کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۲۵۸
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۶۲| اشک‌های عادل و نگرانی‌های احمد آقا

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 62| اشک‌های عادل و نگرانی‌های احمد آقا

پلیس با پیدا کردن آثار خراش و کبودی در بدن مقتول ایده قتل او توسط عادل را پیگیری کرد

هفت صبح| چهارم شهریور 1343. نخست‌وزیر گفته که زمین منطقه جلالیه به پارک شهری بدل می‌شود. خب این همان پارکی است که بعدها با نام فرح و بعد از انقلاب با نام پارک لاله مشهور است. صفحه سه گروه سینمایی مولن روژ یک مسابقه برای تعیین اسم فیلم جیبی پر از معجزه برگزار کرده و از خوانندگان خواسته بین پنج تا اسم جیبی پر از معجزه، ‌آنی سیب فروش، ‌آنی گدا و معجزه سیب یک اسم را انتخاب کنند. خب می‌دانیم که این فیلم مشهور پرفروش با اسم معجزه سیب اکران شد و بازسازی آن توسط فردین با نام گدایان تهران هم فیلم پرفروشی بود.

 

محمد متولی باشی نماینده مجلس از حوزه مشکین‌شهر در یک سانحه رانندگی در حوالی رشت یک دست خود را از دست داده است. داستان زنی به نام گلی که 22 روز قبل در تهران ناپدید شده هم جالب بوده است. حمدالله قوت‌لو همسر گلی اتفاقی در حال جست‌وجوی کیف زن گمشده‌اش بوده که آدرسی را مربوط به یک راننده تاکسی به نام احمد فتاحی ساکن خیابان خواجه نظام‌الملک پیدا می‌کند و به سراغ او می‌رود و آنجا متوجه تلاش راننده برای  پنهان کردن عکسی از همسر او یعنی گلی می‌شود. با سروصدای حمدالله، ‌پلیس وارد عمل می‌شود و احمد فتاحی را دستگیر می‌کند. 

 

احمد فتاحی اما می‌گوید درست است که مدتی با گلی آشنا شده بود و با هم در خیابان‌های تهران به گردش می‌پرداختند و معاشرت نزدیک داشته‌اند، اما چندین روز قبل خودش گلی را در خیابان سلسبیل با یک مرد دیگر دیده (گلی خانم چقدر بازیگوش بوده) و بعد گلی قول می‌دهد که روز بعد ماجرا را برای احمد توضیح دهد و به سرعت می‌گوید که این مرد (مرد سوم) مامور اجرائیات است!

 

برای فردای آن روز با هم در جلوی یک سینما قرار گذاشته بودند که خبری از گلی نشده تا به امروز. خلاصه الان هم حمدالله همسر گلی و هم احمد آقا راننده تاکسی و هم پلیس در جست‌وجوی خانم 20 ساله تهرانی هستند. اسامی 30 نفر برای برگزاری اردوی فوتبال  جهت اعزام به المپیک اعلام شده که خبری از آن شش یاغی مشهور شاهین در این فهرست نیست. جلال طالبی و پرویز قلیچ خانی و ساعدی و کامبیز جمالی و امیرآصفی و نیرلو و عزیز اصلی مهم‌ترین بازیکنان این تیم هستند. 

 

پنجم شهریور 1343. فیلم آقای  قرن بیستم ساخته سیامک یاسمی و با بازی محمدعلی فردین و پوران با استقبال خوب در گیشه‌ها روبه‌رو شده است. عروس فرنگی و شیطان در می‌زند دیگر فیلم‌های ایرانی روی پرده هستند. مشعل المپیک در راه رسیدن به توکیو از تهران گذشته و در مراسمی در استادیوم فرح (تختی سال‌ها بعد) بدرقه شده است. در این مراسم 14 تا جیپ که هرکدام به اسم یکی از قهرمانان مزین شده بود حضور داشتند که اولین جیپ نام غلامرضا تختی را بر خود داشت.

 

به وضوح تختی مهم‌ترین چهره ورزش ایران در نیمه اول دهه چهل بوده است. ماجرای قتل نسرین توسط عادل کوتوالی پسر هجده ساله‌ای که بعدها و در حین محاکمه به دون ژوان تهران مشهور شد در صفحه 10 منعکس شده است و متهم گفته که نمی‌داند چه اتفاقی افتاده و قبل از این با 40 دختر دوست بوده و هیچ وقت این مسائل پیش نمی‌آمده.

 

خانواده عادل به پلیس گفته‌اند که او به آنها گفته که دختری که با او بوده از پنجره به پایین پرت شده است‌. پلیس با پیدا کردن آثار خراش و کبودی در بدن مقتول ایده قتل او توسط عادل را پیگیری کرده‌ که خب بعدها تایید می‌شود. نصرالله شعبانی هم به جرم کشتن 8 زن و بچه با تفنگ در یک نزاع طایفه‌ای در اطراف اراک به اعدام محکوم شده است.

 

کدخبر: ۵۶۵۲۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر