کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۲۷
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۵۸ | هما و عروس فرنگی

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 58 | هما و عروس فرنگی

داستان هما زن زیبای 27 ساله اهل زنجان و عاقبت شومش

هفت صبح| ‌دوشنبه 26 مرداد 1343. خبر مهم صفحه اول تعیین قیمت بلیت هواپیما بر‌ای مسافرین تهران به سمت مسکو و بالعکس است که از قرار 144 دلار تعیین شده است. تپه‌های  مارلیک ساخته ابراهیم گلستان هم از قرار در جشنواره ونیز برنده جایزه شده است که در صفحه اول منعکس شده است. دوره دبیرستان هم به یک دوره 8 ساله ابتدایی و 4 ساله متوسطه قرار است تغییر پیدا کند.

 

فیلم عروس فرنگی با شرکت وحدت و پوری بنایی و سپهرنیا قرار است از روز 28 مرداد به سینماهای تهران بیاید. غلامرضا عرب و گل محمد ترحمی دو کارگر ساده موزاییک سازی در سمنان بودند که برنده جایزه 200 هزار تومانی بخت‌آزمایی شده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهند زندگی جدیدی را برای خود برپا سازند.  در مورد اسم این دو نفر جست‌و‌جو کردم به یک گل محمد ترحمی رسیدم که در سمنان یک شرکت فعال در ساخت کالاهای بتونی و سیمانی و گچی دارد. 

 

به نظر می‌رسد گل محمد به هدف خودش دست یافته است. از غلامرضا عرب سرنخ مشخصی پیدا نکردم. ستوان امینیان و ستوان ابوالحسن پازوکی برای یک دوره مبارزه با قاچاق مواد مخدر راهی آمریکا شده‌اند و در مراسم تودیع‌شان سپهبد نصیری هم حضور داشته که آن دوران رئیس شهربانی بوده است.

 

سید هلال نامداری شهروند نمونه‌ای بود که پس از ازدواج هوس تجدید فراش کرد و با گرفتن شناسنامه‌های جعلی دوتا از اقوام همسرش را مخفیانه به عقد خود درآورد اما در نهایت رسوا شد و کارش به دادگاه کشیده شده است. منوچهر اقبال و یک گروه هفت نفره از مدیران شرکت نفت هم عازم شوروی شده‌اند.

 

سه‌شنبه 27 مرداد. روز قبل از سالگرد 28 مرداد است اما طنین ماجرا در روزنامه امروز خیلی زیاد نیست. یک مقاله و چند خبر کوتاه در صفحه آخر مبنی بر شادباش حزب ایران نوین به محمدرضا. هنوز آن فرهنگ فوق چاپلوسی دهه پنجاه در روزنامه‌های ایرانی نهادینه نشده است. در صفحه 4 مدهای لباس امسال را مطرح کرده‌اند و نویسنده نوشته که این مدلباس‌ها انگار متعلق به ساکنین سیاره‌های دیگر هستند.

 

راستش به نظر ما که خیلی معقول و معمولی بود. نویسنده این گزارش خبر ندارد که در سال 2024 مشاهیر آمریکا و اروپا چه می‌پوشند. کاش می‌شد آخرین لباس جاستین بیبر را برایشان فرستاد تا این قدر ناشکری نمی‌کردند. خبری در صفحه هفت کار شده که در یک مسابقه زبان فرانسه میان دانش‌آموزان آمریکایی و فرانسوی و بقیه کشورهای خارجی مقیم آمریکا، خانم ماری نراقی فرزند کاظم نراقی در بین 255 نفر مقام اول را به دست آورده‌اند و یک دختر خانم فرانسوی دوم شده‌اند. کل خبر البته کمی مشکوک است اما به هرحال!

 

یک راننده تاکسی به اسم حسین جاسم یک خانم آمریکایی به نام فلوریندا را در خیابان ایرانشهر سوار می‌کند و به هنگام گرفتن کرایه از او متوجه اسکناس‌های او می‌شود و کیف را می‌قاپد و فرار می‌کند. خانم فلوریندا فارسی بلد نبودند اما خال بزرگ بالای لب راننده موجب گرفتاری و دستگیری او می‌شود.

 

و بالاخره داستان هما زن زیبای 27 ساله اهل زنجان که سال‌ها قبل در مخالفت خانواده با ازدواج او و یک پسر جوان، ‌نقشه فرار از زنجان را می‌کشند و به تهران می‌آیند و در یک مسافرخانه کثیف ساکن می‌شوند اما پسر بعد از دو هفته او را رها می‌کند و هما که با مردی شیاد به نام پرویز آشنا می‌شود و پرویز او را به هروئین معتاد و سپس او را جزو باند توزیع هروئین قرار می‌دهد. همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم که هما که در منطقه اوشان اقامت داشت بر اثر اوردوز تزریق هروئین جان باخته است.

 

کدخبر: ۵۶۴۷۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر