کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۱۲
تاریخ خبر:

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۵ | شلوار‌کابویی ممنوع

روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش-۳۵ | شلوار‌کابویی ممنوع

چند روایت از ممنوعیت پوشش در مدارس، عجب‌ناز و قتل پسرعمه‌اش و موضوعات روز دیگر در شصت سال پیش

هفت صبح| 26 خرداد 1343. صفحه اول کیهان دربست در اختیار زلزله شدید در ژاپن است‌. خبر جالب اما اعلام ممنوعیت پوشیدن شلوار کابویی  توسط دانش‌آموزان پسر تهرانی است که از قرار آن دوران محبوب بوده است‌. احتمالا به خاطر وفور فیلم‌های وسترن  که در سینماهای کشور اکران می‌شدند.

 

شاه و فرح سفرشان به آمریکا تمام شده و فعلا راهی فرانسه شده‌اند و اشرف هم از سفر طول و درازش به شوروی، ‌به تهران برگشته است.

 

یک فیلم با صحنه‌های آنچنانی به نام نیرنگ دختران به روی پرده آمده با بازی سهیلا و آزاده و ایرج قادری. تهیه کننده فیلم پرویز حجازی است یکی از اعضای خانواده کاباره‌دار شکوفه نو. در تبلیغ فیلم با صراحت از عبارت کمدی سکسی ایرانی یاد شده است!

 

یک فیلم از جمهوری ارمنستان به روی پرده آمده است به زبان ارمنی با نام آواز دل. جالب است که فیلم‌هایی به زبان ترکی و ارمنی به سینماهای تهران می‌رسیدند.

 

مردی به نام سرور برهان ابتدا در روستایی در حوالی مشهد در حین سرقت دختری به نام هایده را می‌کشد و بعد در محله طیبات مشهد در حین سرقت توسط زن صاحبخانه غافلگیر می‌شود و به سوی او و سه کودکش شلیک می‌کند و هر سه نفر را عازم بیمارستان می‌کند و خودش هم فرار کرده است. نام خانوادگی کودکان ابوبکری بوده است.

 

 27 خرداد 1343. صفحه اول به طوفان در پاکستان و سیل در ترکیه و زلزله در ژاپن اختصاص دارد. همچنان بلایای طبیعی در هر نقطه دنیا به تیتر اول کیهان بدل می‌شوند. شاه و فرح هم امشب به تهران بر می‌گردند.

 

عقرب‌ها با گرم شدن هوا در کاشان  و به‌خصوص آران قدرتنمایی کرده‌اند و مردم را در وحشت فرو برده‌اند. از قرار یک نوع بسیار خطرناک از عقرب کاشان با نام عقرب جرار در آران کلی تلفات به ارمغان آورده است. خبرنگار کیهان درآران گزارش داده که امسال عقرب پردار هم وارد ماجرا شده است! اسم یک نوع عقرب خطرناک دیگر هم با عنوان عقرب هفت بند در این گزارش ذکر شده است.

 

در قریه زاپانلو زنجان هم خانم جوان و متاهلی به نام عجب ناز که همسرش در مسافرت بوده،‌ مورد حمله پسر عمه‌اش محمد حسین قرار گرفته که به زور می‌خواسته او را ببوسد اما عجب ناز به کمک برادرش عیسی او را می‌کشند و بعد جسدش را شبانه زیر بوته‌های گون پنهان می‌کنند. و چند روز بعد خود خانم عجب ناز سر وقت جسد می‌رود و با ساطور او را به چند قسمت تبدیل می‌کند و داخل یک چاه می‌اندازد اما سر آقای مقتول وارد دهانه چاه نمی‌شده و همین مسئله در نهایت موجب لو رفتن عجب ناز هادئی و دو برادرش می‌شود! شوهر خانم عجب ناز هم از رفتار همسر و برادرانش ابراز رضایت کرده و ازآنها پشتیبانی کرده است.

 

تیم ملی فوتبال هم برای  بازی برگشت مقابل هند راهی این کشور شده است. کاباره مولن‌روژ هم به جز برنامه‌های قبلی‌اش که شامل دلکش و روانبخش و دلیله و آفت و شهپر و بانو ژنیک می‌شد، ‌حالا برنامه‌هایی از جمیله و سمیرا و رقص لزگی و این طور چیزها را هم اضافه کرده است.

  ‌ 

28 خرداد 1343. محمدرضا و فرح به تهران برگشتند و عکسی در صفحه اول منتشر شده که طبق آن محمدرضا در سه راه مهرآباد از ماشین پیاده شده و به میان مستقبلین رفته است.

 

تبلیغات تجاری به شکل چشمگیری به فیلم‌های روی پرده، ‌اتومبیل‌های خارجی وارداتی و اقلام خنک کننده مثل کولر و پنکه اختصاص دارد. نامه‌ای منتشر شده که نویسنده از کثیف بودن آب استخر روباز امجدیه به شدت شکایت کرده است.

 

آماری در کیهان چاپ شده که نشان می‌دهد واردات ایران از آمریکا در سال 1339،  117 میلیون دلار بوده که در سال 1342 به 90 میلیون دلار کاهش پیدا کرده، در عوض صادرات ایران به آمریکا در سال 1339 ،‌51 میلیون دلار بوده که سال 42 به 65 میلیون دلار افزایش داشته است. شهرداری تهران هم متعهد شده که در یک دوره یکساله 100 خیابان تهران را آسفالت کند.

 

کدخبر: ۵۶۱۲۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر