کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۲۷۱
تاریخ خبر:

رقابت‌ کلاسیک میان هاکوپیان و ماکسیم و بقیه دوستان

رقابت‌ کلاسیک میان هاکوپیان و ماکسیم و بقیه دوستان

مقایسه قیمت یک دست کت‌وشلوار مردانه‌ در بین برندهای معروف ایرانی

هفت صبح| قدیمی‌ها عیار خوش‌تیپی مردها را با کت و شلوار می‌سنجیدند. اینکه کت و شلوار به تن بنشیند و به قول خودشان به تن طرف، زار نزند. به همین دلیل از خیلی سال پیش لباس رسمی مردها همین کت و شلوار است که در مجالس شادی و عزا به تن می‌کنند. اما همین لباس رسمی که شیک‌پوشی مردها را با آنها می‌سنجند، هزینه سنگینی روی دست آنها می‌گذارد.

 

خرید کت و شلوار مثل لباس‌های دیگر نیست و شاید هر 2-3سال یکبار انجام شود، اما باز هم برای خرید یک دست کت و شلوار و جلیقه شیک از برندهای ایرانی باید بین هشت میلیون و 950 هزار تومان تا 38 میلیون تومان کنار بگذارند.

 

هاکوپیان، گراد، ال‌سی‌من، ماکسیم و ...، برندهای معروف تولیدکننده کت و شلوار هستند که در چند سال گذشته با تولید مدل‌های متنوع، بازار این پوشاک خاص مردانه را داغ‌تر از همیشه کرده‌اند.

 

می‌توان گفت گران‌ترین کت‌ و شلوارها را هاکوپیان تولید کرده است و دلیل این گرانی هم به نام برند برمی‌گردد و هم اینکه ظاهرا پارچه‌ها از دیگر کشورها وارد می‌شوند.

 

اگر دنبال گزینه‌های اقتصادی باشید، اول از همه می‌توانید سراغ برند ماکسیم بروید. در این فروشگاه با هشت میلیون تومان هم می‌شود یک دست کت‌ و شلوار برای خود تهیه کرد. قیمت‌ها در ال‌سی‌من و گراد ارزان‌تر از هاکوپیان است اما گران‌تر از ماکسیم برایتان تمام می‌شود. در حقیقت تنها در صورتی که می‌توانید بیش از 10میلیون تومان پای خرید یک کت و شلوار مردانه بدهید، باید پا داخل این دو فروشگاه ایرانی بگذارید. بقیه مسائل، سلیقه‌ای است.

 

بیشتر برندهایی که از آنها نام برده‌ایم، کت‌ و شلوارهای کلاسیک دارند. کت‌های تک را بیشتر می‌توان در فروشگاه‌های دیگر و برندهای معمولی‌ پیدا کرد که لزوما هم به‌صورت تخصصی در زمینه کت‌ و شلوارهای مردانه کار نمی‌کنند. اما ما اینجا مواد لازم برای جنتلمن شدن را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

 

 

کت‌وشلوار هاکوپیان از 19میلیون و 800هزار تومان تا 38میلیون تومان

 

هاکوپیان حدود 54سال است که در زمینه تولید لباس‌های مردانه فعالیت می‌کند. سومبات هاکوپیان، بنیان‌گذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد حرفه خیاطی شد و در سال ۱۳۴۹، کارگاه کوچکی را در تهران تاسیس کرد؛ تا حالا یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده لباس مردانه و به‌خصوص کت‌وشلوار باشد. بررسی قیمت کت‌و‌شلوارهای بازار نشان می‌دهد، گران‌قیمت‌ترین کت‌وشلوارها متعلق به برند هاکوپیان است.

 

این برند به غیر از محصولات فروشگاهی که در نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد، محصول VIP و دست‌دوز سفارشی هم دارد. هاکوپیان در تولید پوشاک مردانه از الیاف طبیعی مثل پشم و پنبه استفاده می‌کند و دوستدار طبیعت است. این برند  اولین دارنده‌ گواهینامه مدیریت کیفیت و بیش از 20جایزه بین‌المللی در صنعت پوشاک ایران است.

 

اما موضوع اصلی، قیمت کت‌وشلوارهای این برند است. کت‌وشلوارهای هاکوپیان شامل ویژه، مهمانی، بیزینس، کشمیر، جوانان و دامادی می‌شود. مثلا قیمت کت‌وشلوارهای معمولی این برند از  19میلیون و 800هزار تومان شروع می‌شود و قیمت یک دست کت‌وشلوار ویژه یاVIP  به حدود  37میلیون و 950هزار تومان می‌رسد. کت و شلوار دبل برست یا همان 6دکمه این برند نیز با قیمت 28میلیون و 600هزار تومان فروخته می‌شود.

 

اگر طرفدار کت‌وشلوارهای راه‌راه و طرح‌دار هستید، باید 27میلیون و 500هزار تومان هزینه کنید. کت‌وشلوارهای چهارخانه هاکوپیان در رنگ‌های مختلف با قیمت 26میلیون و 400هزار تومان به فروش می‌رسند. قیمت کت‌وشلوارهای دامادی این برند نیز از 19میلیون و 800هزار تومان تا 30میلیون و 250هزار تومان است.

 

هاکوپیان کت‌وشلوار سفارشی و تک‌دوزی هم دارد. یعنی با مراجعه به یکی از شعبه‌های این برند، می‌توانید پارچه، مدل و رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید و کت‌وشلوار خاص خودتان را سفارش بدهید.

   ‌

کت‌وشلوار گراد از 10میلیون و 300هزار تا 20میلیون و 500هزار تومان

 

گراد، جامه‌ای بوده است که ایرانیان باستان بر تن می‌کرده‌اند. گراد پس از‌ هاکوپیان، دومین تولیدکننده تمام صنعتی پوشاک درایران است. این برند از سال 1370 تاکنون کت‌وشلوار و پوشاک مردانه تولید می‌کند. یکی از نکاتی که این برند را نسبت به بقیه متفاوت می‌کند، نام‌گذاری محصولات است.

 

محصولات گراد، براساس نام‌های ایران باستان نامگذاری شده، مثلا ایساتیس نام قدیمی یزد یا سورن، به معنی نیرومند و کلاردر نام رشته کوهی در استان چهارمحال بختیاری و نام‌هایی از این دست، بر کت‌وشلوارهای گراد حک شده است.

 

با اینکه محصولات گراد نام‌های قدیمی دارد، اما نکته مهم این است که تولیدات گراد، برای افراد 18 تا 50ساله طراحی شده و در 9سایز به خریداران عرضه می‌شود. ارزان‌ترین کت‌وشلواری که در فروشگاه‌های گراد پیدا می‌کنید، حدود 10میلیون و 300هزار تومان قیمت دارد.

 

کت‌وشلوار مجلسی گراد با قیمت 12میلیون و 400هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید کت‌وشلوارهای ویژه با رنگ‌های روشن، باید بین 12میلیون و 600 هزار تومان تا 13میلیون و 400هزار تومان هزینه کنید. گرانترین کت‌وشلوار گراد، 20میلیون و 500هزار تومان قیمت دارد که یک ست کامل کت‌وشلوار و جلیقه است.

 

این برند برای دامادها هم کت‌وشلوار خاصی طراحی کرده است. کت‌وشلوارهای دامادی گراد از 11میلیون و 900هزار تومان تا 19میلیون و 200هزار تومان قیمت دارند.

  

کت و شلوار ال‌سی‌من از 10میلیون و 880 تا 26میلیون و 880هزار تومان

 

محصولات ال‌سی‌من از سال 93، در کارگاهی به مساحت یک هکتار در پرند تولید می‌شود. البته تاریخچه این برند به سال 1355 برمی‌گردد، زمانی که برادران الیاسی واردات پوشاک ازکشورهای انگلیس، ایتالیا، آلمان و ترکیه را شروع کردند. این برند بعد از چند سال تولید لباس در کشور ترکیه، سرانجام خط تولید خود را در ایران راه‌اندازی کرد.

 

قیمت کت‌وشلوار و جلیقه برند ال‌سی‌من از 10میلیون و 880هزار تومان شروع می‌شود و به 26میلیون و 880هزار تومان می‌رسد. ال‌سی‌من چند مدل محبوب کت‌وشلوار دامادی هم دارد. کت‌و‌شلوار دامادی کمر ساسون‌دار این برند که همراه جلیقه مخصوص طراحی‌شده با قیمت 13میلیون و 880هزار تومان فروخته می‌شود.

 

پارچه این کت، ساده و براق و یقه آن مدل آمریکایی است. کت‌وشلوار دامادی با پارچه ساده و یقه سربالا آمریکایی نیز با همین قیمت به فروش می‌رسد. دامادهایی که دوست دارند شب عروسی کت‌وشلوار یکدست سفید بپوشند، باید برای یک دست سِت کامل با پارچه ساده و یقه آمریکایی حدود 12میلیون و 880هزار تومان هزینه کنند اما گران‌ترین کت‌وشلوار دامادی این برند، سِت کت سفید با جلیقه و شلوار مشکی است که با قیمت 23میلیون و 880هزار تومان فروخته می‌شود.

 

کت و شلوار ماکسیم از 8میلیون و 950هزار تومان تا 15میلیون تومان

 

برند ماکسیم سال 1359 و توسط احمد عبدلی و محمد اعتماد تاسیس شده است.  موسسین ماکسیم با وارد کردن ماشین‌آلات تریکوبافی در سال 1361 اولین کارگاه تولیدی پوشاک خود را به راه انداختند.

 

در حال‌حاضر، ماکسیم به غیر از پوشاک آقایان، برای بانوان نیز محصولات متنوعی تولید می‌کند. زمان نوشتن این گزارش سایت فروش اینترنتی این برند در حال به‌روزرسانی بود و به همین‌دلیل، قیمت کت‌وشلوارهای مردانه ماکسیم را از یکی از فروشنده‌های این برند در پاسداران پرسیدیم.

 

به گفته این فروشنده، برند ماکسیم 2مدل کت‌وشلوار تولید می‌کند. یکی با پارچه ایرانی و دیگری با پارچه خارجی. کت‌وشلواری که با پارچه ایرانی دوخته می‌شود با قیمت 8میلیون و 950هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

کت‌وشلوارهایی که با پارچه خارجی تولید می‌شوند، بین 12میلیون و 500هزار تومان تا 13میلیون و 950هزار تومان قیمت دارند اما ماکسیم برای شب دامادی مردهای جوان، کت و شلوارهای مخصوصی طراحی کرده. بیشتر این کت‌وشلوارها با پارچه خارجی تولید شده‌اند و قیمت آنها نزدیک 15میلیون تومان است.

 

نکته مهمی که درباره قیمت کت‌وشلوارهای این برند باید به آن اشاره کرد، قیمت ثابت همه محصولات در همه شعبه‌ها و شهرهای مختلف است. یعنی اگر یک نفر یک دست کت‌وشلوار دامادی را در شعبه پاسداران این برند با قیمت 15میلیون تومان می‌خرد، این کت‌وشلوار در شعبه کرج، اصفهان و گرگان نیز با همین قیمت فروخته می‌شود.

  

زاگرس‌پوش از 10میلیون و 500هزار تا 19 میلیون و 500هزار تومان

 

شعار این برند «ایرانی، ایرانی بپوش» و «ایرانی! کالای فاخر ایرانی بپوش» است. برند زاگرس این طور که در سایت اصلی خود توضیح داده‌اند، بر سه پایه اساسی هنر، طبیعت و فرهنگ شکل گرفته است. کارخانه تولیدی زاگرس‌پوش واقع در استان لرستان است و تمام مواد اولیه محصولات این برند مثل پارچه، نخ، زیپ، سرآستین، حاشیه یقه، درزهای کت‌وشلوار نیز در ایران تولید می‌شود.

 

زاگرس پوش خط شخصی‌دوزی به صورت VIP هم دارد که مشتری می‌تواند نوع پارچه، رنگ، نوع دوخت و طرح محصول موردنظر را انتخاب کند تا خیاط‌های این برند برایش کت‌وشلواری بدوزند که مخصوص همان مشتری است. اگر سری به سایت این برند بزنید، متوجه تنوع محصولات می‌شوید. این برند 4مدل کت‌وشلوار مردانه دارد؛ ساده، چهارخانه، دیپلمات و دامادی. قیمت کت‌وشلوارهای ساده برند زاگرس از 10میلیون و 500هزار تومان شروع می‌شود و به 18میلیون و 500هزار تومان هم می‌رسد.

 

مثلا برای خرید یک دست کت‌وشلوار دبل برست یا همان 6دکمه طوسی یا سبز این برند باید حدود 18میلیون و 500هزار تومان هزینه کنید. قیمت کت‌وشلوارهای مدل دیپلمات این برند از 13میلیون و 500هزار تومان تا 19میلیون و 500هزار تومان است. کسانی‌که می‌خواهند کت‌وشلوار دامادی خود را از این برند تهیه کنند، برای یک سِت کامل کت، شلوار، جلیقه و کراوات باید 12میلیون و 500هزار تومان بودجه داشته باشند. برای بعضی‌ها که مدل چهارخانه دوست دارند، قیمت کت‌وشلوارهای چهارخانه برند زاگرس‌پوش که فقط کت آن چهارخانه است و شلوار با پارچه ساده دوخته شده، حدود 10میلیون و 500هزار تومان تا 13میلیون و 500هزار تومان است.

 

کت و شلوار ال آر سی از 12 میلیون و 980 تا 14 میلیون تومان

 

شاید اسم این برند را کمتر شنیده باشید، اما گروه پوشاک مردانه LRC بیش از 40 سال است  که در زمینه تولید پوشاک آقایان فعالیت می‌کند و  چند شعبه در تهران و شهرهایی مثل یزد، قزوین و آمل دارد.

 

قیمت کت و شلوارهای این برند از 12 میلیون و 980 تا 13 میلیون و 980 هزار تومان است. البته کت و شلوارهای دامادی این برند نیز با قیمت حدود 14 میلیون تومان به فروش می‌رسند.  این برند کت تک مردانه هم دارد.

 

کت تک مردانه برند ال آر سی از پنج میلیون و 980 هزار تومان تا شش میلیون و 980 هزار تومان قیمت دارد.  شلوارهای پارچه‌ای مجلسی که با کت‌های تک ست شوند نیز موجود است که قیمت این شلوارها حدود دو میلیون و 300 هزار تومان است.

 

سالیان از سه میلیون و 800 تا هشت میلیون و 990 هزار تومان

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای سالیان از سال 81 تولید لباسهای مردانه و زنانه را شروع کرده‌اند. البته این برند به دلیل اینکه بیشتر در کار تولید کتهای اسپرت و کژوال است، کت و شلوار رسمی تولید نمی‌کند، اما کسانی که طرفدار خرید کت تک هستند؛ می‌توانند محصولات سالیان را هم بررسی کنند.

 

ارزانترین کت‌های مردانه این برند سه میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارند. کت لینن چهار جیب این برند را با قیمت سه میلیون و 850 هزار تومان می‌توانید، خریداری کنید. طرفداران کت چهار خانه هم باید حدود چهار میلیون و 800 هزار تومان برای خرید این مدل کت کنار بگذارند. کسانی که مخمل پوش هستند؛ این برند کت با پارچه مخمل کبریتی تولید کرده که قیمت آن حدود چهار میلیون و 800 هزار تومان است.

 

کت یقه ایستاده سالیان را با قیمت پنج میلیون و 200 هزار تومان می‌توانید، بخرید. کت لینن دو دکمه سالیان با قیمت شش میلیون و 990 هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید کت کلاسیک مردانه باید هفت میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید. کت راه راه دیپلمات تولید سالیان حدود هشت میلیون و 950 هزار تومان قیمت دارد و برای خرید کت کلاسیک مردانه با پارچه مورانی باید هشت میلیون و 990 هزار تومان بپردازید.

کدخبر: ۵۶۱۲۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر