کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۰۰۷
تاریخ خبر:

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- ۳۹ | پسرعموهای عاشق‌پیشه

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش- 39 | پسرعموهای عاشق‌پیشه

وقتی زنان مایو‌پوش از چنگ ماموران بندرپهلوی فرار کردند

هفت صبح|  پنجشنبه 11 تیرماه. امروز بین‌التعطیلین بوده اما کیهان چاپ شده است. عکس ملاقات ایوب‌خان رئیس‌جمهور پاکستان با محمدرضا  و حسنعلی منصور در آن بالا جاخوش کرده و کلی خبرهای حوزه بین‌المللی که تیتر یک و دو روزنامه است. تیتر مهم دیگر صفحه سفر پانصد هزار تهرانی به سمت شمال و اماکن مذهبی به خاطر تعطیلات اربعین بوده است و این که نصف میوه تهران راهی شمال شده است و در 7 تصادف جاده‌ای هم هشت نفر کشته شده‌اند و 24 نفر مجروح. نوشته‌اند که 50 هزار نفر عازم مشهد بوده‌اند و چهل هزار نفر هم به قم رفته‌اند.

 

عکس بسیار خوبی هم از سقوط یک اتومبیل به رودخانه هراز کار شده  که از قرار دو نفر هم کشته شده‌اند. کلمه مایو برای خبرنگاران روزنامه مشخص است که وسوسه کننده بوده است. امروز هم یک خبر و تیتر مایویی داریم: زنان مایو پوش از چنگ ماموران بندرپهلوی فرار کردند. از قرار برای تعطیلات 100 هزار مسافر وارد بندر پهلوی شده‌اند و مسئولین شهر تردد زنان مایوپوش در فضای عمومی را ممنوع کرده بودند!

 

چند تا خبرنگار کیهان سفر کرده‌اند به شهرهای حاشیه کویر مثل نائین و زواره و اصفهان و گزارشی از مردم کویرنشین تهیه کرده‌اند که تیترش این‌گونه است: ‌در حاشیه کویر مردها هفت زن می‌گیرند تا کمک خرجشان باشند. آقایی به نام احمد علی اسماعیلی شیرازی  که شغل اصلی‌اش گچ بری بوده  در کرمان با دختر خانمی به نام پوران بسترداری ازدواج کرده و در شب عروسی به او می‌گوید که حمام برود.

 

وقتی دختر خانم در حال حمام بوده، ‌احمدآقا همه جهیزیه را بار وانت می‌زند و فرار می‌کند. از قرار او در شاهرود هم پرونده‌های کلاهبرداری داشته و حالا مشخص شده که در 23 شهر سابقه تبهکاری دارد. آگهی جالبی کار شده با عنوان شیرخشت طبیعی افغانستان که معالج  کلیه دردها عنوان شده است.

 

جلال طالبی ستاره تیم ملی فوتبال هم به محض ورود به تهران از هند، ‌بستری شده و مورد جراحی آپاندیس قرار گرفته است.

 

آگهی جالبی هم کار شده برای فروش مجلات کمیاب. یعنی سال 43 هم  کلکسیونرها دنبال مجلات قدیمی بوده‌اند:‌دوره 18 ساله مجله یغما، دوره 32 ساله مجله  ارمغان، 150 شماره روزنامه باباشمل و....یک داستان جالب هم در صفحه 12 کار شده. دو پسرعموی روستایی به نام‌های علی اکبر و یارعلی که دوستان صمیمی هم بودند همزمان عاشق یک دختر 16 ساله به نام نرگس می‌شوند. هر دو با هم به خواستگاری دختر می‌روند و قرار می‌گذارند هرکدامشان را که دختر و خانواده‌اش انتخاب کرد آن یکی از حق و حقوق (!) خود بگذرد و به زندگی خودش مشغول شود.

 

دختر اما نمی‌تواند بین این دو پسر عمو انتخابی انجام دهد چرا که از هردوی آنها خوشش می‌آمده است (!) تا این که یک جوان سومی پیدا می‌شود و نرگس که از قرار گرفتن در دوراهی عشقی درمانده شده بود به این جوان بله می‌گوید.  پسر عموها که در ناامیدی غوطه‌ور بودند با هم به صحرا می‌روند و از یک درخت مشترک خودشان را حلق آویز می‌کنند. این اتفاق در 150 کیلومتری کرمانشاه رخ داده است. 

 

شنبه 13 خرداد 1343. 500 هزار مسافر و 50 هزار اتومبیل با پایان تعطیلات به تهران بازگشته‌اند و شهر را شلوغ کرده‌اند‌‌. صفحه هشت کمیک استریپ جیمزباند به شکل پاورقی شروع شده است. تبلیغ شیرخشک گی‌گز و استکان‌های نشکن آرکوروک منتشر شده است. جدول حقوق کارمندان دولت منتشر شده که طبق آن حقوق پایه لیسانسیه‌ها از 650 تا 1410 تومان (متناسب با پایه و رتبه کارمندی) و حقوق مهندس‌ها از 1080 تا 2100 تومان.

 

در خانه پلاک 18 ده متری اول خیابان سمنگان در محله نارمک یک مادر 35 ساله به نام اقدس (اسم خانوادگی‌اش از صفحه روزنامه محو شده است) در غم مهمانی رفتن‌ها و رقص‌های دختر نوجوانش خودکشی کرده است. او با طناب سفید خود را از پنجره آشپزخانه حلق‌آویز کرده بود.

 

در قریه هریس اهر یک ماده گرگ در انتقام کشته شدن بچه‌هایش به اهالی قریه حمله کرده و شش نفر را به سختی مجروح کرده است. دکتر شفیع‌زاده هم در بیمارستان علیرضا پهلوی اولین عمل قلب باز را در تهران انجام داده است که اتفاق مهمی در عرصه پزشکی ایران محسوب می‌شده است. بیمار دانش آموز هجده ساله‌ای بوده به نام حسن شیرازی. همین دیگر. خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۶۲۰۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر