کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۷۱۴
تاریخ خبر:

بالاخره کیت کجاست؟

بالاخره کیت کجاست؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا، عکس همسر ولیعهد بریتانیا را دستکاری شده خواندند و آن را از روی خروجی‌های خود حذف کردند

روزنامه هفت صبح| کیت میدلتون، شاهدخت ولز و همسر ولیعهد ویلیامز در اواسط ژانویه و همزمان با بستری شدن شاه چارلز در بیمارستان، تحت عمل جراحی شکم قرار گرفته بود و موضوع سلامتی کیت میدلتون از چندین هفته پیش تاکنون همچنان منشأ نگرانی‌هایی در بریتانیاست.

کیت

همسر شاهزاده بریتانیا برای اولین بار از زمان بستری شدنش در بیمارستان در روز یکشنبه در یک عکس رسمی که در حساب ایکس پرنس و پرنسس ولز با پیام تبریک روز مادر همرسان شده بود، ظاهر شد. این عکس کیت را نشان می‌دهد که لبخند می‌زند و با سه فرزندش روی یک صندلی چوبی در تراس نشسته است.

 

اما بررسی دقیق نشان می‌دهد که دست چپ شاهدخت با آستین لباسش همتراز و متناسب نیست. به‌همین دلیل خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس، رویترز و خبرگزاری فرانسه تصمیم گرفتند آن را از خروجی خود حذف کنند.خبرگزاری فرانسه خطاب به کاربران اعلام کرد: «معلوم شده که تصویر ارائه شده توسط کاخ کنزینگتون امروز (یکشنبه) از کیت و فرزندانش تغییر یافته و ویرایش شده است. در نتیجه (این عکس) از سرویس ای‌اف‌پی حذف می‌شود و دیگر نباید به هیچ‌وجه استفاده شود.»

 

آژانس آمریکایی آسوشیتدپرس نیز که پیش از همه عکس را برداشت، توضیح داد: «بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که منبع، تصویر را به‌گونه‌ای دستکاری کرده است که با استانداردهای عکس آسوشیتدپرس مطابقت ندارد.» به علاوه، خبرگزاری فرانسه می‌گوید کاخ کنزینگتون به درخواستش برای ارائه توضیح در این زمینه پاسخ نداده است. چندین رسانه دیگر نیز از نبود حلقه ازدواج در انگشت کیت ابراز شگفتی کردند.

 

این زن در سال‌۲۰۱۱ با شاهزاده ویلیام، وارث تاج و تخت بریتانیا ازدواج کرد. انتشار این تصویر پس از غیبت طولانی و غیرعادی کیت میدلتون در رسانه‌ها صورت گرفت و به‌نظر می‌رسد که کاخ سلطنتی با این کار قصد داشته به این نگرانی‌ها پاسخی داده باشد. در این عکس که به گفته کاخ سلطنتی توسط ویلیام گرفته شده، کیت با شلوار جین، پلیور و ژاکت تیره نشسته و سه فرزندش جورج، شارلوت و لوئیس او را احاطه کرده‌ و می‌خندند.

 

در پیام کوتاهی که با امضای کاترین همراه با عکس آمده، نوشته شده است: «از شما برای آرزوهای خوب و حمایت مداوم در دو ماه گذشته متشکرم. روز مادر را به همه تبریک می‌گویم.» کاخ توضیح داده که این عکس در اوایل این هفته در ویندزور گرفته شده است.

 

گفتنی است که آخرین حضور رسمی همسر شاهزاده ویلیام به مراسم عید کریسمس خانواده سلطنتی در ساندرینگهام، واقع در شرق بریتانیا در پایان دسامبر، یعنی دو ماه و نیم پیش برمی‌گردد. کاخ کنزینگتون در هفدهم ژانویه اعلام کرد که شاهزاده خانم یک روز قبل در درمانگاهی در لندن تحت عمل جراحی «برنامه‌ریزی شده» قرار گرفته است. کاخ علت عمل را مشخص نکرده، اما ارتباط آن با سرطان را رد کرده است.

 

به علاوه، دو هفته پیش یک ویدئو در فضای مجازی از یک خودروی شاسی بلند منتشر شد که خاله کیت پشت فرمانش نشسته بود و فردی شبیه به کیت را روی صندلی شاگرد می‌دیدیم. ابتدا ادعا شد که این فرد همسر ولیعهد است اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد که آن فرد، زنی دیگر است که شباهت بسیاری به کیت دارد و همین امر سبب شد تا بحث وجود بدلی برای کیت میدلتون هم در شبکه‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها انداخت.

 

با این حال، پس از جنجال‌های به پا شده و علامت‌های سوالی که اذهان و افکار عمومی را احاطه کرده‌ بود، کیت میدلتون، بابت ابهامی که عکسش ایجاد کرده است، عذرخواهی کرد. پرنسس ولز در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی کاخ کنزینگتون منتشر شده است، گفت: «مثل بسیاری از عکاسان آماتور، من هم گاهی اوقات ویرایش عکس را تمرین می‌کنم.»

 

اما گاهی که در این عکس به چشم می‌خورد را باید بزرگتر از یک ویرایش دم دستی و عادی قلمداد کرد. به بیان دیگر، عقلانی و منطقی به‌نظر نمی‌رسد که کیت دست خود را برای تمرین ویرایش عکس بردارد و دست فردی دیگر را جایگزین کند. با این تفاسیر و بسنده‌کردن خاندان سلطنتی به صدور بیانه کتبی در پاسخ به این پرسش‌ها، نگرانی‌ها و تئوری‌های توطئه در مورد سلامت کیت میدلتون، شاهزاده ولز مضاعف شده است. (یورونیوز، بی‌بی‌سی و هالیوود ریپورتر)

 

کدخبر: ۵۵۴۷۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر