کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۸۱
تاریخ خبر:

فوری | مرگ سه سرباز در حمله به پایگاه آمریکا

فوری | مرگ سه سرباز در حمله به پایگاه آمریکا

رسانه‌های آمریکایی خبر دادند سه نظامی این کشور در حمله پهبادی به پایگاهی واقع در مرز سوریه و اردن کشته شده‌اند

در حمله پهپادی به یک مقر نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، همچنین ۲۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرده، مدعی شد این حمله پهپادی «بسیار دردناک و غمگین» که شب گذشته و به پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال‌شرق اردن و نزدیکی سوریه صورت گرفته، توسط نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد مسئولان این حمله را «در زمان و به شیوه‌ای مناسب پاسخگو خواهد کرد».

وزارت دفاع آمریکا نیز این حمله را «نمونه یک تشدید خطرناک در امور منطقه» دانست.

مقاومت اسلامی عراق امروز مسئولیت انجام پنج حمله به پایگاه‌های آمریکایی را در سوریه، عراق و تاسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برعهده گرفت.

از زمان آغاز جنگ جدید غزه، این نخستین مورد از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در منطقه است. به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی موفق به رهگیری پهپاد نشده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند وضعیت پرتنش منطقه را ملتهب‌تر از قبل کند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی به تکرار مدعی شده‌اند خواستار گسترش درگیری‌های غزه و بدل‌شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر نیستند.

با آغاز جنگ غزه، جنبش‌های مقاومت منطقه پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده‌اند. به گفته پنتاگون، این حملات تا پیش از حمله امروز کشته‌ای به دنبال نداشت اما به مجروح‌شدن حدود ۷۰ نظامی آمریکایی منجر شده بود.

دولت اردن اما روایت آمریکا از محل وقوع حمله را تکذیب کرد و گفت حمله‌ای به خاک اردن صورت نگرفته و این حمله به پایگاه «التنف» در سوریه انجام گرفته است.

پایگاه التنف، محل استقرار نظامیان آمریکایی در مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن است

کدخبر: ۵۵۳۱۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر