کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۹۳۵
تاریخ خبر:

رویای سفر در شهریور| هزینه تورهای هیجان‌انگیز و خاص چقدر است؟

رویای سفر در شهریور| هزینه تورهای هیجان‌انگیز و خاص چقدر است؟

از تور ویتنام و تونس تا تور برزیل و جنگل آمازون و کلیمانجارو

هفت صبح| ‌شهریور، آخرین فرصت برای خانواده‌ها جهت سفر کردن است. همین حالا تورهای خارجی زیادی هستند که انتظار شما را می‌کشند. در واقع اگر حداقل 100میلیون تومان پول دارید، می‌توانید به سفر خارجی در این تابستان فکر کنید. اگر از خیر تورهای معمول مانند ترکیه، دوبی، گرجستان و ارمنستان بگذریم، فهرست طولانی از کشورها و تورها وجود دارد که می‌توانید راهی آنها شوید. تعدادی از آنها شامل سفرهایی هیجان‌انگیز و جالب می‌شوند که البته هزینه‌هایشان اصلا کم نیست.

 

در بین چنین سفرهایی، سریلانکا هزینه کمتری از بقیه کشورها دارد. مثلا شما با حداقل 50میلیون تومان می‌توانید به سفری هفت‌روزه به این کشور بروید. با این‌حال، اهالی فن معتقدند سفر به این کشور باید 10روزه انجام شود که تورها معمولا برای چنین سفری از شما انتظار پرداخت 100میلیون تومان را دارند. تور برزیل و جنگل‌های آمازون از بقیه تورها گران‌تر در می‌آید و مخصوص طبیعت‌گردها و کسانی است که از ماجراجویی در طبیعت لذت می‌برند. حداقل هزینه برای سفری از این دست، 270میلیون تومان است و اگر بخواهید به صورت تک‌نفره سفر کرده و در هتل اتاق یک‌تخته بگیرید، هزینه شما تا نزدیک 500میلیون تومان هم بالا می‌رود.

 

‌تور ویتنام؛ حداقل 200 میلیون تومان

یک شرکت هواپیمایی شما را در تابستان امسال برای 10 روز به ویتنام می‌برد. اگر بخواهید به این سفر هیجان‌انگیز در شرق آسیا بروید، باید اول از همه 85 میلیون تومان هزینه پرواز را با ایرلاین امارات در جیبتان داشته باشید. گرفتن ویزای توریستی ویتنام 25 دلار یا حوالی یک میلیون و 500 هزار تومان پول می‌خواهد. اگر دو نفر باشید، هزینه تور شما بدون محاسبه مبلغی که باید برای پرواز و ویزا پرداخت کنید، هزار و 850 دلار می‌شود که به پول ما کمتر از 110 میلیون تومان درمی‌آید.

 

اگر بخواهید به صورت سینگل سفر کنید، باید دو هزار و 500 دلار یا بیش از 146 میلیون تومان هزینه کنید. روی این مبلغ اگر هزینه پرواز و ویزا را هم بکشید، نزدیک 200 تا 240 میلیون تومان هزینه سفرتان خواهد شد. در توضیحات تور آمده است که شما باید دستکم 300 دلار هم در جیب خود به صورت نقد داشته باشید که چیزی حدود 18 میلیون تومان می‌شود. در این سفر شما شهرهای هوشی‌مین، دانانگ و هانوی را خواهید دید و دو روز و یک شب را هم روی کشتی کروز در خلیج هالونگ‌بی خواهید گذراند.

 

این تور وعده‌های غذایی را تامین کرده و ورودی مراکز دیدنی را هم می‌پردازد. البته شرکت دیگری هم هست که پرواز را با قطر ایرلاین انجام می‌دهد که 65 میلیون تومان است و هزینه تور را هم از هزار و 750 دلار اعلام کرده که مجموعا نزدیک به 170 میلیون تومان پول نیاز دارد. اگر بخواهید به سفر یک هفته‌ای در ویتنام بروید، با همین تور باید حدودا 140 میلیون تومان هزینه کنید. 

 

تور تونس؛ حداقل 106 میلیون 

اگر بخواهید به کشوری عربی در قاره آفریقا سفر کنید، یکی از گزینه‌های وسوسه‌بر‌انگیز تونس است. شرکت توریستی شما را در روزهای آخر شهریور به سفری هشت روزه به تونس می‌برد. قیمت بلیت هواپیمای تهران تا تونس، رفت‌وبرگشت در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون تومان است. اگر بخواهید در این سفر در اتاق دوتخته ساکن شوید، هر نفر به 950 دلار یا نزدیک به 56 میلیون تومان پول نیاز دارید. در صورتیکه به تنهایی سفر می‌کنید، هزینه تور برای اتاق‌ یک‌نفره هزار و 300 دلار است که نزدیک به 76 میلیون تومان می‌شود.

 

اگر قیمت بلیت هواپیما را به این اعداد اضافه کنیم، برای سفر به تونس با چنین توری باید دستکم 106 میلیون تومان و حداکثر 126 میلیون تومان پول داشته باشیم. این تور شما را در هتل‌های چهارستاره اسکان خواهد داد. یک آژانس دیگر از شما 90 میلیون تومان بابت هشت روز می‌گیرد و هزینه پرواز را هم جداگانه محاسبه خواهد کرد و مجموعا 140 میلیون تومان پول می‌خواهد. تورهای تونس اقامت شما را در هتل‌های چهارستاره تدارک می‌بینند و تنها وعده صبحانه را شامل می‌شوند.

 

تور سریلانکا؛ حداقل 50 میلیون 

یک شرکت برگزارکننده تورهای خارجی برای هزینه تور سریلانکا مبلغ هزار و 100 دلار را در نظر گرفته که نزدیک به 63 میلیون تومان می‌شود. اما ماجرا تنها همین مبلغ نیست. برای سفر به سرزمین چای شما باید 38 میلیون تومان هم بابت پرواز رفت‌وبرگشت با ایرعربیا پول بدهید و 60 دلار یا نزدیک سه میلیون و 600 هزار تومان هم بابت ویزا بپردازید. در مجموع 104 میلیون و 600 هزار تومان برای رسیدن به سریلانکا پول نیاز خواهید داشت.

 

این تور شما را در هتل‌های پنج‌ستاره ساکن می‌کند و همه وعده‌های غذایی را هم تقبل خواهد کرد. در توضیحات چنین توری آمده برای ثبت نام ۵۰۰ دلار بیعانه پرداخت دریافت می‌شود و در صورتی که کنسلی سفر از جانب مسافران باشد، این مبلغ غیرقابل استرداد است و تسویه مابقی هزینه نهایتا تا دو هفته قبل از سفر ممکن خواهد بود. این هزینه مربوط به سفر 10 روزه است. برای سفر هفت روزه، شما باید 22 میلیون و 500 هزار تومان بابت بلیت سفر با هواپیمایی ایران ایرتور را بپردازید و بعد به ازای هر نفر حداقل 395 دلار پرداخت کنید که بیش از 23 میلیون تومان می‌شود.

 

در مجموع با این تور می‌توانید سفر را با حدود 50 میلیون تومان انجام دهید و البته این مبلغ وقتی است که بخواهید در اتاق دوتخته ساکن باشید. اگر به‌تنهایی سفر می‌کنید، باید 605 دلار پول بدهید که نزدیک به 36 میلیون تومان می‌شود و به‌احتساب بلیت 25 میلیونی در نهایت باید 61 میلیون تومان پول بدهید. 

 

تور نپال و بوتان؛ حداقل 200 میلیون

تور نپال و بوتان یک تور شهرگردی در کاتماندو، پخارا، بافت تاریخی بختاپور و تیمفو است. این تور از سوی طرفداران طبیعت مورد استقبال قرار می‌گیرد. هزینه پرواز از تهران به نپال 39 میلیون تومان است و شما باید 30 میلیون دیگر هم بابت پرواز نپال به بوتان هزینه کنید و در مجموع فقط بابت حمل‌ونقل هوایی نزدیک به 70 میلیون تومان پول بپردازید. 

 

مبلغ موردنیاز برای گرفتن ویزای نپال 30 دلار یا یک میلیون و 800 هزار تومان و برای بوتان 100 دلار یا شش میلیون تومان است. هزینه تور به‌تنهایی دو هزار و 100 دلار تعیین شده که نزدیک 123 میلیون تومان می‌شود. با احتساب این ارقام اگر شما بخواهید به تور نپال و بوتان در آسیا بروید باید حدود 200 میلیون تومان هزینه کنید. سفری که حرفش را می‌زنیم 11 روزه است و هزینه صبحانه‌ها و دو وعده ناهار و دو وعده شام را هم خود تور متقبل می‌شود.

 

ورودی جاذبه‌های گردشگری هم جزو هزینه‌هایی است که نیازی نیست با خودتان پول جداگانه‌ای ببرید. شما می‌توانید در این تور از معبد بودانات و آیین مرده‌سوزی و چشم‌انداز قله هیمالیا و ... دیدن کنید. یک برگزارکننده تور دیگر بابت تور نپال، بدون احتساب تور بوتان از شما هزار و50 دلار پول می‌گیرد که بیش از 61 میلیون تومان خواهد شد و در ضمن باید 43 میلیون و 100 هزار تومان هم هزینه رفت‌وآمد را پرداخت کنید و در مجموع کمی بیش از 64 میلیون تومان پول بدهید. 

 

تور کنیا؛ حداقل 175 میلیون

تور کنیا یک تور با هدف طبیعت گردی است. یکی از برگزارکنندگان شما را به جاهای دیدنی کنیا از جمله پارک ملی ماسای مارا با هدف سافاری و دیدن حیوانات این پارک بازدید خواهد برد. برای رفتن به این تور هفت روزه باید 63 میلیون تومان هزینه پرواز با هواپیمایی امارات را بپردازید و 70 دلار یا نزدیک چهار میلیون و 100 هزار تومان هم بابت ویزا هزینه کنید. خود تور در صورتیکه بخواهید در اتاق دوتخته ساکن باشید، هزار و 850 دلار دریافت می‌کند که حدودا 110 میلیون تومان می‌شود. با این هزینه‌ها شما برای اینکه بتوانید به کنیا برسید باید بیش از 175 میلیون تومان پول داشته باشید.

 

 محل اقامتتان در کنیا هتل‌های پنج ستاره خواهد بود و ورودی دو پارک و هزینه قایق‌سواری از سوی خود تور پرداخت می‌شود. همچنین شش وعده صبحانه و چهار وعده ناهار و چهار وعده شام از دیگر هزینه‌هایی است که پرداختش روی تور انجام می‌شود. اگر بخواهید به صورت سینگل به همین سفر بروید، هزینه تور برایتان دوهزار و 400 دلار یا بیش از 140 میلیون تومان تمام می‌شود که با احتساب مبلغ پرواز و ویزا در نهایت باید حداقل 205 میلیون تومان هزینه کنید. تور دیگری هزینه را از هزار و 890 دلار محاسبه کرده که نزدیک به 111 میلیون تومان می‌شود که باز هم شما باید همان پول‌های قبلی را بابت بلیت و ویزا بپردازید و راه فراری از آن ندارید.

 

 تور برزیل و جنگل آمازون؛ حداقل 270 میلیون

تور برزیل یک تور شهرگردی و طبیعت گردی در ریودوژانیرو، سائوپائولو، مانائوس و ایگواسو است. یک آژانس مسافرتی برای چنین توری 15 روز را درنظر گرفته است. هزینه پرواز به برزیل با ایرلاین امارات 79 میلیون تومان است. برای دریافت ویزای این کشور شما باید 160 دلار یا نزدیک به 10 میلیون تومان هزینه کنید. هزینه تور برای کسانی که مشکلی با اتاق‌های دوتخته ندارند یا دونفره سفر می‌کنند نفری سه هزار و 100 دلار است که نزدیک 182 میلیون تومان می‌شود و در مجموع برای رفتن به برزیل حداقل باید 270 میلیون و 200 هزار تومان پول داشته باشید.

 

برای ماندن در اتاق‌های سینگل هزینه تور پنج هزار و 950 دلار تمام می‌شود که حدودا 350 میلیون تومان است و مجموعا فرد باید 440 میلیون تومان برای سفری 15 روزه هزینه کند. در این سفر در واقع شما 13 روز اقامت را تجربه خواهید کرد و بقیه‌اش را در راه هستید. تور هزینه رفت وآمدهای زمینی و هوایی داخل برزیل را می‌پردازد و پول 13 صبحانه و دو ناهار و دو شام را هم می‌دهد. در توضیحات آمده است که اگر می‌خواهید به برزیل بروید، حداقل نفری 500 دلار توی جیبتان داشته باشید. بد نیست بدانید این سفر بدون پرداخت تمکن مالی ممکن نیست که هزینه‌اش سه هزار دلار یا 180 میلیون تومان می‌شود و باید سابقه سفرهای دیگر هم داشته باشید. ترجمه سند ملکی یا پروانه کسب و اشتغال از دیگر گزینه‌هایی است که برای دریافت ویزای این کشور لازمتان می‌شود.

 

تور کلیمانجارو؛ حداقل 185 میلیون

تور کلیمانجارو یک ترکینگ با هدف صعود به بام آفریقا است. هزینه بلیت از تهران حدودا 65 میلیون تومان است و ویزا 150 دلار یا 9 میلیون تومان هزینه دارد. برای تور، باید هزار و 850 دلار یا نزدیک 110 میلیون تومان پول بدهید. در نهایت برای چنین سفری حدودا 185 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. این سفر هفت روزه خواهد بود و شامل اقامت در هتل‌های چهارستاره می‌شود. هزینه حمل‌ونقل و وعده‌های غذایی در کوهستان با خود تور است. میزان پول مورد نیاز که حتما باید 300 دلار یا 18 میلیون تومان پول با خود داشته باشید.

 

کدخبر: ۵۶۴۹۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر