کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۰۷۴
تاریخ خبر:

درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی (۱۰ روش خانگی)

درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی (10 روش خانگی)

رپورتاژ آگهی| آیا با درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی آشنا هستید؟ حتماً برای شما هم پیش آمده که در زمان سرماخوردگی با گوش درد و گرفتگی آن مواجه شده باشید. در این زمان ممکن است صدای باد یا زوزه در گوش خود احساس کنید و شنوایی شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. از طریق یارا درمان می‌توانید در منزل خود توسط پزشک متخصص ویزیت شوید و این مشکل را درمان کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با روش‌های درمان کیپ شدن گوش در سرماخوردگی همچون بخور درمانی، قرقره کردن آب نمک، جویدن آدامس و .. آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درمان خانگی گرفتگی گوش در اثر سرما خوردگی

در همین ابتدای مطلب بهتر است شما را با موثرترین روش‌های درمان گرفتگی گوش در خانه آشنا کنیم. از جمله مهم‌ترین روش‌ها برای درمان گرفتگی گوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بخور درمانی

یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای گوش درد، بخور است. در واقع در صورتی که گوش درد شما در اثر سرماخوردگی به وجود آمده باشد، می‌توانید از طریق این روش در کوتاه‌ترین زمان درد خود را از بین ببرید.  برای درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی کافی است از دستگاه بخور یا بخار یک کتری پر از آب جوش استفاده کنید.

2- استفاده از روغن‌های معدنی و اسانسی

روش دیگری که برای درمان گرفتگی گوش، بسیار مؤثر بوده، استفاده از روغن‌های معدنی یا اسانسی است. روغن‌هایی همچون روغن درخت چای، اکالیپتوس و نعناع را می‌توانید به صورت بخور استنشاق کنید و التهاب و عفونت گوش را به میزان زیادی کاهش دهید.

3- کمپرس گرم

استفاده از یک پارچه یا کیسه آب گرم بر روی گوش‌ها نیز یکی دیگر از روش‌های درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی است. شما می‌توانید پارچه را بر روی بخار آب گرم کنید و سپس آن را به صورت مستقیم برای مدت 10 دقیقه الی یک ربع روی گوش‌هایتان قرار دهید. از این طریق مخاط درون گوش نرم می‌شوند و احساس بهتری خواهید داشت.

4- استفاده از الکل و سرکه سیب

یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان گرفتگی گوش ناشی از سرماخوردگی استفاده از الکل و سرکه سیب است. این دو ماده در کنار یکدیگر می‌توانند به شکل یک آنتی باکتریال بسیار قوی عمل کنند و عفونت بدن شما را کاهش دهند. شما می‌توانید این ترکیب را به اندازه دو قطره درون گوش خود بریزید و پس از 10 دقیقه اضافه آن را پاک کنید.

5- قرقره کردن آب نمک

با قرقره کردن آب نمک می‌توانید میکروب‌ها و التهاب موجود در سینوس‌ها را از بین ببرید و گرفتگی گوش خود را در کوتاه‌ترین زمان رفع کنید. دقت داشته باشید که بهتر است از آب جوشیده شده به همراه نمک دریا برای قرقره کردن استفاده کنید تا تأثیر بهتری داشته باشد.

6- استفاده از گلیسیرین برای درمان گرفتگی گوش

گلیسیرین نیز یکی از بهترین روش‌های درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی است. این روغن به کاهش التهابات و نرم شدن جرم‌های درون گوش کمک می‌کند. برای استفاده از گلیسیرین در ابتدا باید چند قطره از این روغن را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و سپس 2 تا 3 قطره از این مواد را درون گوش‌های خود بریزید. پس از 10 دقیقه می‌توانید گوش خود را تخلیه کنید.

درمان خانگی گرفتگی گوش در اثر جرم

7- استفاده از برگ ریحان

اگر به دنبال درمان خانگی گرفتگی گوش در اثر جرم هستید، بهتر است از تاثیرات مفید برگ ریحان غافل نشوید. این ماده خواص ضد باکتریایی بسیار موثری دارد و گرفتگی گوش را در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌برد. برای استفاده از برگ ریحان در ابتدا آن را خرد کنید و آب آن را بگیرید و سپس یک پنبه را به آب آن آغشته کنید. حال باید پنبه را با دقت و بدون نزدیک کردن به پرده گوش درون گوش خود قرار دهید. بهتر است این کار دو مرتبه در روز تکرار شود. سایت eartohearonline.com برای خارج کردن جرم های درون گوش بر اثر سرماخوردگی گفته است:

Popping your ears, inhaling steam, doing a saltwater gargle, and using ear drops are some common home remedies that may help drain fluid from the middle ear.

8- درمان گرفتگی گوش با استفاده از پیاز

پیاز یکی از بهترین درمان‌های گرفتگی گوش در سرماخوردگی است. این ماده خاصیت آنتی باکتریال بسیار بالایی دارد و می‌تواند انواع عفونت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان از بین ببرد. برای درمان خانگی گرفتگی گوش با پیاز شما می‌توانید مقداری پیاز را رنده کرده و از صافی بگذرانید و سپس آب آن را درون گوش خود بریزید تا تمامی التهابات و عفونت‌های موجود در آن از بین بروند.

9- جویدن آدامس

اگر گرفتگی گوش در سرماخوردگی کلافه‌تان کرده است و به دنبال راه حلی برای آن هستید، بهتر است جویدن آدامس را جدی بگیرید. با جویدن آدامس می‌توانید تیوب گوشتان را باز کنید. آدامس فشار ناشی از التهاب و جرم را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

10- درمان گرفتگی گوش با سیر

یکی از بهترین روش‌های درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی، استفاده از سیر است. در این روش می‌توانید از روغن یا کمپرس سیر استفاده کنید و عفونت و التهاب موجود در گوش را بیرون بکشید. شما می‌توانید یک عدد سیر را کمی گرم کنید و سپس آن را درون سوراخ گوش خود قرار دهید تا در کوتاه‌ترین زمان درد و گرفتگی آن از بین برود.

یکی دیگر از روش های خانگی برای درمان گرفتی گوش در اثر سرماخوردگی استفاده از قطره گوش میباشد که داروخانه مثبت سبز در این باره گفته:

خرید قطره گوش یکی از روش‌های معمول برای درمان گوش درد به عنوان یکی از علائم رایج سرماخوردگی می‌باشند. وقتی که فرد سرما می‌خورد، مخاط در دهانهٔ بینی و ترومبون آنچنان متصل است که باعث ایجاد فشار ناشی از مایع و جرم در گوش می‌شود. این فشار می‌تواند منجر به ایجاد درد و احساس سنگینی در شنوایی شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

حال ممکن است با خود بپرسید که برای گرفتگی گوش در سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنیم یا نه؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که در صورتی که گرفتگی گوش بیش از حد باعث آزار و اذیت شما شد و هیچ یک از درمان‌های خانگی جوابگو نبود، بهتر است به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. 

ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی در منزل

ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی در منزل

در برخی مواقع ممکن است شرایط فرد به گونه‌ای باشد که قادر به مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشک متخصص گوش و حلق و بینی نباشد. در این زمان بیمار می‌تواند از خدمات ویزیت متخصص گوش و حلق و بینی در منزل استفاده کند.

یارا درمان یکی از بهترین مراکز درمانی است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان بهترین پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی را به محل زندگی شما بفرستد. متخصصان یارا درمان دارای تخصص بسیار بالایی هستند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درمان گرفتگی گوش در سرماخوردگی بپردازند و موثرترین داروها را بر اساس نیاز شما برایتان تجویز کنند.

"یارا درمان" مرکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل، دارای مجوز از وزارت بهداشت، با هدف دسترسی آسان و سریع افراد برای درمان در منزل تأسیس شده است. این مرکز با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و تیم متخصص پزشکی و پرستاری، به مراقبت از سلامتی افراد در محیط آرامش  بخش خانه می پردازد.

 

کدخبر: ۵۶۴۰۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر