کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۵۵۳
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۶۴ | از‌ بیتل‌های‌ ایرانی‌ چه‌ می‌دانید؟

 روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 64 | از‌ بیتل‌های‌ ایرانی‌ چه‌ می‌دانید؟

گاردن پارتی بزرگ استخر تهرانپارس؛ تدانسان، ‌آتش بازی، غذاهای ایرانی و اروپایی و چینی، قایق‌رانی و...

هفت صبح|  9شهریور 1343. در صفحه اول تیتر آشنایی می‌بینیم ازآن تیترها که مدام در ایران تکرار می‌شود. ارتباط آتشفشان دماوند با زلزله‌های اخیر تهران. یک کارشناس توضیح داده که آخرین فعالیت آتشفشان دماوند به دو میلیون سال قبل بر می‌گردد و ربطی به زلزله‌ها ندارد. در صفحه 3 آگهی گاردن پارتی بزرگ استخر تهرانپارس کار شده که در توضیحاتش نوشته شده: ‌تدانسان، ‌آتش بازی، غذاهای ایرانی و اروپایی و چینی، قایق‌رانی و... باغ گلستان در سلسبیل هم آگهی زده برای گاردن پارتی آخر هفته با حمایت مالی بیسکوییت گرجی! کلا گاردن پارتی که چیزی در ردیف پیک‌نیک‌های محدود محسوب می‌شده آن زمان طرفدار داشته.

 

صفحه 4 گزارش شده که بنا به تحقیقات یک هیات آلمانی رودخانه بزرگی در عمق 300 متری رفسنجان در جریان است. داستان چاهی به نام چاه دریبا که می‌گویند 100متر عمق دارد و در سال 1335 دو نفر زیر نظر شهردار با طناب به پایین فرستاده شدند که پس از طی مسیری سنگی را پایین می‌اندازند و آن‌چنان صدای مهیبی منعکس می‌شود که با اضطراب خواهان بازگشت به سطح زمین می‌شوند!

 

الان اگر به ویکی پدیا رجوع کنید با مطالب مفصلی درباره چاه دریای رفسنجان روبه‌رو خواهید شد و این که در حال حاضر محل ماجراجویی غارنوردان است. جسد کاظم نظری شاگرد آرایشگری که در خیابان ناصر خسرو کار می‌کرد در خانه‌اش در کوچه کاشی خیابان ایرانمهر کشف شده است. آگهی افتتاح چلوکبابی کسری در خیابان پهلوی کار شده است. بالاتر از پمپ‌بنزین. پس پمپ بنزین ولیعصر سر زرتشت از همان زمان‌ها وجود داشته است. اردشیر زاهدی (سفیر ایران در انگلیس) هم برگشته تهران برای سالگرد درگذشت پدرش فضل‌الله زاهدی. 

 

 10 شهریور 1343. گزارش مفصلی کار شده از گروه‌های موسیقی پاپ که در ایران به تقلید از شهرت بیتل‌ها و رولینگ استونز راه افتاده. طبق این گزارش دو گروه الان بیشترین طرفدار را دارند.یکی گروه موسیقی رامسر و دیگری اعجوبه‌های میموزا! از قرار ارکستری که در رامسر می‌زند راه و رسم رولینگ استونز را در پیش گرفته. اعضای این گروه همگی زیر 20 سال بوده و در اصل کارگر مکانیک ماشین هستند و تمریناتشان در گاراژ بوده است.

 

اما ارکستر اعجوبه‌ها خودشان را با بیتل‌ها مقایسه می‌کنند و همگی هم دانشجو هستند. مدیریت این گروه 5 نفره بر عهده جمشید علیمراد است. هیچکدام از اعضای این گروه به خارج از کشور نرفته‌اند اما مدام صفحات روز موسیقی راک و توییست را گوش می‌کنند و تمرین می‌کنند. گزارشگر گفته که در اجراهای اعجوبه‌ها شنوندگان و شرکت‌کنندگان از خود بی‌خود می‌شوند و فریاد می‌زنند و از این جور چیزها!

 

در جست‌وجوی نام جمشید علیمراد به چنین توصیفی رسیدم: ‌جمشید علیمراد با نام هنری جیمی مراد زاده ۱۲ اسفند ۱۳۲۲ در تهران درگذشته ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ در لس آنجلس، خواننده ایرانی، ساکن لس آنجلس بود. او ترانه‌هایی، چون شکار آهو، جشن ما، بادبادک‌ها و ایرانِ من و چند آلبوم شاد را منتشر کرده‌است. او در دهه ۴۰ خورشیدی با گروه اعجوبه‌ها به شهرت رسید؛ به‌طوریکه نشریه‌های پر تیراژ آن روزگار از جمشید و همراهانش در اعجوبه‌ها با عنوان بیتل‌های ایرانی نام می‌بردند.

 

او در اوایل دهه ۷۰ میلادی روانه آمریکا شد و در همان سال‌های اول به صحنه‌های بزرگ جهانی راه یافت.جیمی مراد در آتلانتیک سیتی و لاس وگاس، در کنار دین مارتین، سامی دیویس جونیور و حتی تام جونز به‌عنوان گشاینده صحنه‌ها وارد میدان شد و در مدت کوتاهی اسطوره‌های موزیک آمریکا، از وی سخن گفتند و نشریات مختلف لاس وگاس، آتلانتیک سیتی، نیویورک و لس آنجلس با او گفت‌وگوهایی به‌عمل آوردند.

 

یدالله سارق اهل تربت حیدریه هم  داستانی برای خود داشته. او بعد از چند سرقت، شبی که از خانه آخرین قربانی خود دزدی می‌کرده متوجه می‌شود که مرد صاحبخانه از خواب بلند شده و به او خیره شده است. یدالله هم خود را از تک و تا نمی‌اندازد و شروع می‌کند به رقصیدن و ادا درآوردن تا صاحبخانه در حس میان خواب و بیداری گرفتار شود و دوباره بخوابد ...یدالله بالاخره دستگیر شده است.

 

کدخبر: ۵۶۵۵۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر