کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۲۸
تاریخ خبر:

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۵۵| راز‌ سلامت پیر حسینعلی

روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 55| راز‌ سلامت پیر حسینعلی

عملیات برای مقابله با جمعیت سگ‌های ولگرد و تغییر جنسیت طیبه کرم رضایی دختر 15 ساله‌

هفت صبح| ‌19 مرداد 1343. خبر جالب در صفحه اول درگذشت سروان بیوک حسن زاده افسر رسته مخابرات ارتش بود که در یک سانحه رانندگی در آذربایجان فوت کرده بود. ‌در خبر این‌گونه ذکر شده که این مخترع جوان ابزاری الکترونیکی  را اختراع کرده بود که با استفاده ازآن، وسایل نقلیه بدون سرنشین تا 300 متر قادر به حرکت و هدایت بودند و همین طور وسیله خاصی را برای هدایت موشک‌ها ساخته بود.

 

 فیلم مشهور جویندگان ساخته کلاسیک جان فورد در دوتا سینما اکران شده است با عنوان در جست‌وجوی خواهر. به عنوان یک وسترن کاملا معمولی.در همین تابستان شما می‌توانستید فیلم‌های زندگی شیرین، ‌یوزپلنگ، سرگیجه، ‌جویندگان، ‌لارنس عربستان، شکوه علفزار، ‌وست ساید استوری و.... را روی پرده سینماهای تهران به صورت دوبله ببینید. بعید است آن دوران تماشاگران متوجه شانس بزرگشان بوده باشند.

 

 ابوالفضل شهابی، دانش‌آموز سال آخر دبیرستان در سمنان و پسرعمویش حسن شهاب که کارمند شرکت تلفن در تهران بوده مشترکا با خرید چند بلیت  برنده جایزه بلیت بخت آزمایی می‌شوند و 200هزار تومان را بین خود تقسیم کرده‌اند. عبدالرحمن فرامرزی در ادامه سفرنامه‌های خواندنی‌اش از مسافرت از طریق جاده هراز گفته که هرچند به اندازه جاده چالوس قشنگ نیست اما امتیازات خودش را دارد. او همچنین مفتون زیبایی نوشهر شده و گفته که در وصف نمی‌گنجد.

 

 کیهان گزارش جالبی کار کرده از حضور 5 هزار کارگر مهاجر در کوهستان‌های آذربایجان که به جمع‌آوری بوته گون و سپس استخراج کتیرا مشغولند. کارگرهایی از کرمان و یزد. یک نوعروس جوان به نام معصومه صدیقه از سه راه تهرانپارس برای رفتن به بیمارستان امیراعلم تاکسی می‌گیرد اما تاکسی او را به بیابان‌های منطقه می‌کشاند و قصد تعدی به او را داشته که یک گشت ژاندارمری متوجه مسیر زیگراگ تاکسی می‌شود(به خاطر درگیری راننده که نامش علی دانش بوده با مسافر) و به داد زن می‌رسد. 

 

شهرداری تهران در ادامه عملیات برای مقابله با جمعیت  سگ‌های ولگرد طرحی را راه‌اندازی کرده که مردم می‌توانند سگ‌های ولگرد را به دام بیاندازند و آنها را به مراکز شهرداری تحویل بدهند و پولی هم دریافت کنند و تا به امروز 1300 سگ این گونه خریداری شده تا با تزریق برخی سموم آنها را معدوم کنند.  

 

طیبه کرم رضایی دختر 15 ساله‌ای بوده که با عمل جراحی تغییر جنسیت داده و به یک پسر به نام علی تبدیل شده است. تیم ملی ایران هم درآخرین بازی دوستانه‌اش در شوروی از تیم باشگاهی چرناموروف یک بر صفر شکست خورده است. 

 

‌20 مرداد 1343. در صفحه 3 روزنامه کیهان عکسی از جوانی به نام تورج وثیق پسر غلامرضا وثیق (وکیل دادگستری) چاپ شده که خبر از موفقیت این جوان برومند در امتحانات دانشگاه معدن در پاریس می‌دهد. اسم تورج وثیق را جست‌وجو کردیم و به نویسنده کتابی با عنوان زبان‌های برنامه‌نویسی کامپیوتر رسیدیم و خب نمی‌دانیم این تورج وثیق همان است یا نه. 

 

گزارشی از پیرمردی به نام پیرحسینعلی ساکن دشت خاکی اطراف شهرکرد منتشر شده که از قرار 135 سال سن دارد و هنوز هم روزی 12 ساعت سر زمین کار می‌کند و به خبرنگار کیهان گفته که رمز سلامتش شادمانی و خوردن روغن بختیاری و دل نباختن به زنان است. البته که او یکبار ازدواج کرده و شش تا بچه و چندتا نوه داشته. چهار تا از فرزندانش و البته همسرش سال‌هاست که درگذشته‌اند و ازآن پس پیرحسینعلی مجرد بوده است...

 

فیلم ایرانی آلیش دختر کولی اکران شده با بازی روفیا‌،‌ واهیک‌، سونیا‌،‌ روزا و صابر آتشین(پدر گوگوش). شهرداری گفته که با گرانفروشی کالباس و همین طور افزایش نرخ آبجو به شدت مقابله خواهد کرد. عبدالعظیم ولیان هم یک خبر سفارشی کار کرده که طی آن او توانسته در حین انجام خدمت به عنوان مدیرکل  بازرسی وزارت کشاورزی  و بادرجه سرگردی، دکترای علوم سیاسی خود را نیز اخذ کند.

 

خب ولیان با همین کارها به سرعت در پهنه سیاسی پهلوی صعود کرد و بعدها نایب تولیت آستان قدس رضوی شد و استاندار خراسان. در دوره ازهاری به زندان افتاد و در شلوغی‌های 22 بهمن از دست انقلابیون و حکم اعدام قطعی فرار کرد و در سال 1373 در آمریکا و در سن 69 سالگی درگذشت.

 

 یک اتوبوس مسافربری هم در سر پل رودهن در راه بازگشت به تهران به درون دره سقوط می‌کند و 35 مسافرش مصدوم و مجروح می‌شوند. یک راننده اتوبوس دیگر برای کمک به مسافرین توقف می‌کند اما راننده این اتوبوس هم با دیدن قیافه‌‌های خونین مسافران از حال می‌رود و به بیمارستان منتقل می‌شود!

 

کدخبر: ۵۶۴۳۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر