کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۰۱۵
تاریخ خبر:

تجربه بازار| چهار میلیون تومان در ماه را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

تجربه بازار| چهار میلیون تومان در ماه را کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟

از خرید سکه پارسیان گرمی و خرید طلا با وام تا بیمه زندگی بهادار و...

هفت صبح| یک کاربر در شبکه ‌ایکس (توئیتر سابق) از دیگر کاربران پرسیده که اگر بخواهد ماهی چهارمیلیون تومان پول کنار بگذارد، بهتر است هر ماه طلا بخرد یا پول‌هایش را ذخیره کند تا زمانی که مبلغ چشم‌گیری به‌دستش رسید، آنها را تبدیل به طلا یا سکه کند؟ این سوال، باعث شد تا بسیاری او را راهنمایی کنند و تعداد دیگری هم از دغدغه مشترک بگویند.

 

مثلا حوری نوشته است، اگر می‌توانی 100میلیون تومان وام بگیر و با آن طلا بخر و بعد، ماهی چهار میلیون تومان را به‌عنوان قسط پرداخت کن. البته این توصیه مخالفانی داشت. یکی از آنها گفت اگر بخواهد وام با سود 22درصد بگیرد، برای فرد، صرفه اقتصادی ندارد. اما طرفداران ماجرای وام به او یادآوری کردند که با این‌وجود هم خرید طلا با وام به‌صرفه است.

 

مینا نوشته است شما با ماهی چهار میلیون تومان در بهترین حالت می‌توانید یک گرم طلا در ماه بخرید و باید اجرت و مالیات و ... را هم حساب کنید. اما اگر بخواهید با 100 میلیون تومان طلا بخرید و برای میان‌مدت سرمایه‌گذاری کنید حداقل 20گرم طلا دستتان خواهد بود که در طول یک سال ممکن است بازدهی 50درصد هم داشته باشد.

 

محمد گفته است هر ماه یک سکه پارسیان گرمی از طلافروشی معتبر بخر و حداقل تا دو سال آن را نفروش. این کار باعث می‌شود تا ارزش پول شما حفظ شود. بهار نوشته است، در بین سکه‌ها سود ربع‌سکه قابل‌توجه است و می‌توانی چهارماه پول را کنار بگذاری و در یک سال، سه ربع‌سکه بخری. ساحل گفته است به این میزان پول و خریدهای ریز باید بلندمدت نگاه کنید. بهتر است کمتر از یک سال سراغ فروش نروی و صبور باشی.

 

آویشن توصیه بامزه دیگری دارد که البته چندان توصیه نمی‌شود. او گفته برخی از طلافروش‌ها قبول می‌کنند تا شما یک طلای نسبتا با وزن بالا را انتخاب کرده و پیش آنها گرو بگذاری و ماهی چهار میلیون تومان را قسطی بپردازید. خرید اوراق طلا پیشنهاد دیگری است که احسان مطرح کرده و می‌گوید که رفتن سراغ بورس برای خرید طلا یک راه امن است.

 

آرمان نوشته است این چهار میلیون تومان را ذخیره کن تا بتوانی طلای آب‌شده بخری. او توصیه کرده وقتی برای سرمایه‌گذاری به‌صورت خرد طلا می‌خرید بهتر است تا دو سال آن را نفروشید. اما بعد از دو سال، پول قابل‌توجهی دستتان را می‌گیرد.

 

مجید که فردی آینده‌نگر به‌نظر می‌رسد گفته من پیشنهاد می‌کنم بیمه زندگی بهادار بگیرید که مالیات و عوارض و دردسر ندارد. خرید صندوق طلا که ریسک تقلب و مالیات و اجرت ساخت و حباب ندارد، از دیگر پیشنهادهای ارائه شده برای سرمایه‌گذاری با چهار میلیون تومان در ماه است.

 

کدخبر: ۵۶۵۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر