها یکی از آن رمان‌ها و البته بهترینش بوده است.

‌ 

راهنمای مسافران کهکشان

 

در راستای مطالعه کتاب‌های فانتزی و تخیلی توسط ماسک، او در دوره نوجوانی کتاب «راهنمای مسافران کهکشان» را خوانده و حتی اظهار کرده است که فضاپیمای موجود در این کتاب، فضاپیمای علمی-تخیلی مورد علاقه او محسوب می‌شود.

 

بنجامین فرانکلین: یک زندگی آمریکایی

 

گفتنی است که کتاب‌های مورد علاقه ایلان ماسک تنها به موضوع فناوری و هوش مصنوعی محدود نمی‌شوند، او مطالعاتی در زمینه زندگینامه افراد نیز مانند کتاب «بنجامین فرانکلین: یک زندگی آمریکایی»، اثر والتر ایزاکسون انجام داده ‌ و خواندن کتاب‌های زندگینامه افراد موفق را به دیگران توصیه کرده است.

 

اینشتین: زندگی و جهان او

 

کتاب دیگری که ایلان ماسک از خواندن آن لذت برده است، کتاب زندگینامه آلبرت اینشتین به قلم والتر ایزاکسون است.

همواره اینشتین و زندگی پر فراز و نشیب او، مورد علاقه افرادی است که در زمینه تکنولوژی و صنعت مشغول به کارند. (تک‌فارس)

 

کدخبر: ۵۵۶۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر