کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۵۴۹
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۷ | یک کودک نابغه دیگر!

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-37 | یک کودک نابغه دیگر!

افزایش خطرناک نرخ طلاق، احساساتی‌ترین توصیف یکی از همسران فوتبالیست‌ها و...

هفت صبح|  دوشنبه اول تیرماه 1343. صفحه اول روزنامه به شکل کامل در اختیار پیروزی بزرگ تیم ملی ایران مقابل هند در شهر کلکته و صعود به المپیک 1964 رم است. هیجان در تمام صفحه مشهود است و در صفحات داخلی هم گزارش‌های مفصلی از این پیروزی درج شده. همایون بهزادی، دو گل و شیرزادگان، یک گل زدند تا ایران حریف را سه بر یک شکست دهد. ایران برای صعود به المپیک در شش بازی با پاکستان و عراق و هند در مجموع 14گل زد که یازده تای آن را بهزادی و شیرزادگان زدند و 3گل دیگر را برمکی و مهراب شاهرخی و مصطفی عرب زدند.

خبرنگار کیهان به خانواده‌های این فوتبالیست‌ها زنگ زده و با مادر حمید شیرزادگان و اعضای خانواده همایون بهزادی تماس گرفته؛ همین‌طور همسران حسن حبیبی و عزیز اصلی و محمد رنجبر. احساساتی‌ترین توصیف را همسر حسین فکری، سرمربی تیم ملی داشته که اشک‌ریزان گفته: «باور نمی‌کنم مردان من، مرد من، چنین پرآوازه شده باشند.» در سال 1342، 900نفر در تهران بر اثر سرطان مرده‌اند و حدود 2هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی.

روزنامه

‌شنبه درباره مردی 60ساله نوشتیم که به‌خاطر از دست دادن مغازه اجاره‌ای خود در کاخ دادگستری خودکشی کرده است. در شماره امروز، وزیر دادگستری دستور رسیدگی به وضع زندگی این مرد که حاج محمد نقشینه نام داشته را صادر کرده است. دو کودک هم عکسشان چاپ شده که مورد تفقد خانواده خود قرار گرفته‌اند. سیامک یاسینی و پروانه یاسینی. دانش‌آموزان کلاس دوم و سوم دبستان که از قرار شاگرد ممتاز شده‌اند. البته معدل سیامک جان، 71/16 ذکر شده که خب خیلی ممتاز به نظر نمی‌رسد. کسی از سیامک و پروانه یاسینی خبر دارد؟‌

 سه‌شنبه دوم تیرماه 1343. صفحه اول عکسی از فوتبالیست‌های تیم ملی است.کلی فیلم آمریکایی در نوبت اکران قرار گرفته‌اند و تبلیغاتشان در تمام صفحات پخش شده. مثلا فیلمی به نام «غرور و شهوت» با بازی کری گرانت، سوفیا لورن و فرانک سیناترا. بایگانی ثبت سبزوار هم محل تاخت‌وتاز دوتا مار شده که توی اسناد می‌لولند و خوشگذرانی می‌کنند و تخم هم گذاشته‌اند!

50مغازه دوچرخه‌سواری تعطیل شدند و 17دوچرخه‌ساز به‌خاطر خرید‌وفروش دوچرخه‌های دزدی و البته سو استفاده از کودکان به زندان افتاده‌اند. صدیقه (میترا) کلاه مالیان زنی 23ساله است که پس از 7سال زندگی مشترک، به شکل مرموزی از 29خرداد خانه و همسر و تنها فرزند خود را ترک کرده و خانواده‌اش را در دلهره و تشویش قرار داده است. خبر دیگر حوادث اینکه مردی 20ساله به نام محمد بالش آبادی رفته به خانه پیرمردی باغبان به نام رمضان بیدخوری و شب هنگام به شکل فجیعی او را کشته و فرار کرده است؛ هرچند پلیس او را بازداشت کرده. انگیزه قتل سرقت پول‌های پیرمرد باغبان بوده است.

دو شریک کرمانشاهی به نام‌های محمود حقیقت و ابوالقاسم فارغ زاده، برنده جایزه بلیت‌های بخت‌آزمایی شدند به مبلغ 200هزار تومان. کسی از این دو مرد کرمانشاهی خبر دارد؟ مردم محله جمشید هم از مسئله فحشا در شهرنو شکایت کرده‌اند و یک گروه جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران مطالعاتش را برای حل مسئله این محله شروع کرده. خبرنگار کیهان اما به سرعت اضافه کرده که: «تجربه نشان داده هرگونه شدت عمل در این موارد نتیجه معکوس به همراه خواهد آورد!» خب حالا!

 چهارشنبه سوم تیرماه 1343. تیتر جالب در این شماره همان داستان قدیمی افزایش خطرناک نرخ طلاق است! آمار داده که به ازای هر 2000ثبت ازدواج، ‌700ثبت طلاق انجام شده است و زنگ‌های خطر به صدا درآمده‌اند و از این حرف‌ها. گزارش دیگری هم هست که طبق آن روزانه 7کیلو هروئین در تهران مصرف می‌شود.

روزنامه 1

عکسی از محمد نصیری بسیار جوان درج شده که در مسابقات وزنه‌برداری استان مرکزی در وزن مگس وزن رکورد آسیا را به اندازه 500گرم جابه‌جا کرده است. شاپور جعفری نجد کودک 13ساله تبریزی در امتحانات سراسری ششم ابتدایی معدل بیست آورده و کلی کارشناس آمده‌اند تا درباره هوش و نبوغ این کودک جوان نظر بدهند. کسی از شاپور جعفری نجد که در سال 1343 در مدرسه بدر تبریز تحصیل می‌کرده، خبری دارد؟ 

خداحافظ.

 

کدخبر: ۵۶۱۵۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر