کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۶۱
تاریخ خبر:

مهم ترین نقاط ماساژ برای پایین آوردن فشار خون (فوری)

مهم ترین نقاط ماساژ برای پایین آوردن فشار خون (فوری)

رپورتاژ آگهی| انجام فعالیت ماساژ برای پایین آوردن فشار خون یکی از بهترین و ساده ترین روش هاست. در واقع ما انسان ها در بدن خود نقاطی به نام LV 3، LI 4، PC 6، GB 20 و GV 20 داریم که با فشار دادن آنها می توانیم به صورت فوری فشار خود را پایین بیاوریم و جلوی بروز بسیاری از مشکلات را بگیریم.

در ادامه شیوه صحیح انواع ماساژ برای پایین آوردن سریع فشار خون را همراه با چند تکنیک خاص برای افزایش آرامش در بدن به شما معرفی کرده و و ویژگی های هر یک را بیان می کنیم.

معمولا برای ماساژ درمانی از روغن های مختلفی استفاده می شود. این روغن ها بسته به کیفیت شان قیمت های متنوعی دارند، مثلا قیمت روغن زیتون نسبت به روغن نارگیل و جوجوبا بسیار ارزانتر و خواص آن برای ماساژ درمانی بیشتر است. به طور مثال شما با کمک روغن زیتون و استفاده از تکنیک ماساژ روی نقاطی از کف پایتان می توانید فشارخون خود را به سرعت پایین بیاورید.

ماساژ سینه پا با روغن زیتون

تاثیر ماساژ برای پایین آوردن فشار خون چقدر است؟

فشار خون یکی از مشکلات بدنی رایج است که دامن گیر بسیاری از افراد می شود. از جمله متداولترین مشکلاتی که فشار خون به همراه دارد می توان به آسیب دیدن عروق و شریان ها، اسیب دیدگی قلب، آسیب سیستم اسکلتی، دستگاه تنفسی، بروز مشکلات مغزی مثل زوال عقل، سکته یا اختلال شناختی ضعیف، آسیب به کلیه ها، چشم و بروز اختلال در عملکرد جنسی اشاره کرد.

شما می توانید با تکنیک ماساژ درمانی نقاط فشار بدن را یاد بگیرید. این نقاط در برابر فشار حساس و با فشردن آنها میزان فشار روی رگ هایتان کاهش می یابد.

دقت داشته باشید که فشار خون ارتباطی به چاقی و لاغری شما ندارد. اما نوع تغذیه تان می تواند شما را مستعد ابتلا به فشارخون نماید. پس اضافه وزن می تواند عاملی تشدید کننده برای فشار خون باشد، اگر به این بیماری مبتلا هستید، بهتر است در خوردن کره بادام زمینی برای لاغری کمی محتاط باشید و پیش از مصرف این ماده فوق العاده مقوی با پزشک خود مشورت کنید.

معرفی نقاط فشار بدن برای ماساژ جهت پایین آمدن فشار خون

نقاط فشار بدن که با فشردن آنها می توانید فشار خون خود را پایین بیاورید، عبارتند از:

نقطه LV 3

نقطه LV 3 بین شست و انگشتان پا قرار دارد که به آن Liver 3 می گویند. کافیست به مدت یک دقیقه این ناحیه از بدن خود را فشار دهید تا جلوی بسیاری از مشکلات بدنی خود از جمله فشار خون را بگیرید. دردهای قاعدگی، اضطراب و بسیاری از مشکلات دیگر فقط با فشردن همین نقطه تا حد زیادی رفع می شوند.

نقطه LI 4

نقطه LI 4 که در انگلیسی به آن Large Intestine 4 می گویند، در ناحیه دست ها قرار دارد. شما می توانید با استفاده از انگشت شست دیگر خود این ناحیه را برای یک بازه زمانی فشار دهید؛ ضربه زدن نیز می تواند به تسکین دردها و فشار خون کمک کند.

برای ماساژ این ناحیه باید بالاترین نقطه عضله مانند بین انگشت شست و انگشت اشاره خود را بیابید؛ این ناحیه همان قسمتی است که باعث اتصال شست به دیگر انگشتان می شود.

اگر نقطه LI 4 را به خوبی تحریک کنید، در بلند مدت این موضوع به رفع دردهای مزمن، افزایش ایمنی بدن و کاهش فشار خون شما کمک می کند.

نقطه PC 6

نقطه PC 6 که در انگلیسی به آن Pericardium 6 می گویند، در بخش داخلی ساعد قرار می گیرد. این ناحیه تقریبا 3 انگشت بالاتر از مچ دست قرار دارد. برای ماساژ این ناحیه باید قسمت وسط دست خود را فشار دهید.

اگر این نقطه را به خوبی بفشارید، علاوه بر تنظیم فشار خون مزایای دیگری مثل رفع حالت تهوع، سردرد یا ماشین گرفتگی را به همراه دارد. فشار به این ناحیه روند تپش قلبتان را نیز بهبود می بخشد.

نقطه P6 برای کاهش فشار خون در بدن

نقطه GB 20

نقطه GB 20 که در انگلیسی به آن Gallbladder 20 می گویند، به 2 نقطه اطلاق می شوند که در هر 2 سمت مهره های گردن قرار دارند. جایگاه این نقاط دقیقا در انتهای جمجمه است. برای اینکه این نقاط فعال شوند، یک فشار ملایم به صورت همزمان روی آنها ایجاد کنید.

شما باید دست های خود را بدون هیچ حرکت اضافه ای، ثابت نگه دارید. برای انجام بهتر این کار پیشنهاد ما استفاده از انگشتان شست است.

با ماساژ دادن Gallbladder 20 نه تنها می توانید فشار خون خود را به میزان مناسبی پایین بیاورید، بلکه فشارهای وارده به گردن خود را نیز به حداقل می رسانید، همچنین اگر تب یا مشکلات چشمی داشته باشید، این مسائل تا حدودی کاهش می یابند.

نقطه GV 20

آخرین نقطه حساس به فشار بدن GV 20 است که در انگلیسی به آن Governing Vessel 20 می گویند. برای یافتن این نقطه، باید ابتدا یک خط رسمی از یک گوش به سمت گوش دیگر رسم کنید. قسمت وسط این خط برروی سر قرار دارد که با ماساژ یا فشار دادن این نقطه، می توانید جلوی بیماری فشار خون را بگیرید. با استفاده از این تکنیک امکان رفع سرگیجه ها و ایجاد احساس آرامش در بدنتان فراهم می شود.

سایر ماساژهای مناسب برای پایین آوردن فشار خون

ماساژ انواع مختلفی دارد که علاوه بر تسکین دردها، کمک می کند تا بدنتان به حالت آرامش برسد. در کنار ماساژ درمانی بهتر است برای حفظ سلامتی خود از رژیم های غذایی سالم بهره بگیرید. سعی کنید در برنامه غذاییتان از انواع ماهی، میوه، سبزی و کربوهیدرات ها بهره بگیرید. از خواص کره بادام زمینی نیز غافل نشوید.

انواع ماساژ برای تسکین درد و کاهش فشار خون

  • ماساژ سوئدی
  • آروماتراپی
  • ماساژ پا
  • ماساژ گوش و گردن

علاوه بر این تکنیک ها، استفاده از وسایل ماساژ نیز پیشنهاد می شود. وسایلی از قبیل:

  • صندلی های برقی ماساژ
  • انواع سنگ ماساژ
  • سنگ گواشا
  • شمع ماساژ
  • لوسیون ماساژ
  • سنگ نمک
  • روغن های مخصوص ماساژ مثل کنجد، زیتون، آرگان

استفاده از روغن نارگیل برای ماساژ

ماساژ برای پایین آوردن فشار خون، تکنیکی عالی و سلامت محور

ماساژ برای پایین آوردن فشار خون راهکار مناسبی است به شرط آنکه توسط افراد حرفه ای انجام شود. در صورت استفاده از تکنیک های درمانی برای پایین آوردن فشار خون، خواهید دید که چقدر زود بدنتان به حالت ثبات باز می گردد.

پیشنهاد می کنیم که برنامه ماساژ را هفتگی یا ماهانه در روتین خود قرار دهید. شما می توانید با وسایلی چون سنگ گواشا، صندلی های برقی ماساژ، خود به تنهایی در خانه تکنیک های ماساژ را انجام دهید. دقت کنید که برای کنترل فشار خون استفاده از تکنیک ماساژ در نقاطی چون GB 20 و نقطه PC 6 می تواند کمک کننده باشد.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر