کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۶۴
تاریخ خبر:

دلایل علت بوی بد عرق زیر بغل زنان + درمان فوری

دلایل علت بوی بد عرق زیر بغل زنان + درمان فوری

رپورتاژ آگهی| اگر می پرسید که علت بوی بد زیر بغل زنان چیست، دلایل بروز این مشکل می تواند در کمبود ویتامین ها در بدن، استفاده زیاد از شیرینی جات، بروز برخی بیماری ها، استفاده زیاد از گوشت سفید و قرمز، استرس و فشار زیاد، دوران پریودی، اضافه وزن، ژنتیک، غذا و هایپرهیدروزیس باشد.

بوی بدن زیر بغل با فعالیت باکتری های موجود در این ناحیه ایجاد می شود. این باکتری ها به عرق حالتی اسیدی می دهند و همین موضوع باعث ایجاد بوی ناخوشایند می شود.

شما به روش های مختلفی می توانید اثرات بوی نامطبوع زیر بغل خود را از بین ببرید که یکی از بهترین آنها استفاده از عطری خوشبو مثل ادکلن لالیک لامور زنانه است. در صورت استفاده از این خوشبوکننده ها آثار بوی نامطبوع زیر بغل از بین می رود و رایحه ای دل انگیز از شما ساطع می شود.

در ادامه به بررسی سایر علت های بوی بد عرق زیر بغل زنان و مردان پرداخته و راهکارهای ساده خانگی و پزشکی را برای رفع این مشکل به شما پیشنهاد می دهیم.

رفع علت بوی بد عرق زیر بغل زنان با لالیک لامور

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان چیست؟

مهمترین دلایل بوی بد عرق زیر بغل زنان و مردان عبارتند از:

کمبود برخی از ویتامین ها در بدن

اگر احساس می کنید که بوی بد زیر بغلتان بیش از اندازه است، حتما به دکتر مراجعه کرده و یک آزمایش بدهید تا متوجه کمبودهای بدن خود شوید. در برخی موارد بیماری های خود ایمنی می توانند باعث بروز این مشکل در بدن زنان و مردان شوند. اگر متوجه شدید که یکی از ویتامین ها در بدن شما کم شده، کافیست میوه ها و خوراکی های سرشار از همان ویتامین را میل کنید تا کمبود آن ویتامین در بدنتان جبران شود.

مصرف زیاد شکلات و شیرینی

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد بوی بد زیر بغل خانم ها می شود، استفاده بیش از اندازه از شکلات و شیرینی است. همانطور که شما به شیرینی و شکر علاقه دارید، باکتری ها نیز به آنها علاقه مند هستند. با وجود این معضل کافیست تا میزان قند خون خود را بالا ببرید تا بدن مقادیر زیادی از گلوکز را تبدیل به عرق کند.

حالا باکتری ها، عرق بدنتان را شبیه به الکل کرده و باعث ایجاد بوی بد در بدن می شوند. اگر می خواهید زیر بغل شما به عنوان یک خانم بو ندهد، مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید.

بروز برخی بیماری ها در بدن

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان، در برخی موارد صرفاً به دلیل بروز برخی بیماری ها در بدن است. بیماری های کلیوی یکی از علل ایجاد بوی نامطبوع زیر بغل است. در صورت بروز بیماری های کلیوی، کلیه ها توانایی خود را در دفع سموم بدن از دست می دهند و همین موضوع باعث می شود تا بدن بوی نامطبوعی بگیرد.

دیابت نیز می تواند باعث ایجاد بوی بد زیر بغل در خانم ها شود. این بیماری روی بوی پا نیز تاثیر می گذارد.

استفاده از باکارات رژ برای رفع بوی بد زیر بغل زنان

استفاده زیاد از گوشت قرمز و سفید

در گوشت قرمز و سفید مقادیر قابل توجه ای ویتامین کولین وجود دارد که آن را می توان به عنوان اصلی ترین عامل بوی زیر بغل به شمار آورد.

این ویتامین به عنوان یکی از زیر گروه های ویتامین B شناخته می شود. در صورتی که مقادیر بالایی از گوشت قرمز یا صدف را مصرف کنید، بوی عرق شما نامطبوع می شود؛ به همین دلیل است که افرادی که رژیم غذایی پر پروتئین دارند، معمولاً نسبت به دیگران خیلی زودتر دچار مشکلاتی مثل بوی تعریق زیر بغل می شوند.

استرس و فشار زیاد

اگر درگیر استرس و فشار ذهنی زیادی در طی روز هستید، باید بدانید که استرس ها می توانند باعث افزایش فعالیت غدد عرق در بدن شوند. عرق زیاد نیز توسط باکتری ها خیلی زود بوی بد می گیرد و ماندگارتر می شود؛ بنابراین باید زود به زود دوش بگیرید.

آروماتراپی یا عطر درمانی در کنترل استرس شما می تواند تاثیر گذار باشد، برای این موضوع می توانید از عطر ساواج دیور بهره بگیرید. این عطر را می توانید از فروشگاه آنلاین عطر راینو با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

دوران پریودی

عرق کردن در دوران پریودی همراه سندروم PMS متداول است، اما در برخی موارد این مشکل حتی بعد از قاعدگی نیز همچنان پابرجا می ماند. نوسانات هورمونی به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های چرخه قاعدگی شناخته می شوند. در طی این فرآیند با تغییر هورمون های استروژن و پروژسترون روبرو هستید که در نتیجه مشکلات زیادی برای شما از جمله عرق کردن های شبانه یا گُرگرفتگی به وجود می آید.

زمانی که سطح پروژسترون بدن شما افزایش پیدا کند، مقدار استروژن کم می شود و این روی هیپوتالاموس تاثیر می گذارد. هیپوتالاموس وظیفه تنظیم دمای داخلی بدن را بر عهده دارد.

اضافه وزن

یکی از متداولترین مشکلاتی که به واسطه آن زیر بغل زنان بوی نامطبوع می گیرد، اضافه وزن است. با اضافه وزن چین و چروک های پوستی افزایش پیدا می کنند. چین و چروک ها عرق ها را در بین خود مخفی کرده و همین موضوع روی بوی نامطبوع بدن تاثیر می گذارد. شما برای رفع این مشکل می توانید اضافه وزن خود را با ورزش های مناسب و رژیم غذایی سالم از بین ببرید.

تاثیر ژنتیک در بوی بد بدن

ژنتیک مهمترین علت بوی بد عرق زیر بغل زنان است. برخی افراد به صورت ژنتیکی عرق زیادی تولید می کنند و بوی عرق آنها بوی نامطبوعی می دهد. شما می توانید از طریق روش هایی مثل تزریق فیلر اثرات این مشکل را تا حدودی کم کنید.

اگر به دلایلی مثل ژنتیک درگیر این مشکل هستید، استفاده از خوشبوکننده ها را فراموش نکنید. قیمت ادکلن دانهیل قهوه ای اصل یا سایر عطرهای باکیفیت مانند ساواج دیور خیلی زیاد نیست، اما در نقطه مقابل می توانند اثرات بوی نامطبوع در بدن را کاهش دهند؛ بنابراین این محصولات خوشبو کننده را بخرید و استفاده از آنها را جزء روتین زندگی تان قرار دهید.

تاثیر غذا روی بوی بدن

برخی غذاها باعث خروجی مواد معدنی خاصی از بدن می شوند و با تجزیه و ترکیب شدن با باکتری های سطح پوست باعث تغییر بوی بدن خواهند شد. انوع این غذاها شامل سیر، پیاز، گوشت، الکل، ماهی و مارچوبه هستند. مصرف آنها را کاهش دهید.

هایپرهیدروزیس

هایپرهیدروزیس به معنی تعریق بیش از اندازه است و می تواند باعث ایجاد بوی بد در زیر بغل شود. هر چند بدن برخی افراد نسبت به دیگران عرق بیشتری تولید می کند، اما یائسگی نیز می تواند از دلایل ایجاد تغییر در بوی عرق شود.

استفاده از دانهیل قهوه ای برای رفع بوی بد عرق زیر بغل

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان، مشکلی قابل رفع

علت بوی بد عرق زیر بغل زنان می تواند به دلیل دوران پریودی، به هم ریختگی های هورمونی یا استرس باشد. برای حل این مشکل در ساده ترین حالت می توان از خوشبو کننده هایی چون لالیک لامور یا باکارات رژ قرمز، ساواج دیور  و .... استفاده کرد.

دقت کنید که اگر با این مشکل برای طولانی مدت دست و پنجه نرم می کنید، حتما به یک پزشک مراجعه کرده و آزمایش دهید، شاید بدنتان دچار کمبود ویتامین شده باشد و برای رفع آن نیاز به درمان دارویی داشته باشید.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر