کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۲۵۴
تاریخ خبر:

دردسرهای دختر‌ کوچک‌ رئیس‌جمهور

دردسرهای دختر‌ کوچک‌ رئیس‌جمهور

مروری بر زندگی اشلی بایدن؛ از اعتیاد تا فرار مالیاتی.

روزنامه هفت صبح| فرزندان سیاستمداران همیشه در تیررس رسانه‌ها بوده‌اند، آمریکا هم از این قاعده مستثنا نیست، به ویژه فرزندان جو بایدن که به دلایل متعددی در طی سالیان طولانی فعالیت نیم قرنی پدرشان در عرصه سیاست، در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. گفتنی است جو بایدن دو بار ازدواج کرده و او سه فرزند از ادواج اول و یک فرزند از ازدواج دوم خود دارد.

 

بو و هانتر دو فرزند پسر و نائومی و اشلی دو دختر او هستند. در دسامبر ۱۹۷۲ بو، هانتر و نائومی و مادرشان که به منظور خرید درخت کاج کریسمس از خانه خارج شدند، تصادف شدیدی کردند و در این تصادف سهمگین همسر بایدن و دختر کوچکش نائومی به کام مرگ رفتند و بو دچار شکستگی شدید جمجمه شد. پس از این حادثه، جو با جیل بایدن، بانوی اول فعلی آمریکا، ازدواج کرد. اشلی آخرین فرزند جو بایدن و تنها فرزندش از ازدواج دوم اوست.

 

رسوایی بدهی مالیاتی
به گزارش نیویورک پست، دختر ۴۲ ساله جو بایدن پس از اینکه در ۱۸ دسامبر مشخص شد که از سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵۰۰۰ دلار بدهی مالیات بر درآمد دارد، بار دیگر به تیتر خبرها بازگشته است. البته او با رسوایی غریبه نیست و این اولین باری به شمار نمی‌رود که نامش بر‌سر زبان‌ها و صدر اخبار شنیده و دیده می‌شود. 


ژست انسان‌دوستی با چاشنی کوکائین 
او برخلاف برادرانش وارد امور سیاسی و نظامی نشد و از ابتدا میل به شرکت در امور فرهنگی و اجتماعی داشت. به همین دلیل در طول سال‌های گذشته او در انجمن‌های کارگری، کودکان بی‌سرپرست، فقرزدایی از اقشار ضعیف جامعه و آموزش‌ به افراد بی‌سواد و کم سواد فعالیت کرد.

 

منتقدان همیشه اشلی را متهم می‌کردند که انجام این امور و مشارکت در کارهای عام‌المنفعه از سوی او یک حرکت تبلیغاتی و تصنعی است. از سوی دیگر مدیران خیریه‌ها و انجمن‌ها هم همیشه بر‌سر جذب اشلی رقابت داشتند چون حضور او در انجمنی همیشه به مثابه کمک‌های مالی سخاوتمندانه سران حزب دموکرات از خانواده کلینتون گرفته تا باراک و میشل اوباما بود.

 

سرانجام تصویری از یک دوربین مداربسته که در آن اشلی را در حال مصرف کوکائین نشان می‌داد سبب شد پرونده دستگیری او در نوجوانی برای خرید و فروش و مصرف ماریجوانا هم دوباره رسانه‌ای شود و سبب شد اشلی از تمام خیریه‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد و عام‌المنفعه استعفا دهد و با حضور جو بایدن در افتتاحیه مراسم خط طراحی لباس و مد خودش را راه‌اندازی کند.

 

سال‌های نخست زندگی 
اشلی بایدن تنها فرزند جو بایدن و جیل بایدن و خواهر ناتنی هانتر بایدن و بو بایدن است. او در ۸ ژوئن ۱۹۸۱ متولد شد و مدرک کارشناسی‌اش را در رشته انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه تولین در نیواورلینز در سال ۲۰۰۳ و مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی را از دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۰ گرفت.

 

اشلی می‌گوید ابتدا می‌خواست روان‌درمانگر شود اما در نهایت پا جای پای پدرش گذاشت و سراغ سیاست‌گذاری عمومی رفت. او از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مدیر اجرایی مرکز عدالت دلاور بود و سپس کارش را رها کرد تا روی کارزار انتخاباتی پدرش تمرکز کند.

 

ازدواج 
اشلی بایدن در سال ۲۰۱۲ با دکتر هوارد کرین‌ که بو بایدن آنها را به هم معرفی کرده بود، ازدواج کرد. کرین متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک در بیمارستان دانشگاه تامس جفرسون در فیلادلفیا است.

 

رسوایی مواد مخدر
در سال ۲۰۰۹، مردی که ادعا می‌کرد دوست اشلی بایدن است، سعی داشت ویدئویی را به قیمت ۲ میلیون دلار بفروشد که به گفته او، اشلی بایدن را نشان می‌داد که در یکی مهمانی خانگی کوکائین مصرف می‌کند.

 

وکیلی که نماینده این مرد بود، حدود ۹۰ ثانیه از فیلمی ۴۳ دقیقه‌ای را به نیویورک پست نشان داد و گفت این فیلم قانونی گرفته شده ‌ و اشلی مطلع بود که از او فیلم گرفته می‌شود. نیویورک پست بابت آن ویدئو پولی نپرداخت‌ اما به نوشته این نشریه، آن ویدئو اشلی بایدن را نشان می‌داد که یک نی قرمز را از دهانش درآورد، روی میزی خم شد، نی را داخل سوراخ بینی‌اش برد و ردیف‌هایی از پودر سفید را توی بینی‌اش کشید.

 

گفت‌و‌گوهای ویدئو زیاد مفهوم نیست، اما زن چند بار به مواد مخدر اشاره می‌کند. یکی از وکلایی که این ویدئو را به نیویورک پست نشان داده بود، گفت در بخشی از ویدئو، او شکایت می‌کند که مواد کافی نیست و درباره پدرش حرف می‌زند.

 

پس از این ماجرا، مشخص شد که اشلی بایدن هنگامی که در تولین بود، به‌دلیل همراه داشتن ماریجوانا بازداشت شده بود، اما هرگز متهم نشد. این سومین رسوایی او به دلیل مصرف مواد مخدر به شمار می‌رفت.

 

سرقت دفترچه خاطرات 
در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ جو بایدن، محتویات دفترچه خاطرات اشلی به دست پراجکت وریتاس، یک وب‌سایت خبری محافظه‌کار که با مجموعه‌ای عملیات مخفی علیه گروه‌های دموکرات و سازمان‌های رسانه‌ای جریان اصلی، افتاد‌.

 

این وب‌سایت بخش‌هایی از دفتر خاطرات اشلی بایدن را منتشر نکرد‌ اما یک وب‌سایت محافظه‌کار دیگر ده‌ها صفحه دست‌نویس از این دفترچه را در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰، پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، منتشر کرد. انتشار دفترچه خاطرات به‌خصوص به‌دلیل متنی توجه‌برانگیز شد که اشلی درباره «دوش گرفتن با پدرش» نوشته بود، وقتی دختری خردسال به حساب می‌آمد.

 

پراجکت وریتاس این دفترچه را از یک افشاگر در سازمان خبری دیگری گرفته بود که از انتشارش امتناع کرده بود. این خبرگزاری مدعی بود که از محل دفترچه مطلع است و آن فرد افشاگر فایل صوتی دارد که اشلی تایید می‌کند دفترچه متعلق به اوست.

 

سال گذشته، ایمی هریس و رابرت کرلندر  اتهام سرقت دفترچه اشلی بایدن را پذیرفتند. کرلندر، به‌عنوان بخشی از توافق با دادگاه، پذیرفت با ماموران فدرال همکاری کند که مشغول تحقیق‌اند پراجکت وریتاس چگونه این دفترچه خاطرات را خریده بود.

 

کدخبر: ۵۵۲۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر