کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۹۴
تاریخ خبر:

راهنمای خرید گوشی موبایل / ۷ نکته مهم که برای انتخاب گوشی باید بدانید

راهنمای خرید گوشی موبایل / ۷ نکته مهم که برای انتخاب گوشی باید بدانید

قبل از اینکه برای خرید گوشی چه آنلاین و چه حضوری اقدام کنید، این 7 نکات را حتما بخوانید

هفت صبح| خرید گوشی موبایل جدید چه آنلاین و چه حضوری، کار راحتی نیست. اگر جزو کسانی هستید که خیلی از گوشی سر در نمی‌آورید و می‌خواهید این کار را به تنهایی انجام دهید، یک سری فاکتورها هستند که باید آنها را در نظر بگیرید تا خرید بهتری داشته باشید.

 

1-بدنه گوشی و اندازه آن:

 

استحکام، جنس و کیفیت ساخت بدنه گوشی، مهم‌ترین فاکتور خرید گوشی است؛ چون دوام گوشی موبایل تا حد زیادی بستگی به کیفیت ساخت آن دارد. پس بهتر است گوشی‌هایی با بدنه فلزی انتخاب کنید. گوشی‌هایی که بدنه آنها از جنس فلز است، وقتی از ارتفاع به زمین می‌خورند، نسبت به گوشی‌هایی که بدنه آنها پلاستیکی است، مقاومت بیشتری دارند. توجه به اندازه گوشی هم اهمیت زیادی دارد. خوش‌دست‌ترین تلفن‌ها، قطر نمایشگری بین 6/2 الی 6/5اینچ دارند. موقع خرید به وزن گوشی هم دقت کنید. اگر دنبال یک گوشی سبک هستید، باید گزینه‌هایی را در نظر بگیرید که بین ۱۴۰ تا ۱۸۰گرم وزن دارند.

 

2- صفحه نمایش:

 

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تلفن همراه، صفحه نمایش آن است که باید به گونه‌ای باشد که در استفاده طولانی‌مدت، کاربر دچار خستگی چشم نشود. گوشی‌هایی با پنل ISP که دارای وضوح تصویر فول اچ‌دی هستند و همچنین گوشی‌هایی با پنل OLED بهترین گزینه هستند. به سایز صفحه نمایش هم دقت کنید. اگر عاشق تماشای ویدئو و صفحات متحرک روی گوشی موبایل هستید، سایز 5/5اینچ یا ۶ اینچ فول اچ‌دی یا QHD می‌تواند برایتان مناسب باشد. البته گوشی‌های مدرن امروزی با نمایشگرهای حداقل 16/1 و حداکثر 6/8اینچ وارد بازار موبایل می‌شوند.

 

3-پردازشگر:

 

زمان انتخاب موبایل باید به دنبال گوشی باشید که پردازنده آن برای انجام چند کار به صورت همزمان مناسب باشد؛ چون پردازشگر مغز یک دستگاه هوشمند یا یک گوشی موبایل است. گوشی موبایلی که پردازشگر آن زیر حد استاندارد باشد، شاید بتواند اپلیکیشن‌های امروزی را اجرا کند اما برای اپلیکیشن‌‌های دو سال آینده مناسب نیست. حواستان به سرعت پردازشگر باشد که آن را با گیگاهرتز نشان می‌دهند. هر چقدر فرکانس بالاتر باشد، یعنی سرعت پردازشگر بالاتر است.

 

اگر مدت زمان طولانی در حال ویرایش عکس یا ویدئو هستید یا بازی های آنلاین و ویدئوهای استریم را بازی می‌کنید، باید پردازشگر سریعتری انتخاب کنید. گوشی‌هایی که به پردازشگر قوی مانند کوالکام و اسنپدراگون مجهز شده‌اند، بهترین انتخاب هستند. جدیدترین تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 نسل دو است که برای گوشی‌های پرچم‌دار مانند گلکسی اس 23 اولترا عرضه شده و سایر پردازنده‌های این کمپانی در سری‌های هشت، هفت، شش و چهار قرار می‌گیرند.

 

4-دوربین:

 

کیفیت تصاویر به عوامل مختلفی مثل ابعاد دوربین، کیفیت سنسور دوربین، لنز و پردازنده بستگی دارد. پس بهتر است دوربین اصلی گوشی دارای لرزشگیر اپتیکال باشد. همچنین بعضی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند بالا بودن مگاپیکسل تعیین‌کننده کیفیت خوب برای عکس‌هاست. پیکسل مربوط به سایز عکس است و هر چقدر که پیکسل‌ها بالاتر باشند، عکس روی صفحات کوچک شفاف‌تر نشان داده می‌‌شوند. به همین دلیل به غیر از مگاپیکسل باید به دریچه دیافراگم، سطوحISO  و فوکوس اتوماتیک نیز دقت کنید. 

 

5-باتری:

 

گوشی‌های هوشمند جدید دارای باتری‌هایی با ظرفیت بالا هستند. بیشتر این گوشی‌ها، با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت و بالاتر نسبت به سایرین عمر باتری بهتری دارند. از نظر شارژ نیز گوشی‌هایی که دارای توان شارژ ۲۰ وات به بالا هستند، گزینه بهتری هستند و اگر موبایلی می‌خواهید که سریع شارژ شود، بهتر است به دنبال گوشی‌هایی با توان شارژ بالای ۳۳ وات بروید. هنگام خرید گوشی به وجود آداپتور در جعبه هم توجه کنید،‌ چون جدیدا بعضی از برندها گوشی بدون شارژر عرضه می‌کنند.

 

6-حافظه رم و داخلی:

 

هرچه گوشی شما حافظه رم بیشتری داشته باشد، فضای بیشتری برای نگه‌داری فایل‌ها دارد و با سرعت بیشتری کار می‌کند. با این اوصاف گوشی‌های اندرویدی که حداقل 8گیگابایت رم داشته باشند، به راحتی بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنند. حافظه داخلی هم مهم است. البته مقدار حافظه تاثیر زیادی روی عملکرد گوشی ندارد و کاربرد اصلی آن ذخیره‌سازی فایل‌ها و داده‌هایی است که می‌خواهید در گوشی ذخیره کنید. اما نوع حافظه می‌تواند تاثیر زیادی در سرعت گوشی‌ها داشته باشد. گوشی‌های G5 حافظه داخلی سریع‌تری دارند. همچنین علاوه بر ظرفیت حافظه داخلی گوشی، باید بررسی کنید که گوشی قابلیت ارتقای حافظه از طریق میکرو اس‌دی را دارد یا نه.

 

7-سیستم عامل:

 

سیستم عامل گوشی هم از نظر امنیت و هم از نظر دسترسی به آخرین امکانات نرم‌افزاری و به‌روز بودن اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در انتخاب گوشی باید جدیدترین نسخه سیستم عامل را در نظر بگیرید و سپس با توجه به نیاز و بودجه خود یک گزینه کاربردی را انتخاب کنید. دو نوع سیستم عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند امروزی وجود دارد؛ اندروید و iOS  یا همان سیستم عامل معروف گوشی‌های برند اپل. مثلا iOS اپل با دستگاه‌هایی مثل مک و آیپد و سرویس‌هایی مثل آی‌کلاود و اپل موزیک سازگار است. در طرف دیگر با اندروید می‌توانید از اکوسیستم گوگل بهره ببرید و از سرویس‌هایی مثل گوگل درایو، گوگل فوتوز، جیمیل و موتور جست‌وجوی گوگل به شکل بهتری استفاده کنید.

 

کدخبر: ۵۶۵۰۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر