کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۷۴
تاریخ خبر:

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- ۳۶ | سرنوشت تلخ آقای نقشینه

‌روزنامه خوانی در شصت سال پیش- 36 | سرنوشت تلخ آقای نقشینه

مروری بر مهمترین اخبار روزنامه‌ها در خرداد سال 1343

هفت صبح| شنبه 30 خرداد 1343. تیتر یک روزنامه کلی حرف درون خود دارد. با حروف درشت: شورشیان کنگو پایتخت کاتانگا را گرفتند. عکس مهم صفحه اعضای تیم فوتبال در پای پلکان هواپیما هستند که با تیپ و لباسی تابستانی می‌روند تا در جهنم بمبئی بازی برگشت با هند را انجام دهند. فیلمی از سینمای مصر اکران شده به نام شب‌های لبنان که در تبلیغش نوشته‌اند:‌ برای مهیج‌ترین نمایش‌های شبانه و زیباترین زنان شرقی آماده شوید!

یک تبلیغ دیگر هم هست که در صفحه 5 از طرف گروه سینماهای مولن‌روژ که «برای شب‌های شرق5 آماده شوید!»چشم! 14 دانشجو به علت تقلب در امتحانات از دانشگاه ملی اخراج شده‌اند. آقایی به نام عباسقلی تابان نامه بلندبالایی خطاب به محمدرضا نوشته که در آن عنوان کرده دارای 12 فرزند است که هشت تای آنها مشغول به تحصیل هستند و  کل هفتصد و پنجاه تومن حقوقش به عنوان کارمند فنی بازنشسته  وزارت راه، ‌صرف کرایه خانه می‌شود و خواستار ملاقات با محمدرضا شده تا ترتیب گره‌گشایی در زندگی او داده شود!

خانم دکتر سیمین سعیدی فیروزکوهی درآمریکا مورد تقدیر دانشگاهش قرار گرفته و حالا عکس و مشخصاتش در کیهان منتشر شده است. عالیخانی راهی مسکو شده و با همتایان اقتصادی‌اش یک تفاهم‌نامه امضا کرده است. یک خانم انگلیسی به نام آنا فرانسیس که در آپارتمان شماره 127 خیابان چرچیل تهران سکونت دارد به جرم شکایت یک شهروند مبنی بر ریختن آب کثیف با سطل از داخل بالکن بر سر وی در دادگاهی در تهران محاکمه و محکوم شده است و خانم فرانسیس این اتفاق را یک سوءتفاهم دانسته است.

او به 5 روز حبس قابل خرید و پرداخت 50 ریال محکوم شده است. در طبقه دوم اتوبوس دو طبقه منطقه نازی‌آباد هم جسد یک نوزاد پیدا شده است. تبلیغات دبیرستان‌ها و مدرسه‌های زنجیره‌ای مدام در حال انتشار هستند. مدرسه‌هایی مثل  هدف، ‌خوارزمی و سخن. عکسی هم از استقبال مهدی بوشهری همسر اشرف از او به هنگام بازگشت از سفر مسکو به تهران منتشر شده و اشرف گزارشی از ملاقات‌های مهمش با خروشچف و برژنف را شرح داده است. اشرف به هنگام این سفر 45 ساله است. 

یکشنبه 31 خرداد. امروز عصر قرار است تیم ملی ایران با هند بازی کند. وزیر اقتصاد فیلیپین هم رفته و از کارخانه روغن شاه‌پسند دیدار کرده است. فیلم جدیدی اکران شده با نام گناهان ریچل کید با بازی پیتر فینچ و آنجی دیکینسون. آگهی ویلا در متل قو درج شده یک هفته با صبحانه و ناهار و شام برای هر نفر دویست تومان. آمار جمعیت تهران منتشر شده که به دو میلیون و چهل و یک هزار نفر بالغ شده است که بین افراد بالای 15 سال 693 هزار نفر مرد و 592 هزار نفر زن بوده‌اند‌.

یک فیلم اروپایی اکران شده با نام سقوط زندگی با شرکت الکه زور که درآگهی‌اش توضیح داده شده که یک ستاره ایرانی به نام گیتی داروگر در این فیلم بازی کرده است! اعضای یک گروه تولید و توزیع آمپول‌ها و سرم‌های تقلبی دستگیر شده‌اند. عکاس کیهان تصویر فوق‌العاده‌ای از یکی از متهمان منتشر کرده که کودکش را در کنار خود دارد و از رئیس دادگاه تقاضای تخفیف در مجازات دارد. جابر عیسی‌پور، لطیف عیسی‌پور، ‌اسدالله خبازی و مردی 59 ساله به نام غلامحسین دلبسته که رهبر این باند بوده است.

همه اعضا به شش ماه حبس محکوم شدند. یک پیرمرد شصت ساله به نام  حاج محمد نقشینه ساکن خیابان فرح‌آباد ژاله، ‌نرسیده به سه راه سلیمانیه،‌ خیابان فیروز، کوچه قراگوزلو که بدهکاری مالی فراوانی داشت خودش را از طبقه چهارم کاخ دادگستری به زمین انداخته و خودکشی کرده است.

خبرنگار کیهان گزارشی از محتویات جیب‌های او را مخابره کرده: ‌دوتا اسکناس 5 تومانی، ‌یک برگه چک و یک تقویم بغلی که متوفی ریز بدهی‌ها و سررسید آنها را در تقویم یادداشت می‌کرده است. او یک مغازه در میدان ژاله  تحت اجاره داشته که توسط پسر  مالک یعنی  مهدی خان ایزدپناهیان مجبور به تخلیه آن شده است و در نتیجه...از او سه پسر و یک دختر برجای مانده است ....

 

کدخبر: ۵۶۱۳۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر